Stuck pixels, lossen zichzelf op?

Pagina: 1
Acties:
  • 179 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:57

Kluus

Gang is alles

Topicstarter
Sinds woensdag heb ik mijn eerste mac (iMac 20") waar ik tot nog toe zeer content mee ben. Op 1 puntje na; exact op het midden van het scherm bevind zich een stuck subpixel (zo een die wel mee kleurt, maar bij donkere kleuren rood wordt). Vooral omdat ie echt precies in het midden zit irriteer ik me er erg aan.

Nu lees ik echter her en der dat deze "stuck subpixels" (dus niet broken) zichzelf in de meeste gevallen redelijk snel oplossen, of in ieder geval minder duidelijk worden. Zijn hier ervaringen mee?

(Ik weet dat al diverse pixel topics meer zijn, maar die gaan mijns inziens allemaal over kapotte pixels en niet zo zeer stuck subpixels).

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Er schijnt inderdaad een kansje te zijn dat je pixel nog terug komt. Maar aangezien je Mac net nieuw is zal ik daar zeker niet op wachten en direct een vervangend model vragen. Als je eerste een maandje wacht, dan tot de conclusie komt dat hij stuk is gebleven en dan nog eens gaat klagen, dan ben je daar een beetje laat mee.

Waar heb je de Mac gekocht? Online @ Apple.nl of bij een lokale Apple Center?

🌞🍃

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Topicstarter
Ik heb m bij apple.nl besteld... Ik zal zo eens bellen en kijken wat ze ermee doen.

• iworx
  • Laatst online: 10-02 17:39
TjaBske schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 10:31:
Ik heb m bij apple.nl besteld... Ik zal zo eens bellen en kijken wat ze ermee doen.
Binnen de 7 dagen terug laten ophalen -- verkoop op afstand. Niet tevreden met de kwaliteit van het product. Zo heb ik mijn Powerbook ook ooit teruggestuurd.

This space intentionally left blank.

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 04-02 16:13
Ja, want op het gebied van dode pixels doen ze pas wat bij 7 dode pixels ofzo. Belachelijk. Maar inderdaad, als je 'm online hebt besteld, kan je 'm binnen 7 dagen terug sturen zonder problemen.

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Topicstarter
Kan vanavond pas bellen, mag geen 0900 nummers bellen vanaf mijn werk... :(

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Topicstarter
Thnx voor de link. Ik ga denk ik dit weekend nog eens aankijken (hoe erg het daadwerkelijk blijft irriteren en of ie niet toch nog goed komt (met de pixel fix widget). Zo niet, bel ik maandag even op).

[ Voor 3% gewijzigd door Kluus op 20-07-2007 11:21 ]

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-01 11:27
TjaBske schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 10:48:
Kan vanavond pas bellen, mag geen 0900 nummers bellen vanaf mijn werk... :(
Het is een 0800 nummer..
Jij wilt de helpdesk gaan bellen maar je moet gewoon de AppleStore bellen op 0800 0200 570.

Hier had uw reclame kunnen staan.

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Topicstarter
Er schijnt trouwens ook een kans te zijn dat je dergelijke subpixels weer goed kan maken door erop te drukken. Maar wanneer ik op mijn iMac scherm druk heb ik het idee dat er nog een beschermend scherm voor de tft zit (hij is harder dan die van bv. mijn thinkpad). Klopt dit, of is het gewoon een wat stugger scherm?

Wanneer er een bescherming zit is dit natuurlijk op zich perfect, maar het maakt (een poging tot) wegdrukken natuurlijk lastig ;)

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

TjaBske schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 15:39:
Er schijnt trouwens ook een kans te zijn dat je dergelijke subpixels weer goed kan maken door erop te drukken. Maar wanneer ik op mijn iMac scherm druk heb ik het idee dat er nog een beschermend scherm voor de tft zit (hij is harder dan die van bv. mijn thinkpad). Klopt dit, of is het gewoon een wat stugger scherm?

Wanneer er een bescherming is dit natuurlijk op zich perfect, maar het maakt (een poging tot) wegdrukken natuurlijk lastig ;)
Het is een extra laag... heb ik ook op mijn iMac 17inch.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-01 11:27
Mijn MacBook Pro kwam "clean" uit de fabriek, na een maand of 3 heb ik een rode subpixel gekregen maar ik zie hem nooit. Ik let er gewoon niet op. Bovendien lijkt het een minder probleem te zijn bij het scherm van de MacBook Pro, vergeleken met de iMac.

Hier had uw reclame kunnen staan.

• kamerplant
  • Niet online
Mijn Macbook kocht ik ook via Apple.nl. De Macbook had ook een defect (toetsenbord toets bleef hangen). Aangezien ik binnen 10 dagen de Sales afdeling hiervan op de hoogte stelde kreeg ik een nieuwe Macbook, pas daarna werd mijn oude pas opgehaald. Lekker makkelijk dus :) Om die reden zal ik vooral niet overwegen om maar te wennen aan de dode pixel, gewoon lekker omruilen dat ding :)

🌞🍃

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Topicstarter
Ok, net met de apple store gebeld. Gewoon de situatie uitgelegd en ik mag de iMac inderdaad opsturen en ze maken per direct een nieuwe bestelling aan in plaats van eerst geld retour te sturen enzo. Petje af voor de service van Apple Store!! :D

• airliner
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-02 07:17

airliner

Swell

ik had er ook een op mijn macbook, als je er even "hard" over heen wrijft dan gedraagt ie zich weer normaal (in mijn geval)

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Topicstarter
airliner schreef op maandag 23 juli 2007 @ 12:26:
ik had er ook een op mijn macbook, als je er even "hard" over heen wrijft dan gedraagt ie zich weer normaal (in mijn geval)
Dat heb ik een weekend lang geprobeerd, maar dat mocht niet baten. Ook de pixel fix widget werkte niet...

Verwijderd

TjaBske schreef op maandag 23 juli 2007 @ 13:44:
[...]

Dat heb ik een weekend lang geprobeerd, maar dat mocht niet baten. Ook de pixel fix widget werkte niet...
Jammer, maar in ieder geval erg sterk dat Apple niet moeilijk doet. Hier zouden alle winkels een voorbeeld aan mogen nemen, want als er één wet is die niet wordt nageleefd door electronicazaken dan is het wel de wet koop op afstand.

• pxa270
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-10-2025
Als je hem nog geen 2 weken hebt is het vrij simpel, je zegt dat je veel last hebt van de dode pixel en dat je een nieuwe wilt. Als ze moeilijk gaan doen zeg je dat je dan beroep doet op de wet kopen op afstand (of de algemene voorwaarden van de Apple store) en je geld terug wilt. Ze zullen liever een nieuwe iMac sturen dan je geld terug geven :).

Het enige probleem is dat er geen garantie is dat je nieuwe iMac wel pixel-defectvrij is. Als dat niet zo is ben je al 14 dagen verder en kun je volgens mij ook geen geld terug meer krijgen...

[ Voor 4% gewijzigd door pxa270 op 24-07-2007 10:57 ]

• sonderpa
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:06
TjaBske schreef op maandag 23 juli 2007 @ 09:21:
Ok, net met de apple store gebeld. Gewoon de situatie uitgelegd en ik mag de iMac inderdaad opsturen en ze maken per direct een nieuwe bestelling aan in plaats van eerst geld retour te sturen enzo. Petje af voor de service van Apple Store!! :D
Probleem is al opgelost, pxa270. ;)
Pagina: 1