gisteren op een aparte partitie Vista Ultimate 32-bits geinstalleerd, het vreemde is dat onder Vista automatisch IP adres 169...... wordt gegenereerd en dus niet het internet op kom, als ik de PC opstart met XP krijg ik IP adres 192...... gewoon internetten dus, oke denk je dan een kleine oneffenheid onder Vista en PC opnieuw opstarten nu met Vista, helaas wederom IP adres 169..., dit verscheidene malen herhaald iedere keer met hetzelfde resultaat, ook Vista laten proberen dit automatisch te laten verhelpen maar geen positief effect. Er moet dus iets verkeerd gaan met Vista maar kan er niet achter komen wat het is. PC is aangesloten bekabeld op een modem van Zyxel P2602H. Heeft iemand misschien een oplossing voor mij?
Je zou eens kunnen controleren (door een netwerk sniffer te gebruiken) of je router en/of Vista wel goed reageren op een DHCP_OFFER of _REQUEST, wat normaal gesproken gebeurt.
Heb je ook geen verbinding als je een handmatig geconfigureerd IP adres gebruikt?
Dat soort zaken kan je natuurlijk al zelf uittesten, daar heb je ons niet voor nodig
Heb je ook geen verbinding als je een handmatig geconfigureerd IP adres gebruikt?
Dat soort zaken kan je natuurlijk al zelf uittesten, daar heb je ons niet voor nodig
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
volgens mij krijg ik geen vast IP adres van Compuserve, dus dan zou ik iedere keer eerst XP moeten opstarten IP adres noteren, PC herstarten met Vista handmatig IP adres invoeren????? erg omslachtig of werkt het niet zo?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2007 16:11 . Reden: niet compleet ]
Ik ken "compuserve" niet, amar is het mogelijk dat ze een hostname/MAC blokkering gebruiken?
In dat geval zou een beetje geduld (tot het verstrijken van de lease) of een zelfde hostname instellen al voldoende moeten zijn.
Heb je buiten de verbinding met je modem nog een andere manier om je netwerkaansluiting te testen?
In dat geval zou een beetje geduld (tot het verstrijken van de lease) of een zelfde hostname instellen al voldoende moeten zijn.
Heb je buiten de verbinding met je modem nog een andere manier om je netwerkaansluiting te testen?
ik heb op de site van Compuserve daar niets over kunnen vinden, helaas heb ik geen ander modem, maar zou het probleem modem/vista kunnen zijn, aangezien modem/xp prima werkt?
Al gebruiken ze een MAC "blokkering", het MAC adres is natuurlijk hetzelfde.the_stickie schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 16:11:
Ik ken "compuserve" niet, amar is het mogelijk dat ze een hostname/MAC blokkering gebruiken?
@TS. Heb je dat 192. adres in XP zélf ingevoerd, of komt dat via DHCP?
Probeer voordat je onder het andere besturingssysteem gaat werken, eerst het ip vrij te geven in het ander.
Sommige routers laten het niet toe dat hetzelfde netwerkkaart een nieuwe IP probeerd aan te vragen, terwijl hij er al een heeft. Je moet dan eerst expliciet het oude vrijgeven, voordat je een nieuwe kunt aanvragen.
Dit had ik ook eerder gehad toen ik dualboot linux/windows had. XP kreeg en had een IP, linux kreeg er geen (en vicaversa).
Een andere mogelijkheid is om in 1 van je 2 OS-sen het MAC adres te veranderen.
Sommige routers laten het niet toe dat hetzelfde netwerkkaart een nieuwe IP probeerd aan te vragen, terwijl hij er al een heeft. Je moet dan eerst expliciet het oude vrijgeven, voordat je een nieuwe kunt aanvragen.
Dit had ik ook eerder gehad toen ik dualboot linux/windows had. XP kreeg en had een IP, linux kreeg er geen (en vicaversa).
Een andere mogelijkheid is om in 1 van je 2 OS-sen het MAC adres te veranderen.
let the past be the past.
Daar gaat het ook helemaal niet om, je hebt er een Zyxel router tussen zitten gezien je 192.168.1.x adres onder XP.Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 16:09:
volgens mij krijg ik geen vast IP adres van Compuserve
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Wxorcist: inderdaad handmatig ingevoerd
Spee: hoe geef ik het oude vrij om een nieuwe te kunnen aanvragen?
Alt-92: heb ik dan een vast IP adres?
Als je het in XP handmatig hebt ingevoerd, moet je dan in Vista ook doen. Dat heb je nu niet, anders zou je geen 169. adres krijgen (vind dan geen DHCP server, dus je adres staat op automatisch/DHCP).Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 21:39:
Wxorcist: inderdaad handmatig ingevoerd
nee sorry dan ben ik niet duidelijk geweest, in Vista handmatig ingevoerd in XP gaat het automatisch, trouwens ik was het zat dus Vista opnieuw op een lege schijf geinstalleerd (alle andere schijven losgekoppeld) dus ik draai alleen met Vista en het resultaat is bedroevend wederom IP 169....
Begin eens vooraan: heb je een recente driver (geschikt voor Vista!) voor je netwerkkaart geinstalleerd? Zo ja, vul dan eens handmatig een IP adres in. Op basis van hetgeen alt-92 zegt: 192.168.1.8 (laatste getal boeit niet, als het maar niet gelijk is aan het adres van je modem), subnet 255.255.255.0, gateway en DNS: het adres van je modem (staat ongetwijfeld in de handleiding wat dat is). Als het handmatig ingesteld wel werkt, is je netwerkkaart in orde. Zo niet (waar ik op reken), dan is het een driver probleem.
Zo scherp als een voetbal!
het is geen driver probleem, netwerkkaart is in orde, heb nu wel internet, alleen moet Vista eerst het probleem laten oplossen, wat wel lukt, ook heb ik IP adres automatisch staan, blijft wel vreemd dat na het opstarten niet direct een verbinding met het internet gelegd wordt.
Pagina: 1