Herrie in de kast

Pagina: 1
Acties:

• MrBigfield
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-11-2025
Hallo,
Ik heb het (luxe)probleem dat ik vind dat mijn pc te luidruchtig is. hier wil ik verandering in brengen.
Mijn systeemspecs.
MSI K9n SLI Platinum
Amd Athlon X2 3800+ @ 2500Mhz
XFX 7600GT 256 Mb DDR3 @ stock (wil nog wel overclocken)
Kingston Hyper X 1Gb (KHX6000)
Over paar dagen nog 2Gb extra KHX6400
Cooler Master eXtreme Power 430W ATX voeding.
Thermaltake Soprano, zwart, window
Maxtor DiamondMax 21 320GB

Nu heb ik voor mijn proc al een nieuwe koeler gekocht, Ruby Orb. Deze heb ik nog niet binnen, maar ik ben bang dat dit niet voldoende is om mij stil te kunnen laten werken achter mijn pc.

Thermaltake Soprano heeft 2x 120mm fans en 1x 80mm fan. In de reviews staan allemaal dat de kast erg stil is, maar ik ervaar dit dus niet zo. wel heb ik in 1 review gelezen dat de fans lawaar maakten op 12V, hoe kan ik dit veranderen? en het liefst zonder enige pinnetje oid te verbuigen/breken?

Alvast erg bedankt en ik hoop dat jullie me kunnen helpen:)

Jelle

Verwijderd

Je hardeschijf maakt ook veel geluid, hier kan je een hdd bakje omdoen met rubbers, ik geef zo even een link

Edit:

HDD koeler

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2007 17:40 ]

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-01 17:17
Heb je de stekkertjes van de fans los gehaald zodat je zeker weet dat het daar vandaan komt? (Of de fan vinnen ff stil houden met hand kan natuurlijk ook :P)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je zou een fancontroller kunnen kopen om de fans zachter te laten draaien. Een fan is op 7 volt stukken stiller dan op 12. Wel goed de temps in de gaten houden als je de fans zachter laat draaien.

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-01 11:31
Ik weet niet hoe het zit met dit type mobo, maar zoiets kan je toch gewoon in de BIOS instellen?

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-01 14:25
Je zou een fan controller aan kunnen schaffen waardoor je de voltage van je fan kan aanpassen. waardoor deze weer stiller wordt :)

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03-2025

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 17:39:
Je hardeschijf maakt ook veel geluid, hier kan je een hdd bakje omdoen met rubbers, ik geef zo even een link

Edit:

HDD koeler
Ik zie niet in hoe een HDD-koeler een schijf stiller kan maken?

www.koopeendroom.nl

Verwijderd

Maarten-NForce schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 18:28:
[...]

Ik zie niet in hoe een HDD-koeler een schijf stiller kan maken?
een HDD trilt als hij wordt gebruikt, dus die koeler met rubberen houders houdt hem stil én voert warmte af.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Neem die HD koelers van Zalman niet!
Heb ze zelf gehad, maar de rubbers om ze te bevestigen in een 5.25" bay gaan erg snel kapot.
Daarnaast zijn de Silentmaxx HD koelers vele malen stiller en koeler.

• MrBigfield
[img]C:\Documents and Settings\Grootveld\Mijn documenten\Mijn afbeeldingen\Mobo.JPG[/img]Hallo allemaal,
Ik heb van de week al even gekeken/geluisterd wat er gebeurde betreft geluidsproductie als ik alle fans (op de cpu-fan na dan) gebeurde. ik merkte bijna geen verschill. als ik goed luisterde kon ik de plaats van oorsprong van veel geluid wel plaatsen, dit kwam dan bij de cpu koeler vandaan. dat is ook een reden waarom ik een nieuw cpu cooler heb gekocht.

Ik heb in everest ultimate editition een screenshot gemaakt, maar weet niet hoe ik deze hier kan uploaden. ik kan wel een link naar de specs op de msi site geven

Ik heb zelf niet echt het gevoel dat er veel geluid van de HD af komt, maar dit is dus naar mijn opinie.

http://global.msi.com.tw/...&prod_no=251&maincat_no=1

alvast bedankt voor alle reacties!

Edit: Ik heb zojuist de koeler van mijn cpu even vastgehouden waardoor deze geen geluid produceerde. het (hogere) geluid was nu verdwenen en dit blijft ook zo als ik mijn nieuwe koeler heb geïnstalleerd, maar er was nog steeds vrij veel geluid. dit komt denk ik door de standaard fans die dus waarnschijnlijk een te hoog voltage krijgen. nu mijn vraag

IS ER EEN PROGRAMMATJE DIE MIJ HANDMATIG DE FANS VAN EEN VOLTAGE KAN LATEN VOORZIEN???

[ Voor 20% gewijzigd door MrBigfield op 20-07-2007 19:17 ]

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 31-01 02:50

Zygivt

Evenaren en overtreffen

je koelers met de hand stil houden was niet zo strak plan. Je loopt nu de kans dat je het motortje sloopt en dan maakt hij alleen maar meer herrie. Je had ze liever effen zonder stroom kunnen laten hangen. hang je hd is stand alon aan je voeding en start de voeding door zwart en groen te verbinden. Maakt deze herrie ?

Verwijderd

mrbigfield schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 18:59:

IS ER EEN PROGRAMMATJE DIE MIJ HANDMATIG DE FANS VAN EEN VOLTAGE KAN LATEN VOORZIEN???
Speedfan kan dit prima.

• MrBigfield
Ik heb zojuist mijn pc uit elkaar gehaald en had ten eerste alles aangesloten behalve de hd. toen ik daarna de pc weer aanzette maar toen met de hd merkte ik geen hoorbaar verschil, mijn probleem zit hem dus niet in de HD en zijn sonaties.
toen heb ik de CPU-koeler en de HD niet van stroom voorzien en de pc opgestart. nu hoorde ik veel geluid en ben dus tot de conclusie gekomen dat de stock fans van Thermaltake (op 12V) mijn probleem zijn,
nu heb ik ook speedfan, maar bij het invoeren van je moederbord, type e.d. onder het tabblad 'clock' staat mijn type mobo niet. ik heb een MSI K9n SLI Platinum. (7250). nu heb ik van speedfan versie 4.32. ik weet niet of er nieuwere versies zijn die mijn mobo wel ondersteunen.
Nu zit in bij speedfan met het probleem dat ik niet weet welke van de (bij mij) 4 koelers waarbij hoort want toen ik net alle 4 de fans op 70% had gezet viel mijn computer uit.
Pagina: 1