Toon posts:

Image server

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Wij hebben vandaag het volgende besteld:

Antec Titan 650
Intel S5000VSASATA S771
Intel Xeon 5030 267. Ghz S771
Crucial 2GB Kit DDR2 667 B ECC
2 x Maxtor 80 GB 7200 Rpm Sata II 2M (OS)
4 x Samsung Spinmaster 500 Gb 7200 Rpm Sata II 16MB (Image) Raid10
3com 16 poorts rack switch 1 Gbit

Nu willen wij als OS XP Pro Of Server 2003 draaien
Wij krijgen bijna elke week wel 40 dezelfde laptops. Waarvan we 1 master maken en die dan met Acronis True Image V10.0 wordt gebackupd over het netwerk. (1Gbit)

Daarna zetten we 10 images tegelijkertijd terug op 10 laptops via het netwerk. Met Acronis True Images V10.0

Zou de bovenstaande server voldoende zijn? Of zou meer geheugen sneller werken?

Graag jullie advies om het netwerk tot z'n maxium te krikken.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
10 images tegelijk op 10 laptops zetten. Ik mag hopen dat dat dan via Multicast gaat. Dus wordt je image maar een keer gelezen. Dus lijkt me de setup wel ok, veel sneller gaat het waarschijnlijk niet worden zonder veel hogere kosten.

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben het bovenstaande ontvangen. Nu is mijn vraag zou de server sneller gaan werken als je er X64 op installeerd Of Server 2003

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02:59
Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 10:52:
Wij hebben het bovenstaande ontvangen. Nu is mijn vraag zou de server sneller gaan werken als je er X64 op installeerd Of Server 2003
Denk dat je eerder naar je hardware moet kijken. Zoals de Sata controllers, Raid kaart en netwerk kaart. Die zijn nu de bottleneck van je server want die 1Gbit er uithalen gaat je niet lukken. Meer tussen de 20/30MB/s met pieken van 40MB/s en daarbij zijn je Xeon's 64Bit dus gewoon de 64Bit versie er opzetten en werkt dat niet lekker terug naar de 32Bit versie.

Maar dit had je ook kunnen opzoeken en eigenlijk is het al basis kennis als je aan zo'n project begint.

[ Voor 7% gewijzigd door rhodium op 26-07-2007 11:02 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:07

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 10:52:
Wat houdt je tegen om het te testen.

Van de meeste software is wel een trial versie te downloaden...

Linux ook nog een optie ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Luppie

www.msxinfo.net

lier schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 11:10:
[...]
Linux ook nog een optie ?
Volgens mij zijn dit de specs :

System Requirements
New! Microsoft Windows Vista
Windows XP Professional x64 Edition
Windows® XP SP 2
Windows® 2000 Professional SP 4
CPU: Pentium 133 (and alike) or higher
RAM 128 MB or more
Disk space: 150 MB
Extra space for installation: 25 MB

Lijkt me dus geen optie ;)

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:07

lier

MikroTik nerd

Op de site van Acronis zie ik namelijk ook (wel ?) een Linux versie staan. Kosten: € 629.51.
Misschien interessanter (en goedkoper) dan een Windows versie ?

Probeer alleen mee te denken...ben benieuwd naar je bevindingen met de verschillende OSsen.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Luppie

www.msxinfo.net

Heb net nog verder op de site gekeken en eens met support gechat. Windows Deployment is nl. mijn werk en had nog nooit van dit product gehoord. Hieronder zal ik een transcript van mijn chat posten.

Moet zeggen dat het Home Product wel heel erg duur is voor wat TS wilt. Je betaald nl. per PC die je deployed. Dat zou dus per batch van 40 laptops uitkomen op € 1998,-

Als je dan met imaging wilt werken is Ghost Enterprise voordeliger.

Maar wat je ook kunt doen is bijv. BDD (http://technet.microsoft.com/en-us/library/bb490308.aspx) van Microsoft gebruiken, die is gratis en kan je ook mee imagen en bare-metal installs doen. Wel heb je dan een licentie Windows Server 2003 nodig, maar die heb je al voor € 248,- (Wel een OEM versie)

Ook heeft Acronis andere oplossingen die beter aansluiten bij het doel van TS.

Al met al, ik raad TS aan om eens iets verder te kijken dan de oplossing die hij zelf in gedachten heeft en zo wat meer geld uit te sparen.
Sergey: Hello! Thank you for contacting Acronis Sales Team! My name is Sergey, how can I assist you?

Erik: Hi, i'm Erik

Erik: If i want to use Acronis True Image V10.0 for backing up 1 master and deploy it to 10 workstations at a time, do i need 1 license or 10

Sergey: According to Acronis licensing policy you need to buy a license for each computer where you want to use Acronis software.

Sergey: You may find Acronis Snap Deploy useful for your purposes. This software allows you to deploy an image to several computers at once. Also the images it creates are the same as those created by Acronis True Image and you may restore the image using both of these programs. Acronis Snap Deploy allows you to create images of remote computers as well.

Sergey: http://www.acronis.com/enterprise/products/snapdeploy/

Erik: Ok, i will look into that thank you

Sergey: You can read more about it in details in the complete User's Guide available at: http://www.acronis.com/enterprise/download/docs/

Sergey: Pricing for the product depends on the quantity purchased. The pricing can be found at the following link: http://www.acronis.com/enterprise/.

Erik: Ok thank you

Sergey: Please visit our online store in order to purchase the product: http://www.acronis.com/enterprise/sales/online/

Sergey: Is there anything else I can help you with?

Erik: no thats all

Sergey: Thank you for visiting. Please feel free to contact us at any time if you have further questions.

Erik: I will, thank you so far

[ Voor 7% gewijzigd door Luppie op 26-07-2007 11:38 ]

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Wat is er nu anders in CSL?

Dit soort vragen kan je dus best zelf oplossen en ook door chat met acronis doorspreken. Lijkt me duidelijk dat deze dicht gaat :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.