nieuwe pc's beide problemen met World of Warcraft

Pagina: 1
Acties:

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-12 12:02
Vorige week heb ik 2 nieuwe pc's gekocht.

PC 1:
core 2 duo E4400 2.0 Ghz
4 gb intern
Nvidia EN8600 GTS

PC 2:
core 2 duo E4400 2.0 Ghz
2 gb intern
Ati x1600

Met beide pc's heb ik problemen met World of warcraft

Met PC 1 krijg ik af en toe een blauw scherm of een #132 error (blizzard zegt DirectX probleem) of het scherm freezed (de rest van de pc blijft werken.... ik hoor nog steeds mensen praten op Ventrilo en kan zelf ook nog praten) De crashes zijn willekeurig soms is het al na een minuut en soms kan ik een half uur spelen

Info over het blauwe scherm: Er staat iets van video memory.... echter heb ik mijn video kaart terug gebracht en een nieuw exemplaar mee terug gehad en het probleem blijft hetzelfde

Met PC 2 krijg ik regelmatig dat het spel even een paar seconden hangt en dat het scherm even zwart wordt....

Ik heb het met beide pc's getest op zowel windows xp als windows vista (beide 32 bit)... memtest gedaan welke op beide pc's goed is... warmte gecontroleerd van de videokaarten welke beide onder de 60 graden blijft

Alle nieuwe video drivers geinstalleerd (inclusief utilities). In het geval er op windows xp gedraaid werdt de nieuwste directx geinstalleerd. Ook de chipset drivers voor het moederbord zijn geinstalleerd

Momenteel draaien beide Pc's op de maximale instellingen die ik in WoW kan instellen. Alles op laag zetten maakt geen verschil. Ik heb ook geprobeerd de harware acceleratie voor het geluid in wow uit te zetten en de balken voor het volume iets oplaag te zetten.....

Ik snap er nu helemaal niks meer van ;(

[ Voor 8% gewijzigd door JSchut op 20-07-2007 10:24 ]

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

• tilt
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-10-2022

tilt

PSN: tilt1080

is je geheugen wel goed? al een volledige geheugen test gedaan? ooit een stress test gedaan?
(verder wel genoeg gegevens aangeleverd ;) )

ik heb in gehoord dat 'gaming error #132' een unieke WoW error is daar zou je verder op kunnne googlen ;)

mijn ervaringen met blue screens is 99% rotte dimmetjes (goede dimms kunnen btw ook blue screens veroorzaken wanneer deze over verhit zijn)

[ Voor 22% gewijzigd door tilt op 20-07-2007 10:39 ]

• lethalnl
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-02 18:04
hoe vaak gebeurt dit?

ik heb dezelfde error's een keer in de maand ofzo....maar een restart en ik kan weer verder spelen

• JSchut
Het crashen van pc 1 gebeurd regelmatig.....
De zwarte schermen op pc 2 is soms om de minuut en soms om de 5 minuten....

Memtest heb ik gedaan (memtest86) Geen problemen gevonden..... Beter gezegd altijd als ik speel ;)

Over de error 132.... Wat ik er bij blizz over kon vinden is dat het een directx probleem was....
Misschien dat het iets te maken heeft met hoe nieuw de kaarten zijn? ik zeg nu ook maar wat want heb geen idee hoelang ze al op de markt zijn ;)

edit:
wow repair vind geen problemen.... ook even zonder addons geprobeerd en het probleem blijft
ook alle ram verwijderd en met 1 gig ram gedraaid (3 verschillende geprobeerd) en probleem blijft ook dan bestaan

Ander spel crashte net ook :S

Net wow error ff gepakt.... verwijst blijkbaar naar het geheugen.... maar hoe groot is de kans dat alle 4 de nieuwe geheugen dimms kapot zijn :S

FOUT:
ERROR #132 (0x85100084) Fatal Exception
Program: F:\World of Warcraft\WoW.exe
Exception: 0xC0000005 (ACCESS_VIOLATION) at 001B:0063355A

The instruction at "0x0063355A" referenced memory at "0x00000978".
The memory could not be "written".

[ Voor 45% gewijzigd door JSchut op 20-07-2007 12:20 ]

• JSchut
Topic kan dicht ^^ blijkt toch geen wow issue maar een hardware issue te zijn... weet nog niet wat maar heb een topic aangemaakt in het daarvoor bedoelde forum...

iig bedankt voor de reacties