Bleuscreen HP notebook NC6120 na vervanging Scherm

Pagina: 1
Acties:

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-01 09:54

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Topicstarter
Hallo,

IK zit hier op mijn vakantie baantje een laptop een scherm te vervangen.
Nadat ik dit voltooid heb , geeft de laptop een bleuscreen waar ik niks van snap
Hoe kan ik dit oplossen? het bleuscreen komt na het laadscherm van Windows XP.

Verder niks met de laptop gedaan, laptop is van een klant dus ik baal als een stekker.
Geheugen er al even uitgehad + HDD. Niets helpt ook booten zonder de antenne aan te sluiten... werkt helaas oook niet.

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
F8 bij opstarten en dan 'niet opnieuw opstarten bij crash' optie kiezen?

Vervolgens verder zoeken op de foutmelding.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-01 12:48

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ja, wat zegt het bluescreen? Er moet een code bij zitten. Misschien iets als kortsluiting in de videokaart omdat je bij het vervangen van het scherm iets verkeerd hebt aangesloten.

Of misschien heb je een schroefje in het ding laten rollen :o

Wat bedoel je met +HDD ... eruit gehaald? Even andere HD geprobeerd? geeft dat ook een bluescreen?

Heb je al eens vaker een scherm vervangen trouwens?

[ Voor 7% gewijzigd door Dark Blue op 20-07-2007 12:14 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
dreameater schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 10:58:
Hallo,
Verder niks met de laptop gedaan, laptop is van een klant dus ik baal als een stekker.
Geheugen er al even uitgehad + HDD. Niets helpt ook booten zonder de antenne aan te sluiten... werkt helaas oook niet.
HP heeft een prima reparatieservice: zij komen bij je langs en vervangen een scherm op 15minuten... ja dat kost wat (voor jou of je klant), maar dan hoef je je om dit soort zaken geen zorgen te maken ;)
Laptops uit elkaar halen blijft een geprutst (zelfs met degelijke handleiding), tenzij je hierin al wat ervaring/opleiding had ;)

Probeer eerst'ns te achterhalen wat er in het bluescreen staat (zo kan je het probleem wellicht terugbrengen naar een bepaalde component of software).
En dan is het zeer waarschijnlijk alles weer openmaken en stap voor stap alles controleren (ook van die geleidende stickertjes voor de "ground" na kijken, en of alle connectors (en dat zijn er veel :D) goed vast zitten.

Heb je in feite de servicemanual al voor dit toestel?