Toon posts:

[WRT54GL] portforwarding problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
door de verkoper werd ik op dit forum gewezen mijn probleem eens te ventileren.

nu hoop ik dat hier een paar die-hard DC++ gebruikers aanwezig zijn die me kunnen helpen.

zoals de titel van dit topic al aangeeft heb ik een WRT54GL aangeschaft. op zich werkt het allemaal prima. behalve:
- mijn p2p-programma DC++ heeft voor een actieve verbinding een open poort nodig. dus ik heb bij Appz&Gaming een poort geopend voor TCP en voor UDP apart.
- uploaden werkt vlekkeloos
- downloaden wat minder, ik gaf altijd in DC poortnummer + extern IP in maar dat werkt nu ineens niet meer.

vanmorgen heb ik de firmware geflashed voor v4.30.1 van HypeWRT 2.1b1 + tofu13c.
nu een heleboel opties erbij zoals StaticDNS ( _/-\o_ ), maar nog niet het gewenste resultaat met DC++.

wat me ook opviel is dat een link naar een MP3 filmpje via IE7 niet meer geopend wordt, maar dat kan toeval zijn.

is er iemand die DC gebruikt en dezelfde problemen tegengekomen is?

melding in DC:"Sorry, connection request not processed because contains wrong IP."
je kunt in DC met het commando !myip je huidige IP opvragen, dat resulteert in 192.168.0.1, het IP van de WRT zelf.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Een belangrijke vraag: Wat voor internet heb je en wat voor modem? Bij de meeste kabel providers krijg je namelijk modems die alles doorlaten (bridged). Terwijl veel ADSL modems (wellicht zelf gekocht) ook een router ingebouwd hebben en die kan de zaak ook blokkeren

Hieronder ga ik ervan uit dat je een bridged modem hebt. Is dat niet zo dan zou ik het eens in dat modem gaan zoeken.

Controleer in ieder geval of de poort doorgestuurd wordt naar het juiste ip-adres in je netwerk. Probeer anders eens om je hele PC als DMZ toe te voegen in de router. Werkt het dan wel dan zou dit de oplossing kunnen zijn maar is het wel minder veilig (zie hieronder). Werkt het dan nog niet dan denk ik dat je toch aan de software op de PC moet denken.

Let wel op dat je met DMZ een goede firewall op je PC hebt staan, daar die van de router je PC dan niet meer beschermt. Met een goede firewall kan het in principe geen kwaad

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

ralpje

Deugpopje

ik222 schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 15:32:
Let wel op dat je met DMZ een goede firewall op je PC hebt staan, daar die van de router je PC dan niet meer beschermt. Met een goede firewall kan het in principe geen kwaad
Of nog mooier: werkt het met je pc in de dmz wel, dan weet je dat het een portforwording probleem is. PC dan weer uit de DMZ halen en de goede poorten forwarden. Werkt het in de dmz niet, dan weet je dat het niet aan je poorten ligt. PC weer uit de dmz halen en verder zoeken :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• ik222
  • Niet online
ralpje schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 15:37:
[...]

Of nog mooier: werkt het met je pc in de dmz wel, dan weet je dat het een portforwording probleem is. PC dan weer uit de DMZ halen en de goede poorten forwarden. Werkt het in de dmz niet, dan weet je dat het niet aan je poorten ligt. PC weer uit de dmz halen en verder zoeken :)
Helemaal mee eens :9

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor jullie snelle reply!

ik heb UPC Extreme (20/1 mbit) met een Thomson modem.

ik had hiervoor een Sitecom Router met een WAP54G waarbij alles prima functioneerde.
(omdat 1 vd poorten vd router kapot was heb ik deze WRT aangeschaft)

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-03 18:58
Die Thomson modem is hoogstwaarschijnlijk ook een router. Volgens mij zijn (nagenoeg) alle Thomson Speedtouch modems dat? Maargoed, je kunt dit oplossen door bijvoorbeeld in de Thomson de router als DMZ in te stellen. De firewall van de modem werkt dan niet meer voor de router.

Je kunt hem misschien ook wel in bridged mode zetten, dan wordt de hele NAT-functie geloof ik uitgeschakeld, maar dit vereist wel wat meer gepruts met instellingen.

Wat je verder nog kunt doen is de router in accespoint-mode zetten. Deze fungeert dan enkel als accespoint, en niet als router. De Thomson modem/router fungeert dan gewoon ook als router. Dan hoef je denk ik alleen poorten te forwarden in de Thomson.

Verwijderd

Topicstarter
op zich heb ik nog nooit wat hoeven instellen in de modem, ik weet niet eens meer hoe ik erin kom.

even als extra, het gaat hier om het bedrade gedeelte als dat werkt doet wifi het ook wel.

dmz geen verandering, probeer nu eens met firewall uit.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2007 16:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
ralpje schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 15:37:
[...]

PC in DMZ gehad -> geen resultaat
Firewall router uit -> geen resultaat

enig idee wat het nog meer kan zijn?

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

ralpje

Deugpopje

Hiervoor had je een WAP (accespoint) en nu een WRT (Router).
Het makkelijkste lijkt me om je draadloze router gewoon in te zetten als Accespoint.
Dus: zet de dhcp op je draadloze router uit, en sluit het modem in plaats van op de WAN-poort aan op de LAN poort. Vervolgens zou je pc gewoon een IP-adres uit de DHCP van je Thompson router moeten krijgen, en zet je dus de router (en dus de NAT) van de WRT buiten spel. Nu heb je NAT over NAT, en dat zorgt waarschijnlijk voor je problemen.
En andere (iets minder makkelijke) optie is inderdaad je Thompson modem in bridge zetten (door firmware te flashen) en je WRT het routeren te laten doen.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

Topicstarter
ik had hiervoor een Sitecom waar DHCP ook ingeschakeld stond.

zoals eerder gezegd no problemo.

even uitleggen wat ik nu gedaan heb:
Oud:
[modem]-[router]-[WAP]

Nieuw:
[modem]-[WRT]

dus de Sitecom router EN het WAP zijn weg en vervangen door de WRT.
trouwens heb ik 2 PC's aan m'n router hangen met beide hetzelfde probleem.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2007 16:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
de modem is een Thomson Cable Modem TCM 420.

daar zit 1 aansluiting op voor een PC dus lijkt me niet een router te zijn dan.

• ik222
  • Niet online
Heel even de onduidelijkheid wegnemen:

Alle UPC modems zijn bridged (heb zelf ook chello extreme), dus ook de thompson. Die modems zijn van UPC hieraan kan en mag je niets flashen! Deze modems bevatte ook geen ingebouwde router. Verder krijg je bij UPC maar 1 ip-adres, voor meer pc's aan te sluiten is een accespoint dus niet genoeg je hebt een router nodig die je ook als router configureerd (en niet als accespoint zoals hierboven aangegeven, dat gaat niet werken als je 2 pc's aan wilt sluiten).

Of je een probleem hebt met je eigen configuratie betwijfel ik aangezien UPC P2P verkeer op verschillende plaatsen knijpt. Kijk anders ook eens op deze site, daar is er wel wat over te vinden.

• DivxLover
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:55
Zorg gewoon dat je PC een vast IP-adres heeft , dus binnen je eigen netwerkje geen DHCP gebruiken voor je PC en kijk dan even hier --> http://www.portforward.co.../Linksys/WRT54GL/DC++.htm

Volg de stappen en dan zou het moeten werken.
Op die site staat tevens uitgelegd hoe je je pc op een statisch IP adres zet, mocht je dat niet weten, dat kan je hier vinden --> http://www.portforward.com/networking/staticip.htm

Succes! ( En inderdaad van je modem afblijven, het gaat puur om een statisch IP, de instellingen van je router en de juiste poorten in je app en je router).

PS een Windows firewall of softwarematige firewall op je pc wil ook wel eens roet in het eten gooien. Controleer 3x (mensen zeggen vaak dat hij uitstaat, terwijl dat niet zo is O-) ) dat ze even uitstaan en of je DC dan wel werkt. Indien het dan wel werkt, zorgen dat je in je firewall een uitzonderingsregels aanmaakt voor DC++.

Als het niet kan zoals het moet....dan maar niet :P

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de PC's via de static DHCP een vast IP op basis van MAC-adres gegeven.

die IP's gebruik ik in om poorten te forwarden.

het programma DC++ staat in de firewall van windows als vol open.

dus eigenlijk zou DHCP uitzetten een optie zijn? hoe zit het dan met nieuwe computers die zich via Wifi aanmelden? moet ik die elke keer via een static IP geven?

• DivxLover
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:55
Je kunt in de router aangeven dat hij bijvoorbeeld de range van xxx.xxx.xxx.100 tot xxx.xxx.xxx.254 voor DHCP moet gebruiken. Dan heb jij de eerste 100 ip-adressen tot je beschikking voor statische IP's en de router de laatste 155 voor DHCP.

Wanneer jij een PC instelt op statisch, kun jij dus zelf een IP uit de eerste 100 kiezen, wanneer jij een PC instelt op DHCP dan zal de router hem een IP uit de laatste 155 toewijzen.

Hoop dat dit begrijpelijk overkomt voor je ;)

Als het niet kan zoals het moet....dan maar niet :P

Verwijderd

Topicstarter
@Divxlover: ik snap 'em ;-)

weet je wat nou net gebeurt?

hele router onbereikbaar, hub ligt plat..... me sitecom staat weer zijn werk te doen.

ik moet die Linksys nog maar eens goed bestuderen, want het kost me nu meer tijd om een router te configureren dan een hele PC op te bouwen.

nu eerst 3 weken vakantie, bedankt iedereen en wordt vervolgd!
Pagina: 1