ha allemaal,
Ik zit met het probleem dat lezen van bestanden van de homeserver snel gaat, maar het er naar toe schrijven erg traag, en vaak timeout's.
Even mijn situatie:
servertje pc (Ubuntu 7.04) met samba
deelt bestanden en printer.
hardwareconfig:
650mhz athlon
512MB geheugen
3com eth nic. 10/100
1 x hardeschijf 250GB
1 x hardeschijf 80 GB
Deze pc gebruik ik als backup, en om bestanden te delen. Wil ik nu bestanden van welke willekeurige pc naar een gedeelde map op deze server kopieren, duurt dat erg lang en krijg ik timeout's. Systeemmonitor laat rare pieken in het netwerkverkeer zien. Maar vaak blijft hij op 0 staan.
Bij het lezen van bestanden gaat het prima. Dus een filmpje terug kopieren naar eigen hardisk loopt wel vlot. Systeemmonitor laat constante data stroom zien.
En dit bij Ubuntu 7.04 of win xp of win vista.
Wat heb ik al gedaan
google :-)
Hardeschijven DMA ingeschakeld.
Netwerk kaart vervangen
Oude ubuntu installeren 5.04, dan gaat het wel goed, maar krijg ik mijn printer niet aan de praat.
Bijkoment raar verschijnsel. Als ik met VNC het bureaublad van deze server overneem. Gaat het schrijven naar server meestal wel goed. Niet altijd dus.
Kent iemand dit probleem? en wat kan ik er aan doen.
Alvast mijn dank.
Ik zit met het probleem dat lezen van bestanden van de homeserver snel gaat, maar het er naar toe schrijven erg traag, en vaak timeout's.
Even mijn situatie:
servertje pc (Ubuntu 7.04) met samba
deelt bestanden en printer.
hardwareconfig:
650mhz athlon
512MB geheugen
3com eth nic. 10/100
1 x hardeschijf 250GB
1 x hardeschijf 80 GB
Deze pc gebruik ik als backup, en om bestanden te delen. Wil ik nu bestanden van welke willekeurige pc naar een gedeelde map op deze server kopieren, duurt dat erg lang en krijg ik timeout's. Systeemmonitor laat rare pieken in het netwerkverkeer zien. Maar vaak blijft hij op 0 staan.
Bij het lezen van bestanden gaat het prima. Dus een filmpje terug kopieren naar eigen hardisk loopt wel vlot. Systeemmonitor laat constante data stroom zien.
En dit bij Ubuntu 7.04 of win xp of win vista.
Wat heb ik al gedaan
google :-)
Hardeschijven DMA ingeschakeld.
Netwerk kaart vervangen
Oude ubuntu installeren 5.04, dan gaat het wel goed, maar krijg ik mijn printer niet aan de praat.
Bijkoment raar verschijnsel. Als ik met VNC het bureaublad van deze server overneem. Gaat het schrijven naar server meestal wel goed. Niet altijd dus.
Kent iemand dit probleem? en wat kan ik er aan doen.
Alvast mijn dank.
AMD Athlon 1333, en nog snel!