Toon posts:

[XP] Fout bij het opstarten : MSISADRV.SYS corrupt

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
heb al vollop op het internet zitten zoeken; maar ik kan dit bestand nergens terugvinden, ook niet op een andere pc; toch krijg ik tijdens het opstarten een zwart scherm met deze melding; ik kan in de recovery console; maar ik vind dit bestand gewoon nergens... iemand een idee wat te doen zonder een format ?

mvg Joeri

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Welk OS? Ik neem aan Vista? Want als ik via Google zoek dan kom hier op uit:

http://www.tabletquestion.../122368-msisadrv-sys.html
Click Start and type, cmd.exe In the results, right click cmd.exe and
select the Run As Administrator option.

In the command window, type sfc /scannow and press Enter.

The will run the System File Checker utility and should replace that
corrupted file.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
neen windows XP home edition (medion)

maar ik ben mij aan het kapotzoeken naar een oplossing :S

• barfieldmv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-10-2025
Willekeurige corrupties kunnen veroorzaakt worden door foute drivers of een foutje in windows update. Pc opnieuw installeren wil nog wel eens helpen.

Verwijderd

Topicstarter
ps al veel gereboot; geen succes; en heb al gewoon op een andere pc gaan zoeken achter dit bestand, maar deze waar ik momenteel opzit vind ik het ook neit met een search, ik kan probleemloos in de recovery console geraken; dus als iemand hier een oplossing voor weet mag je het mij vertellen :D

Verwijderd

Topicstarter
Han schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 10:53:
Welk OS? Ik neem aan Vista? Want als ik via Google zoek dan kom hier op uit:

http://www.tabletquestion.../122368-msisadrv-sys.html
[...]
ik kan niet meer in mijn windows; het is bij het booten, het enige waar ik inkan is de recoveryconsole, en deze funtie vind ik daar precies neit.

Verwijderd

Topicstarter
Driver: C:\Windows\system32\DRIVERS\msisadrv.sys, 6.00.6000.16386 (English), 11/2/2006 11:49:20, 13928 bytes

deze is het die ik moet hebben; heb hem bij een XDIAG van iemand anders teruggevonden; maar precies dat de andere pc waar ik momenteel opzit deze niet heeft :S

---> en all oplossinge, altijd ook dezelfde zijn voor vista :S

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2007 11:05 ]

• blackhawk180
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-02 07:18
Kan je nog herinneren wat je hebt gedaan voordat deze melding opkwam? Heb je nieuwe drivers geinstalleerd of iets verwijderd?

Verwijderd

Topicstarter
photoshop CS3 proberen te instaleren; en dan kreeg ik ineens meldingen van fout in het register etc; kzit niet op mijn eigen pc; is een pc van een fotograaf, daarom dat ik niet gewoon kan formateren :S

deze persoon zat ook met hetzelfde probleem maar heeft toen ook geen oplossing gekregen :(

http://www.clubic.com/for...quant-id210192-page1.html

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2007 11:13 ]

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Formateren is ook het laatste wat je doet en is geen oplossing...
Ga als volgt te werk om de computer op te starten met de laatst bekende juiste configuratie:
1. Start de computer opnieuw op.
2. Druk op F8 wanneer het volgende bericht wordt weergegeven:
Selecteer het besturingssysteem dat u wilt starten
3. Gebruik in het Windows-menu Geavanceerde opties de pijltoetsen om Laatste bekende juiste configuratie te selecteren en druk vervolgens op ENTER.
4. Als er meerdere besturingssystemen op de computer zijn geïnstalleerd, klikt u op Microsoft Windows 2000 in de lijst en drukt u op ENTER.

Waarschuwing Nadat u de computer hebt opgestart met de laatst bekende juiste configuratie, gaan alle wijzigingen verloren die u hebt aangebracht nadat de computer de laatste keer succesvol werd opgestart.

Als u de computer kunt opstarten met de laatst bekende juiste configuratie, is de laatste wijziging (zoals de installatie van een stuurprogramma) mogelijk de oorzaak van de opstartproblemen. U wordt aangeraden het stuurprogramma of programma te verwijderen of bij te werken en te testen of Windows daarna correct wordt gestart.
Probeer dat eens :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
zal ik is gaan proberen; heb ik idd nog niet aan gedacht :D

Verwijderd

Topicstarter
heb alle verschillende stappen gedaan; veilige modus loop vast op regels 10 ofzo, als hij het bestand wil laden; laats gekende conf loop er ook op vast; kmoet gewoon dat bestand ergens zien te vinden
en dan via usbstick copy pasten.... want recovery console ondersteunt usbsticks :P

kvind alleen raar dat ik het bestand niet op de winxp cd kan terugvinden :S

ps: de gebruikte software is ook allemaal legaal; dus kan ook neits mee schelen. kreeg wel een registerfout toen CS3 de isntalatie aan het afronden was....

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2007 11:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
als iemand dit bestand kan terugvinden; *knip - doe maar niet je mailadres hier neerzetten, al was het maar voor je eigen veiligheid*
de enige site waar ik het terugvind is een betalende :S

[ Voor 37% gewijzigd door alt-92 op 20-07-2007 14:18 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat zou een PCI standard ISA bridge driver moeten zijn dan..
Alleen jij "denkt" nu dat je die file zomaar kan gebruiken, maar diegene met versienummer 6.00.6000.16386 die je aangeeft is voor Vista.

Je kan niet zomaar driverbinaries onderling tussen XP en Vista uitwisselen denk ik ;)

[ Voor 129% gewijzigd door alt-92 op 20-07-2007 14:29 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1