Ik ben bezig om 170 bestanden te documenteren in Excel of Word. Deze bestanden heb ik gevonden door middel van het zoekprogramma in de verkenner. Ik kan ze allemaal handmatig in Excel invoeren, maar mijn vraag is of dit ook automatisch geëxporteerd kan worden.
Verwijderd
Wat bedoel je nou precies?
Ik heb al sinds Win95 de Powertoys geinstalleerd staan. Daar zit o.a. een "Send To Clipboard As Name" functie in. Dan heb je alle paths als tekst op je klembord.
Als ik vervolgens alleen de bestandsnamen nodig heb, plak in de zooi in UltraEdit-32 en knip er met de Column Mode alles vanaf wat ik niet nodig heb.
Ik heb al sinds Win95 de Powertoys geinstalleerd staan. Daar zit o.a. een "Send To Clipboard As Name" functie in. Dan heb je alle paths als tekst op je klembord.
Als ik vervolgens alleen de bestandsnamen nodig heb, plak in de zooi in UltraEdit-32 en knip er met de Column Mode alles vanaf wat ik niet nodig heb.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2007 14:06 ]
Dat is precies wat ik bedoel.
Helaas kunnen wij niet beschikken over deze programma's, we werken hier op bedrijfspc's en kunnen niks installeren. Zijn er ook oplossingen om dit te doen zonder deze programma's te gebruiken?
Helaas kunnen wij niet beschikken over deze programma's, we werken hier op bedrijfspc's en kunnen niks installeren. Zijn er ook oplossingen om dit te doen zonder deze programma's te gebruiken?
Verwijderd
Met de rechter muistoets (klikken op een willekeurige locatie bij de bestanden)
kan je wel kiezen voor resultaten opslaan. Heb je daar iets aan?
kan je wel kiezen voor resultaten opslaan. Heb je daar iets aan?
Had ik al geprobeerd, maar dan sla je alleen de zoekquery op en niet de resultaten.
misschien heeft een van je collegas iets van ocr?
anders kan je print-screenen (of met een grabbing tool) en dat dan ocr'en
Wellicht niet de mooise oplossign, maar het werkt vast
anders kan je print-screenen (of met een grabbing tool) en dat dan ocr'en
Wellicht niet de mooise oplossign, maar het werkt vast
Verwijderd
Als jij het nodig hebt om je werk uit te voeren moet je het maar (laten) installeren. Het is van de zotte om functionaliteit onbenut te laten. Zeg je baas maar dat je anders een volle dag bezig bent met iets wat ook in 1 minuut kan, en vraag 'm of hij dat een goede besteding van je salaris vindt.
PowerToys zijn gratis. De versie van Win95/98 werkt ook gewoon onder XP. UltraEdit is niet gratis maar met een beetje behendigheid heb je in een minuut of 10 ook wel 170 regels in notepad ontdaan van overbodige beginsels.
PowerToys zijn gratis. De versie van Win95/98 werkt ook gewoon onder XP. UltraEdit is niet gratis maar met een beetje behendigheid heb je in een minuut of 10 ook wel 170 regels in notepad ontdaan van overbodige beginsels.
Bedankt voor de tips. Ik ga er mee werken!
Verwijderd
UltraEdit is trouwens dan wel niet gratis. Duur is het ook niet. En met een dergelijke functionaliteit heb je het pakket in nog geen dag terugverdiend.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2007 14:17 ]
Pagina: 1