[XP] 2 vragen over installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 15 views sinds 30-01-2008

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:12

Murk

Is this thing on?

Topicstarter
Hallo

Ik heb 2 vragen over het installeren van XP.

De eerste is waarschijnlijk een nogal onnozele vraag, maar ik wil het gewoon even zeker weten: als ik bij cool-prices een windows XP OEM versie koop alsook een nieuwe harde schijf, dan kan ik de OEM versie gewoon op de harde schijf installeren zonder dat dat problemen oplevert?? Omdat je XP normaal in de winkel alleen kan kopen als je ook een pc aanschaft, vroeg ik me dit af.. (en ook omdat het bij Cool-prices 25 euro goedkoper is dan in de winkel)

De 2e vraag betreft de zogenaamde herstel-cd's/dvd's. Bij kant-en-klare pc's is er de mogelijkheid om een herstel DVD te maken (meerdere cd's bij oudere computers), maar kan je, eens je de herstelDVD gemaakt heb, je oude harde schijf eruit halen, er een nieuwe in stoppen, om met behulp van de DVD windows weer volledig te installeren? Het lijkt mij van wel, omdat je anders vast zou zitten aan een harde schijf, maar ik wil graag zekerheid voordat ik wat uitkuur.

Bvd, murk

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Deze vragen moet je gemakkelijk terug kunnen vinden want die discussies worden hier regelmatig gevoerd.
Ik snap dat je het snel wil weten omdat je een nieuwe HD wil kopen, maar vraag het als je zo'n haast heb dan gewoon in de winkel na ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.