PC start niet op fans wel. Veel geprobeerd.

Pagina: 1
Acties:
  • 87 views sinds 30-01-2008

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:12
De PC van mijn schoonouders start niet meer op. De fans gaan wel zachtjes draaien en alle ledjes gaan aan. Verder gebeurd er weinig, de schijf gaat in ieder geval niet werken. Ik heb al een hoop geprobeerd zoals alle kabeltjes loshalen, mobo resetten, voeding vervangen en het geheugen er even uithalen en er weer instoppen. Niks van dat alles heeft geholpen.

De PC had dit eerder al, maar toen kon ik door alles los te halen en hem opnieuw op te starten hem wel weer aan de praat krijgen. Ik vrees dus dat er echt iets kapot gegaan is, maar ik kan geen dingen meer vinden op GOT die ik kan proberen. Heeft iemand een idee? Alvast bedankt!

• live4u2000
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
komt de pc de bios voorbij of houdt het daarvoor al op?
Heb je beeld?

Als je de bios niet voorbij komt maar je hebt wel beeld dan zou ik alle onderdelen behalve de processor, de voeding en 1 reepje geheugen laten zitten en kijken of je in de bios kan komen. Kan dit niet dan kan je met redelijke zekerheid zeggen dat je mobo stuk is.

succes

• SaN
Nee, "No Input". Geen beeld dus.

• live4u2000
  • Niet online
Geen piepjes bij opstarten oid ?

• Naatan
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-05-2010

Naatan

Systeem Beheerder

Mijn eerste ingeving was ook even mobo resetten maar dat heb je al gedaan evenals al de andere voor de hand liggende oplossingen, de volgende stap zou voor mij zijn een andere CPU er in te stoppen om te testen of hij dan wel loopt, maar dat heb je waarscheinlijk niet zomaar liggen...

heb je al geprobeert om echt alle hardware er uit te halen en alleen met het broodnodige de pc op te starten?

Anders zou ik toch echt eens overwegen om hem te laten repareren bij een winkel aangezien zij wel de hardware hebben liggen om te testen welk stukje hardware er nou kapot is...

Al is het alleen maar om het probleem te identificeren..

Naatan.com - Blog & Wordpress Plugins | Divia-CMS.com (OpenSource) - Currently Recruiting!

• SaN
Ik heb het mobo gereset door het jumpertje te verplaatsen en weer terug te zetten. Dit is de juiste manier toch? Of moet ik echt het batterijtje er uit halen? Ik heb de pc verder op proberen te starten zonder HDD, maar dit hielp ook niet, verder is alles volgens mij nodig om hem te laten werken toch?

Ik denk dat hij dan inderdaad maar voor reparatie weg moet... Bedankt voor de berichten

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Nee met dat jumpertje verzetten is het prima. Het is wel raar dat de HDD ook niet meer opspint, dat hoort hij al te doen zodra hij stroom krijgt, of de rest van de PC nou kapot is of niet.

Wat 'broodnodig' is voor opstarten is mainboard, geheugen en processor. Dan zou hij als het goed is moeten piepen (lang, kort kort) omdat er geen vga kaart inzit. Mits de rest van de componenten in orde is ;) Is er iets mis met CPU of geheugen krijg je weer andere piepjes (google op bios error codes voor de betekenissen).

Een derde mogelijkheid is dat er niets gebeurt: fans draaien, ledjes branden, maar geen piepjes. Naar mijn ervaring is dan het moederbord kapot. Heb dit meerdere malen meegemaakt.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens stap voor stap door. Daarin staan alle stappen die je moet ondernemen om je pc goed te troubleshooten, dus begin daar eerst eens mee.

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:47
Wel de 4-pins connector aangesloten (waarschijnlijk ergens linksboven op het moederbord)? En zitten er geen bolstaande of zelfs opengebarsten condensators (die batterij-achtige gevallen) op het moederbord?

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-05 21:45
Kun je misschien iets meer info geven over het systeem ? Specs ed.

My favorite programming language is solder.

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:06

Woohooo

Smilie, James Smilie

Ga er maar vanuit dat je moederbord kapot is.
Heb dit probleem al zovaak gezien.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Als laatste mogelijkheid koeler van de cpu afhalen en met nieuwe pasta opnieuw plaatsen.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:06

Woohooo

Smilie, James Smilie

PcDealer schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 14:44:
Als laatste mogelijkheid koeler van de cpu afhalen en met nieuwe pasta opnieuw plaatsen.
Alsof dat ook maar iets met het probleem van de TS te maken heeft :P

Nee..

Verwijderd

Captain Pervert schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 14:18:
Een derde mogelijkheid is dat er niets gebeurt: fans draaien, ledjes branden, maar geen piepjes. Naar mijn ervaring is dan het moederbord kapot. Heb dit meerdere malen meegemaakt.
Of een vierde: CPU kapot....

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Woohooo schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 14:47:
[...]

Alsof dat ook maar iets met het probleem van de TS te maken heeft :P

Nee..
Hoezo niet? Pc boot niet. Fans gaan draaien dus die krijgen stroom. Of dat via moederbord is of direct van de voeding kan ik niet uit de TS halen.

Probeer jij maar eens je moderne pc te starten zonder HSF...

• SaN
Ok, de videokaart kan er inderdaad nog uit, had ik niet aan gedacht. Als de PC dan gaat piepen kan ik aan de piepjes horen wat er aan de hand is. Piept hij niet kan ik er vanuitgaan dat het mobo of de processor kapot is en hij gerepareerd moet worden of dat ze een nieuwe pc moeten kopen. Ik ga morgen is kijken. Iedereen bedankt voor de reacties in ieder geval.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-05 18:23
PcDealer schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 16:42:
[...]

Hoezo niet? Pc boot niet. Fans gaan draaien dus die krijgen stroom. Of dat via moederbord is of direct van de voeding kan ik niet uit de TS halen.

Probeer jij maar eens je moderne pc te starten zonder HSF...
Dan zal die iig wel de bios halen!! en ik kan het weten :X |:( :X

A Soldiers manual and a pair of boots.

• timbry
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-03 16:10
Puch-Maxi schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 14:28:
Kun je misschien iets meer info geven over het systeem ? Specs ed.
Ben ik t helemaal mee eens. Met zulke summiere informatie, kun je niet verwachten dat het snel wordt opgelost.

Never argue with an idiot, he'll drag you down to his level and beat you with experience

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

To_Tall schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 17:01:
[...]

Dan zal die iig wel de bios halen!! en ik kan het weten :X |:( :X
Bij mijn Athlon 2000+ zag ik de omschrijving van de videokaart en werd het geheugen netjes geteld (niet altijd), maar kon de BIOS zeker niet in.

Oorzaak: net geplaatste nieuwe cooler had niet alle koelpasta over de hele core uitgesmeerd.

[ Voor 12% gewijzigd door PcDealer op 20-07-2007 17:52 ]

• Blacksnak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07-2024
Zonder concrete HW-informatie kan er inderdaad niet veel geholpen worden.

Vind het trouwens cru dat sommige hier zonder enige gedetailleerde kennis van het probleem meteen oorzaken beginnen spuien. TS trekt hier zelfs al zeer ongegronde conclusies uit, beetje kort door de bocht niet?

• SaN
Ok, volgens mij is het de packard bell iMedia 7020. Ik kan de pc alleen niet vinden op de website van Packard Bell. Er is blijkbaar ook een nieuwere 7020 die vaker naar voren komt bij google. Het gaat hier dus om de oude versie.

http://www.topproduct.nl/...Packard_Bell%5D_info.html

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Ik gok op een dode CPU.
sander-sp schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 19:09:
Ok, volgens mij is het de packard bell iMedia 7020. Ik kan de pc alleen niet vinden op de website van Packard Bell. Er is blijkbaar ook een nieuwere 7020 die vaker naar voren komt bij google. Het gaat hier dus om de oude versie.

http://www.topproduct.nl/...Packard_Bell%5D_info.html
Je weet toch ook wel zonder die site wat voor hardware er in je pc zit :? :$

[ Voor 92% gewijzigd door Avalaxy op 20-07-2007 19:12 ]

• SaN
Je weet na het lezen van de startpost toch ook wel dat het mijn pc niet is 8)7 toch bedankt voor je gok :>

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
In het BIOS-scherm staat ook wat voor cpu/mobo het is enz

/edit: laat maar 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door Captain Pervert op 20-07-2007 20:37 ]

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• SaN
hahaha lol :P

Wat is dit nou, ik had honderden reacties en oplossingen verwacht na de bekendmaking van de specs >:)

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
start hem eens op zonder hdd en alle usbdingen aangesloten. Ook de CDdrive niet aansluiten.

• timbry
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-03 16:10
Probeer eens een andere ide kabel, want er kan een breuk in de kabel zitten.

Never argue with an idiot, he'll drag you down to his level and beat you with experience

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

de symptomen uit de TS z'n startpost ken ik maar al te goed. Die zie ik met name bij intel (voornamelijk 965) bordjes. Oplossing: CPU de- en her-monteren, gek genoeg lost dat het (in veel gevallen is mijn ervaring) op.
Geen id of het hier helpt maar je kan altijd proberen :)

TS: al naar de condensatoren gekeken? Ennuh... specs ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Raven op 20-07-2007 21:56 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:47
bartgrefte schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 21:54:
de symptomen uit de TS z'n startpost ken ik maar al te goed. Die zie ik met name bij intel (voornamelijk 965) bordjes. Oplossing: CPU de- en her-monteren, gek genoeg lost dat het (in veel gevallen is mijn ervaring) op.
Geen id of het hier helpt maar je kan altijd proberen :)

TS: al naar de condensatoren gekeken? Ennuh... specs ;)
Als je het topic gelezen had, had je gezien dat er al lang iemand (ik dus) had gevraagd of er toevallig elco's bol stonden op zijn moederbord. En de specificaties van zijn computer heeft ie ook al gegeven ;)

• MrBigfield
  • Laatst online: 17-05 18:15
hehe, zal je kunnen verwachten idd

maar na al jullie mogelijke 'diagnoses' heb ik evt nog het volgende:
zou het niet kunnen zijn dat de voeding gewoon kapot is?
tis amaar een een gokje hoor....

Verwijderd

Heb dit ook wel eens gehad en heb in een computerzaak mijn bios opnieuw laten flashen (met een rom-flasher of hoe die dingen ook mogen heten). De bios-rom had waarschijnlijk een tik gehad door een ontoereikende (versleten) voeding. Daarna gelijk een betere voeding gekocht en heb vervolgens nog veel plezier gehad van het bordje. Heb geen idee of die packerd bell biossen voor het oprapen liggen...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2007 01:40 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zoals Terw_Dan al aangaf:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Nergens blijkt dat je ook maar de helft van de dingen die daarin staan geprobeerd hebt. Als jij jezelf niet wilt helpen kunnen wij het ook niet. Dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.