Beste tweakers,
Ik heb wederom een klein probleempje waar ik me waarschijnlijk weereens op aan het blindstaren ben.
Ik heb het de volgende tut gebruikt http://www.homeandlearn.co.uk/NET/nets12p10.html.
om een het e.e.a op te slaan in een database, maar ik kom er niet uit.
Code
ik ben er nog niet uit hoe of wat ik met variabele " da" moet doen(zie onderstaande regel:)
"Dim cb As New OleDb.OleDbCommandBuilder(da)"
ik heb zo het idee dat daar mijn probleem ook ligt,maar google en consorten konden mij geen uitleg hierover verschaffen, daarbij was de tut nogal gaar op dat punt.
Edit:
Concreet is mijn vraag " hoe krijg ik de inhoud van txtnaam.Text in de database"
ps er staat een verbinding met de db open op het moment dat dit gedeelte wordt uitgevoerd.
De error die ik krijg is het volgende:
null reference exeption was unhandled
op deze regel; dsNewRow = ds.Tables("lcslx").NewRow()
Ik heb wederom een klein probleempje waar ik me waarschijnlijk weereens op aan het blindstaren ben.
Ik heb het de volgende tut gebruikt http://www.homeandlearn.co.uk/NET/nets12p10.html.
om een het e.e.a op te slaan in een database, maar ik kom er niet uit.
Code
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| Dim da As OleDb.OleDbDataAdapter Dim ds As New DataSet Dim cb As New OleDb.OleDbCommandBuilder(da) Dim dsNewRow As DataRow dsNewRow = ds.Tables("lcslx").NewRow() dsNewRow.Item("naam") = txtnaam.Text dsNewRow.Item("datum") = txtdatum.Text ds.Tables("lcslx").Rows.Add(dsNewRow) da.Update(ds, "lcslx") |
ik ben er nog niet uit hoe of wat ik met variabele " da" moet doen(zie onderstaande regel:)
"Dim cb As New OleDb.OleDbCommandBuilder(da)"
ik heb zo het idee dat daar mijn probleem ook ligt,maar google en consorten konden mij geen uitleg hierover verschaffen, daarbij was de tut nogal gaar op dat punt.
Edit:
Concreet is mijn vraag " hoe krijg ik de inhoud van txtnaam.Text in de database"
ps er staat een verbinding met de db open op het moment dat dit gedeelte wordt uitgevoerd.
De error die ik krijg is het volgende:
null reference exeption was unhandled
op deze regel; dsNewRow = ds.Tables("lcslx").NewRow()
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2007 12:09 ]