Toon posts:

Geen beeld op monitor maar wel tv (7600GT)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Gelieve jullie hulp.
Ik heb een aantal weken gelden een nvidia geforce 7600GT gekocht en die heeft het een aantal weken prima gedaan, perfect beeld op mijn monitor ( vga aansluiting ) en daarbij op mijn tv ( gekloond )

3 agen geleden had ik een nieuw toetsenbord van logitech gekocht en na installatie kreeg ik geen signaal meer op mijn monitor vanaf het punt dat windows net geladen is ( krijg logo plus laadbalkje maar als ie blauw moet worden valt signaal weg ) MAAR ik krijg wel beeld op mijn tv.

Blijkbaar iets in de software van logitech, verwijderd en ander toetsenbord gehaald....

Als ik naar mijn instellingen ga zie ik dat nvidia mijn monitor niet herkent zoals eerst, eerst stond er analoog scherm, nu een stel cijfers, zelfs als ik kloon of motior als primair zet krijg ik maar geen signaal.

Ik heb vershcillende keren opnieuw geinstallerd en niks hoor. zelfs niet als ik em alleen opstart met monitor en geen tv aangesloten.

Het moment dat ik de nvidia software eruit haal krijg ik wel weer beeld, hoe moet ik dit verhelpen?

Ik zit op een AMD 64 3200+ met 2 gb intern geheuegen en windows xp home edition...alsjeblieft help want ik begin hier mn haren uit te trekken.

Alvast bedankt voor alle hulp!
Groetjes joanne

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2007 13:32 ]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

nieuwe(re) of oude(re) videokaartdriver al geprobeerd?

[ Voor 10% gewijzigd door Raven op 20-07-2007 13:33 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Topicstarter
Ja...heb er 97.28 bij gekregen en had de "nieuwste" van nvidia site (ouder als op de cd) geprobeerd maar niks helpt

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

als je windows in veilige modus start, valt het beeld dan ook weg?

vlak voor windows laadbalkje op F8 drukken, daarna in het menu veilige modus kiezen

[ Voor 41% gewijzigd door Raven op 20-07-2007 13:36 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Topicstarter
Kzal ff de drivers van de cd opnieuw instaleren en proberen, tot over 5 minuutjes :p

Verwijderd

Topicstarter
In veilige modus heb ik wel gewoon beeld ja. ( sorry dat het zo lang duurde, iemand aan de deur ).
Heb gelijk de drivers weer eraf gehaald, vind het zo irritant om alles via de tv te doen.

Verwijderd

Topicstarter
nog iemand tips?

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

systeemherstel(*) doen naar een moment van voordat je dat logitech toetsenbord hebt geprobeerd zou mischien een optie zijn.
Maak wel ff een backup van belangrijke bestanden!

* Start --> Alle Programma's --> Bureau-accessoires --> Systeemwerkset --> systeemherstel

[ Voor 38% gewijzigd door Raven op 20-07-2007 17:14 ]

Oscar Wilde

Verwijderd

Topicstarter
Nou dat was dus niet meer mogelijk want mijn vaste pc zaak had al gezegd windows opnieuw te installeren...

MAAR nadat ik weer in safe mode was geweeest en had rond geneusd heb ik pc opnieuw opgestart...voor een paar ( letterlijk 2) minuten was het pop up menu van de nvidia settings anders en zag ik dat hij mijn tv goed pakt en mijn monitor als digitaal ziet, wat deze dus niet is en ik kan nergens op mijn monitor switchen tussen de analoog en digitaal.

Hoe kan ik in hemels naam in de nvidia settings instellen dat mijn monitor analoog is en NIET digitaal?

bedankt alweer, joanne

Verwijderd

Probeer de drivers in veilige modus te verwijderen, dan opnieuw opstarten en kijken of het werkt, eventueel systeemherstel proberen. Anders zit er denk ik niks op dan windows opnieuw installeren :( Succes ermee

Verwijderd

Topicstarter
ik heb meerdere malen alle drivers verwijderd in veilige modus en dan krijg ik wel beeld maar dan heb je natuurlijk niet de grafische kwaliteit.....dus jij zegt de enige optie is windows opnieuw instaleren? en wat als ie em dan nog niet pakt zoals vorige keer?? mag de tv aangesloten zijn op de nvidia bij eerste instalatie na windows opnieuw te hebben gedaan?

dankjewel, joanne

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Als je een schone windows installatie doet zou alles goed moeten zijn.
En je tv kun je gewoon aangesloten laten, zal wel geen problemen geven tijdens het installeren van de driver. Maar voor de zekerheid toch ff de tv niet aangesloten laten totdat de driver geinstalleerd is.

Om eventuele herinstallaties te voorkomen, je zou (na een schone installatie en het installeren van de drivers e.d.) een 1op1 kopie(*) kunnen maken van je windows installatie. Die kun je dan later in minder dan 1,5minuut (afhankelijk grootte windows installatie) weer terugzetten mocht er weer een probleem komen.

*met norton ghost, of acronis trueimage

[ Voor 72% gewijzigd door Raven op 20-07-2007 19:56 ]

Oscar Wilde

Verwijderd

Topicstarter
Is er echt geen andere manier om de instellingen in nvidia op een of andere manier te forceren zodat ie mijn monitor wel als anloog ziet want windows ALWEER opnieuw erop doen heb ik echt geen zin meer in..... :S

Groetjes joanne

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Probeer eens je drivers te verwijderen, dan opnieuw opstarten, dan Drivercleaner te gebruiken, opnieuw opstarten, en dán je drivers te installeren. Dan moet echt iedere verwijzing weg zijn, qua instellingen van je kaart.

En gebruik de EDIT knop als je iets te voegen hebt aan je post, ipv drie keer achter elkaar een posting te maken :)
Pagina: 1