Toslink probleem? of toch soundcard of speakers?

Pagina: 1
Acties:

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-02 19:56

HaterFrame

Well... Poo came out!

Topicstarter
Hiep hoi, geluidstweakend volk :)

Ik zit al een tijdje met een klein probleempje, ik heb onlangs een Razer Barracuda AC1 aangeschaft en deze via glas aan mn Logitech z5400 gehangen. Geluid is prima, maar als ik bijv. alleen windows open heb staan valt de eerste 0.5/1 sec weg omdat er volgens de console van de z5400 geen signaal is. Met bijv. de klikjes die windows geeft is dat best vervelend. Als ik winamp aan heb staan, deze op pauze zet is er niets aan de hand.

Iemand een idee hoe ik dit oplos?

I am the great Cornholio!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Welk OS? Laatste driver gebruikt?

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Topicstarter
De laatste drivers en gebruik Winxp SP2, voor de rest staat alles op standaard.

• wagenveld
  • Niet online
Misschien h/w acceleratie een stapje terugzetten? Welke output modus gebruik je trouwens in winamp? Driver configuratie nagekeken?

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Topicstarter
Drivers staan helemaal goed, valt wat dat betreft weinig in te stellen.

Output staat op DirectX

[ Voor 7% gewijzigd door HaterFrame op 20-07-2007 14:10 ]

• wagenveld
  • Niet online
Directsound neem ik aan? Kun je Kernel Streaming doen? Of test dat eens met foobar als die optie er niet is in winamp. >> http://www.foobar2000.com/

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Topicstarter
hmm dat moet ik vanavond eens testen, wat houd kernel Streaming in?

• wagenveld
  • Niet online
Die gaat achter de windows mixer enzo langs, interessant om te weten of het misschien daar ergens zit.

Kun je een screenie posten van de driver instellingen?

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Topicstarter
Ga ik vanavond ff doen, zit nog op mn werk :(

[edit]
Nu ik er zo ff over na zit te denken, het ligt niet aan winamp. Als die aanstaat geeft hij alle geluiden weer ook die van windows en is er constant een dts input. Als ik winamp uit heb staan en alleen kaal windows draai dan heb ik geen signal totdat ik ergens op klik en er dus een windows geluidje verschijnt. En daar zit hem dus die vertraging.

Is er dus een mogelijkheid om een constante verbinding op te bouwen?

[ Voor 82% gewijzigd door HaterFrame op 20-07-2007 15:13 ]

• wagenveld
  • Niet online
Volgens mij is dat nu juist het punt, de driver van die kaart doet een DTS encoding toch? Wellicht dat daar de vertraging zit. Vandaar ook mijn vraag over de driver setup en KS, omdat die dat zouden moeten omzeilen. Op je decoder zou je dan ipv DTS PCM moeten krijgen (mits hij dat ondersteunt dan ntrlk).

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Topicstarter
Mijn kaart codeerd het signaal idd in DTS en dat is ook waarom ik hem gekocht heb ;) maar dat wil ik dus niet kwijt raken. het vreemde vind ik is dat er geen signaal word doorgestuurd naar mn z5400 console als er op dat moment geen geluid is. Voor een windows klik word een verbinding opgebouwd en weer gedropt als het afgelopen is.

• wagenveld
  • Niet online
Laten we eerst eens bevestigen dat het idd aan het encoderen ligt, dan kun je dat bij Razer neerleggen lijkt me.

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:46

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Het probleem is dus waarschijnlijk dat de z5400 eerst het DTS signaal moet herkennen om naar de decoder daarvoor te switchen. Ik ken dit 'probleem' ook bij mijn yamaha receiver.
Kun je de z5400 instellen op een vaste decoder? Dus niet automatisch, maar standaard DTS?

Als dit niet kan moet je inderdaad ergens in je drivers in moeten stellen dat er continu een DTS signaal op de uitgang moet komen te staan. Ik heb geen idee of dit mogelijk is.

Life is not about specs, it is about joy!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/56620d1d6ac2966acabdf75a41d1b45b/thumb.jpg

Hier een screentje van mn settings, kan er weinig fouts aan ontdekken.

Nog ff terug komend op dat kernel streamen, heb een plugin voor winamp gevonden. Werkt prima, maar wat doet het precies? :P

[ Voor 20% gewijzigd door HaterFrame op 21-07-2007 01:29 ]

• wagenveld
  • Niet online
wagenveld schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 14:35:
Die gaat achter de windows mixer enzo langs, interessant om te weten of het misschien daar ergens zit.
Dus daarmee werkt het wel goed? Zie je iets anders op het display van de logitech? Als DTS encoden niet goed werkt lijkt het me handig om dat eens bij Razer aan te kaarten, maar zoals bartvl al zegt, een echt probleem is het niet. Maw, je zult bij DTS altijd een omschakeltijd hebben.

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Topicstarter
Hmmm dan mag er op dit topic een slotje :)

Ik leer er wel mee leven, anzich geen heel groot probleem. Al donder ik nog wel een richting Razer een mailtje die kant op. Toch eens kijken hoe de support daar is O+

Bedankt iig :)

[edit]
Gister een mailtje de deur uit gedaan, vandaag al antwoord.

Ze gaan eens kijken of het mogelijk is om constant een DTS/DD signaal aan te bieden via Toslink :)

[ Voor 27% gewijzigd door HaterFrame op 23-07-2007 21:07 ]

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2025

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Het probleem ligt aan je Z-5400 volgens mij. (had dit gelezen omdat ik op zoek was naar goede speakers).

Die schakeld zich automatisch uit namelijk als er een tijd geen geluid is, en weer aan als er geluid komt.

Nadeel is dus dat je windows geluidjes dus helemaal niet hoort.
Pagina: 1