Geluidskaart met 1/4"headphone jack en 44.1 passtrough?

Pagina: 1
Acties:

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een gluidskaart, er zijn daarbij 5 wensen (of eigenlijk meer vereisten)

- Geluidskwaliteit gelijkwaardig aan circa M-audio revolution en/of Auzentech X-Meridian 7.1
- Asio2 (en/of kernelstreaming) ondersteuning.
- Een 1/4" headphone uitgang voor mijn Grado sr225
- ongewijzigde sample frequentie over coax spdif. (44.1 KHz / 16bit flac en wav bestanden)
- ondersteuning voor Linux en/of andere besturingssystemen buiten Windhoos

Ik heb van M-audio een kaart gevonden die over dergelijke opties beschikt, dit is een externe fire-wire geluidskaart. Maar zo te zien ondersteund deze geen besturingssystemen buiten xp/2000 en macOS. Verder heb ik niets kunnen vinden dat aan mijn wensen voldoet...

Weet iemand een andere optie binnen een budget van circa 150 euro?
Mag ook een interne PCI kaart zijn, maar dan zonder 5,25" of 3,5" frontbay gevalletje...

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:42

voodooless

Sound is no voodoo!

Het meeste geluk zul je dan hebben bij USB kaartjes. Velen van deze werken overal wel prima, een vaak zelfs zonder extra drivers (en ook prima onder linux).

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Topicstarter
voodooless schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 13:15:
Het meeste geluk zul je dan hebben bij USB kaartjes. Velen van deze werken overal wel prima, een vaak zelfs zonder extra drivers (en ook prima onder linux).
Ik heb een paar leuke gezien, er is er eentje die aan veel van mijn wensen voldoet. Echter is het een oud model. De M-audio sonica USB. Echter zijn de specs hiervan aanzienlijk minder dan bijvoorbeeld de M-audio Revolution serie...

Misschien toch maar een pci M-audio revolution kopen en mijn Grado Headphone aan mijn receiver hangen.... Wel lastig, altijd een 1/4" plug uitstekend de voorkant van mijn receiver... :/

Maar eerst nog even doorzoeken... :+

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Topicstarter
Okay,

Ik heb een E-MU 0404 USB gevonden die aan mijn wensen lijkt te voldoen. De prijs ligt ietwat te hoog maar die paar tientjes slik ik er dan wel bij.

Ik lees echter af en toe dat men problemen heeft met USB-audio. Klilkjes en plopjes wanneer andere usb-apparaten gebruikt worden of wanneer de Harddisk intensief wordt aangesproken...

Nu gebruik ik mijn Palm via Bluetooth op mijn computer. De computer heeft hiervoor een BT usb dongle... Ik draai een VPN netwerk en neem met mijn Palm mijn Desktop over. Foobar heb ik zo ingesteld dat die precies op mijn schermpje van de Palm past, dit werkt formidabel !!!

Nu denk ik dat de hoeveelheid data die hiervoor via mijn USB dongle loopt nog wel meevalt. Het is Bluetooth 1.0. Dus ik hoop dat ik geen last krijg van tikjes en plopjes.. .Verder heb ik nog mijn muis en toetsenbord over USB, maar die kan ik eventueel met een verloop wel weer naar ps2 laten lopen...

Weet iemand wat ik kan verwachten met usb-audio icm met andere usb devices?
(Ik heb een Asus p5b met een E6300)