Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[JAVA] Packages / name conflict

Pagina: 1
Acties:

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Topicstarter
Hallo,

We hebben 2 versies (v) van een programma, er moet een import module gemaakt worden om data van v1 naar v2 te maken (middels de dao's).

In v2 komt het import programma.

Echter, de package's die ik wil gebruiken zijn hetzelfde: bedrijf.dao.* in v1 en bedrijf.dao.* in v2.

Beide versies delen niets... kompleet aparte projecten, min of meer kopieen van elkaar. Beide worden wel gebruikt.

Hoe los ik dit op - ik gebruik netbeans 5.5

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-11 16:36
Een van beiden een andere package naam geven is de snelste oplossing.

Of het gebruik van de V1 dao's out of proces doen, maar dan ga je moeilijk lopen doen is mijn mening.

Name clashes in Java met hetzelfde product in twee versies is een bekend probleem. In versie 7 van Java gaan ze dit volgens mij ook aanpakken.

Mijn suggestie is als volgt. Schrijf export functionaliteit in v1 zodat dit ergens naartoe gedumpt wordt. Schrijf import functionaliteit in v2 die deze dump op kan pakken.

Dus helaas, het is niet middels wat instellingen op te lossen.

[ Voor 6% gewijzigd door The - DDD op 20-07-2007 13:12 ]

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Topicstarter
The - DDD schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 13:12:
Een van beiden een andere package naam geven is de snelste oplossing.

Of het gebruik van de V1 dao's out of proces doen, maar dan ga je moeilijk lopen doen is mijn mening.

Name clashes in Java met hetzelfde product in twee versies is een bekend probleem. In versie 7 van Java gaan ze dit volgens mij ook aanpakken.

Mijn suggestie is als volgt. Schrijf export functionaliteit in v1 zodat dit ergens naartoe gedumpt wordt. Schrijf import functionaliteit in v2 die deze dump op kan pakken.

Dus helaas, het is niet middels wat instellingen op te lossen.
Een export functie in v1 is amper te doen, de import module is er voor de klant zelf en dit framework zit niet in v1... moeilijk. Maar goed, daar had er zelf nog niet aan gedacht, dus je input is welkom.

Ik denk dat ik maar ga refactoren....

Thx voor het meedenken.