Toon posts:

[PC] Draait niet lekker

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Geachte Tweakers,

2 dagen geleden heb ik een systeempje gekocht met de volgende onderdelen:

- AMD Athlon 64 X2 4800+ 2.5GHz HT 1MB AM2 65W Box
- Asus M2N-MX SE nForce 6100, SATA2 RAID, VGA
- Asus Videokaart PCI-e Radeon X1300HM TC 512MB DDR DVI/TV
- Maxtor 250GB SATA300 8MB FDB, STM3250820AS
- NEC DVD-/+RW AD-5170A 18x/18x/8x Bulk (zilver)
- 2 x OEM Brand 1GB DDR2 SDRAM PC5300

Echter, het systeem draait niet lekker..

Windows (Vista) installeren gaat moeizaam, tijdens het checken van de systeemprestaties moet ik een keer resetten en bij het installeren van wat grotere programma's (bijv Office of Adobe Creative Suite) kost het meerdere pogingen voordat het programma geinstalleerd is.

Gisteravond had ik dan eindelijk alle programma's geinstalleerd, maar vanmorgen gaf het systeem weer een bluescreen en was het enige dat ik nog kon (na verscheidene herstelpogingen) het systeem overnieuw installeren..

Heeft iemand van jullie ervaring met wat onderdelen van het systeem of misschien insteltips? Of komen de problemen misschien bekend voor?

Ps. het installeren van de programma's deed ik in het begin rechtstreeks vanaf een netwerkmap op de server waarop ik de inhoud van mijn install-CD's/DVD's heb gekopieerd, naderhand kopieerde ik eerst de install bestanden naar de lokale harddisk en begon dan met installeren, dit 2e ging beter, maar ook hier had ik vastlopers..

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-01 12:48

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Phoe, dat kan van alles zijn. Maar begin eerst eens met je geheugen, want als het tijdens installaties misgaat, kan het zijn dat hij problemen heeft met wegschrijven. Eerst eens 1 bankje plaatsen, andere bankje proberen, of bankje uit andere computer proberen. Niet gelijk wanhopen :P

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er nu één reepje uitgehaald en nog wat installaties gerund (met nu 1 gb ram dus). Allereerst leek alles goed te gaan, maar toen kreeg ik een complete freeze.

Na 5 minuten een blue screen met de melding

KERNEL_STACK_INPAGE_ERROR

Technical info:

STOP: 0x000000077 (0XC000000E, 0xC000000E, 0x0000000000, 0x0B52C000)

Geen normaal probleem volgens de website van mircosoft, waarbij naar de 2e foutcode wordt gekeken:
Problemen oplossen met 'Stop 0x00000077' of 'KERNEL_STACK_INPAGE_ERROR'
Common Causes of STOP Messages 0x00000077 and 0x0000007A

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2007 13:01 ]

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 12:44:
Ik heb er nu één reepje uitgehaald en nog wat installaties gerund (met nu 1 gb ram dus). Allereerst leek alles goed te gaan, maar toen kreeg ik een complete freeze.

Na 5 minuten een blue screen met de melding

KERNEL_STACK_INPAGE_ERROR

Technical info:

STOP: 0x0000000077
Problemen oplossen met 'Stop 0x00000077' of 'KERNEL_STACK_INPAGE_ERROR'

googles eerste hit. 8)

te laat :+

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu al mijn geheugen teruggestopt en hier een test op gedraaid, dit lijkt in orde te zijn, er worden geen errors gevonden..

Zoals het er naar uit ziet is het dus de harde schijf (met wat ik opmaak uit de paginas van mircosoft). IS zoiets op te lossen of moet ik gewoon een RMA gaan aanvragen bij 4launch (daar heb ik de onderdelen gekocht)?

Edit: ik ga eerst op zoek naar een diskettestation om memtest86 te draaien zonder dat windows draait, ik kreeg van een vriend te horen dat dat een goede optie was.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2007 13:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben het geheugen aan het testen met memtest86 en dit levert vooralsnog geen problemen op en de tests zijn bijna klaar..

Zou het kunnen dat een Maxtor SATA disk niet goed samen werkt met mijn moederbord van Asus? Dat las ik namelijk ergens op internet (ben de link zo even kwijt).
Er stond dat een betere combinatie zou zijn met Western Digital.

Klinkt dit bekend, of is het slecht een fabeltje?

Verwijderd

Heb je een extra HDD om het te testen?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 16:30:
Heb je een extra HDD om het te testen?
Ik heb hier alleen maar IDE schijven om het te testen, die ga ik er dadelijk eentje in prikken, maar dan weet ik natuurlijk nog niet of het aan de SATA controller of aan de schijf ligt..

Ik belde net een vriend en ook hij wist me te vertellen dat Maxtor en Asus MoBo geen goede combinatie was..

Memtest86 is inmiddels uitgeraast, hij komt op 5 fouten uit..

Verwijderd

Maxtor en Asus comi maakt niks uit, er waren nog wat problemen met de Maxtor Diamonmaxd 10 schijven en Nforce 4 chipsets, en 5 fouten, dan ligt het aan je geheugen. Misschien is het geheugen ook niet compitable met je mobo. Kijk eerst eens op de QVL lijst van asus.

Verwijderd

De QVL list van veel (eigenlijk alle) mobo fabrikanten is ver van compleet. Beter kun je kijken op de site van het geheugen of het compatible is.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:36

Thandor

SilverStreak

Dit topic is in strijd met de regels in het CSL Beleid en gaat derhalve op slot.

Test simpelweg alles een keer door. Sluit hardware uit en gebruik zo min mogelijk hardware tijdens het testen. Vergeet ook niet dat je eens een Linux LiveCD (download eens Ubuntu) kunt testen, deze kun je direct van CD draaien.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.