Problemen nieuwe headset Sennheiser PC 151

Pagina: 1
Acties:
  • 1.048 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Roncom
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:25
Goedemiddag,

Ik heb al de search gebruikt en gezocht op onder andere google, maar ik kan geen oplossing vinden voor mijn probleem.

Ik heb gisteren mijn headset ontvangen, de sennheiser pc 151. Ik had hiervoor een trust headsetje van ongeveer 20 euro. Op zich nog redelijke kwaliteit voor dat geld, maar dit terzijde. Ik heb mijn geluidsspeakers aangesloten op de ingang aan de achterkant van mijn pc-kast. Aan de voorzijde van mijn pc-kast zit ook een ingang voor microfoon en geluid. Hier had ik mijn trustsetje op aangesloten en ik had gewoon normaal, goed geluid.

Nu dacht ik dus hetzelfde te doen met mijn Sennheiser headset, alleen is het geluid heel erg zacht en gedempt. Ik heb toen geprobeerd om de stekker van me geluidsspeakers (aan de achterkant van mijn kast eruit te halen) en het nog een keer te proberen (stekker van me headset dus gewoon aan de voorzijde ingeplugd) en toen was het geluid van me headset wel prima... Hoe zou dit kunnen? Ik heb niks aan de (volume)instellingen veranderd ten opzichte van me vorige headset. Ik dacht "inpluggen en gaan", maar helaas gaat dat dus niet zo. Heeft iemand een oplossing? Bedankt alvast!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-12 19:20
Had die trust headset een volume regelaar aan het snoer zitten?

Verder heb ik een Sennheiser PC-160, en die sluit ik gewoon op de speakerplug aan op de geluidskaart.
Het kan zijn omdat je de frontpanel gebruikt dat het geluid dan opgesplitst wordt, en eigenlijk tegelijk via de headset en speakers afspeelt.
Voor het beste geluid kun je toch beter de headset direct op de geluidskaart aansluiten.

• Roncom
Bulls-NL schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 15:54:
Had die trust headset een volume regelaar aan het snoer zitten?

Verder heb ik een Sennheiser PC-160, en die sluit ik gewoon op de speakerplug aan op de geluidskaart.
Het kan zijn omdat je de frontpanel gebruikt dat het geluid dan opgesplitst wordt, en eigenlijk tegelijk via de headset en speakers afspeelt.
Voor het beste geluid kun je toch beter de headset direct op de geluidskaart aansluiten.
Jep, die trust had een volume regelaar en mijn nieuwe headset ook. Dat vind ik dus ook het vreemde... Ik heb het liefste dat ik mijn headset voorin inplug en me speakers gewoon netjes achter de kast inplug. Aangezien ik me headset eerder loskoppel dan me speakers vind ik dit zelf ook handiger. Ik hoop dus echt dat er een oplossing is dat ik het gewoon net als de oude situatie kan blijven gebruiken.

edit: ik bedoel dus niet dat het geluid zacht is, maar dat het misvormd wordt. Ik hoor de bas overheersen en bepaalde tonen helemaal niet. Oorzaak zie boven.

[ Voor 8% gewijzigd door Roncom op 20-07-2007 19:19 ]

• Roncom
Ik ben even verder gaan zoeken en ben in mijn zoektocht een aantal malen tegen een splitter aangelopen. Volgens mij dient een splitter voor als je maar 1 aansluiting (achterkant) hebt voor je audio. Ik heb een Antec Sonata II kast, waardoor dus volgens mij een splitter er niets mee te maken heeft.

http://www.antec.com/ec/productDetails.php?ProdID=08140

Voor de duidelijkheid waar en wanneer het nu wel en niet goed werkt:

oude trust headset (met usb)
- speakers niet ingeplugd (achterzijde), headset ingeplugd (voorzijde, zonder usb) => geluid zonder bass
- speakers niet ingeplugd (achterzijde), headset ingeplugd (voorzijde, met usb) => geluid goed met bass
- speakers ingeplugd (achterzijde), headset ingeplugd (voorzijde, zonder usb) => geluid zonder bass
- speakers ingeplugd (achterzijde), headset ingeplugd (voorzijde, met usb) => geluid goed

nieuwe sennheiser headset (zonder usb)
- speakers niet ingeplugd (achterzijde), headset ingeplugd (voorzijde) => geluid "misvormd"
- speakers ingeplugd (achterzijde), headset ingeplugd (voorzijde) => geluid "misvormd"
- speakers niet ingeplugd, headset ingeplugd (achterzijde) => geluid goed

Sterker nog, als ik mijn speakers aansluit op mijn ingang aan de voorzijde is het geluid ook misvormd.
Als ik mijn headset aansluit op mijn speakers (zit ook een koptelefooningang) is het geluid ook goed, alleen heb ik dan geen microfoon want die kan ik niet inpluggen.

Feit is dus dat de ingang aan de voorzijde het geluid niet goed doorgeeft. Alleen bij de trust set icm met usb.

Ik hoop dat het duidelijker is en dat iemand een verklaring en evt. oplossing kan geven.

• Roncom
Iemand?

• TallManNL
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-12 20:16
Neem aan dat je trust een verloop heeft usb->jacks. Deze veloop kun je dan al volledig buiten beschouwing laten gezien dit als volledig apart geluidsdevice gezien wordt, hierbij wordt de geluidkaart dus niet gebruikt.
Situatie is dus eigenlijk dat je front out nooit goed gewerkt heeft.

Komt de pin-out van je kast goed overeen met de header op je mainboard ?

geheelonthouder met geheugenverlies

• Roncom
Ik zal vanavond even de boekjes van het moederbord en de kast erbij pakken. Ik kwam toevallig zojuist meerdere problemen tegen met het front audio panel van de Antec Sonata II kast.

• coptician
  • Laatst online: 14:58
Minijack splittertjes kopen? Die doen het dan waarschijnlijk wat beter. Beste situatie is een aparte geluidskaart ervoor kopen, wellicht?

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

• Roncom
Ik heb contact gezocht met customer support van Antec, aangezien ik denk dat het front panel niet deugt. Ik kwam dit ook in andere topics tegen. Ik kreeg de volgende reactie:

The only solution we can do is to send you another audio/usb/firewire assembly.
Please reply back with your postal address.

Lost dit het probleem op of zou het aan de bedrading tussen kast en moederbord liggen?

• Roncom
skopje

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Roncom schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 09:53:
Ik heb contact gezocht met customer support van Antec, aangezien ik denk dat het front panel niet deugt. Ik kwam dit ook in andere topics tegen. Ik kreeg de volgende reactie:

The only solution we can do is to send you another audio/usb/firewire assembly.
Please reply back with your postal address.

Lost dit het probleem op of zou het aan de bedrading tussen kast en moederbord liggen?
Zover ik uit deze mail begrijp, willen ze je een nieuw moduletje geven, dus het printplaatje waar de usb/audio/firewire opzit(die vooraan in je kast gemonteerd is), en die weer verbonden is met het moederbord. Krijg je waarschijnlijk meteen nieuwe kabels bij, maar dit lijkt me toch eerder een softwarematig probleem.

Heb je al eens geprobeerd de nieuwste drivers voor je audio van je moederbord te installeren?

[ Voor 9% gewijzigd door heracles op 31-07-2007 11:04 ]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-12 23:50

M2M

medicijnman

dus als ik het goed begrijp had je een thrust usb headset, en nu een sennheiser analoge headset (usb is digitaal, dus in je thrust headset zit nog een DA converter). Dan is het toch ook redelijk logisch dat het geluid zacht klinkt?

ik denk eerlijk gezegt niet dat het aan je frontpannel ligt, ik heb er met mijn computerland kast ook last van. Ik heb één outstekkertje naar mijn tv lopen, en één naar mijn koptelefoon. Als ik het stekkertje van de tv er uit haal, krijg ik meer geluid.

maargoed, over je misvormd / vreemd / zacht geluid etc., je frontside audio / usb pannel zit gewoon met een stel draadjes verbonden aan je geluidskaart / chip, in jouw geval het moederbord. Die connectie zit waarschijnlijk ook rechtstreeks verbonden met je rear-out, waar nu je speakerset op aangesloten is. Het probleem lost zich waarschijnlijk dus ook niet op met een nieuwe frontpannel, daar kan eigenlijk niet zo heel erg veel mee mis zijn.

Misvormd geluid in de vorm van kraakjes en piepjes kan komen door de magnetische velden in je pc kast, vooral als je audiolijntje langs een HD gaat kan het nogal kraken (testen door iets te copieren op je HD, en goed te luisteren door je headset).

Anders misvormd geluid kan ook komen door de geluidschip op je mobo. Mijn vriendin heeft daar ook last van, als ze haar speakers aan zet klinkt het normaal, als ik mijn koptelefoon er aan hang klinkt het voor geen meter, maar zij heeft genoeg aan een stel speakers dus ik heb me toen neergelegd bij het probleem.

Sorry dat ik je niet verder kan helpen

iig, groet, Maarten.

-_-

Pagina: 1