Hoge latency naar gameserver, reden voor contractbreuk?

Pagina: 1
Acties:
  • 364 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Beste mede tweakers.

Ik heb in feb 2005 een internet abonement genomen van een niet nader te noemen bedrijf. Het liep opzich goed, totddat ze wat wijzigingen hadden doorgevoerd en het toen niet meer zo goed werkte.

Nu wil ik ervan af en naar een andere provider toe stappen. Vind het niet kunnen als ik aan het sof2 spelen ben en een ping van 600 heb. Andere provider is snel gevonden, das het probleem niet. Maar mijn huidige provider zegd.. leuk maar je moet nog betalen tot feb 2008. Toch ondanks ik de provider meerdere keren gemaild en gebeld heb en hem nu in gebrekenstelling gezet heb.

Wat kan ik doen om ervan af te komen??
Geachte L.S.,

Ik ben sinds februari 2006 lid bij XXXXX. Sinds jullie in de zomer van 2006 zogenaamde wijzigingen hebben doorgevoerd heb ik problemen met mijn internet verbinding. Het ligt er regelmatig uit of is zo langzaam dat geen normaal dataverkeer mogelijk is.

Ik heb de lijn voornamelijk voor online spellen zoals Soldier of Fortune 2, Tactical Ops e.d. Het is vaak niet mogelijk om deze spellen normaal te kunnen spelen omdat ik een ping van meer dan 250 heb. Vaak zelfs in de 600-700.

Ik heb al enige malen via e-mail en de helpdesk contact opgenomen om dit probleem op te lossen. Zonder succes.

D.d. 17 juli is voor de zoveelste keer de verbinding uitgevallen dat mijn vertrouwen in uw bedrijf dermate geschaad is dat ik helaas zal moeten uitwijken naar een andere provider. Derhalve wil ik mijn abonnement per direct beëindigen en wil dat de lijn wordt vrij gegeven voor mijn nieuwe provider.

Hopende U hiermee voldoende te hebben geïnformeerd, verblijf ik.

-----------------------------

Hartelijk dank voor uw e-mail van 19-07-2007 met ticketnummer 723720. Naar aanleiding van dit e-mailbericht kan ik u als volgt informeren.

Op 17 juli jongstleden was er geen sprake van een storing maar van onderhoud in de telefooncentrale waarop u bent aangesloten. Wanneer wij de verbinding doormeten komen we naast deze onderbreking van de 17de geen problemen tegen op uw adsl signaal. Deze is stabiel met de juiste snelheid die we hebben ingesteld.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groeten,
Ohja werkzaamheden om 21:00 uur. Juist die tijd dat de meeste mensen thuis online zijn 8)7

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

offtopic:
vervang je code tag voor quote. zo is het niet leesbaar

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Ik heb je topic titel even aangepast. Een ISP is niet meteen 'brak' als ze naar een netwerk toevallig een hogere latency hebben dan je verwacht.

Is je latency altijd rond de 600ms? Naar alle servers in alle netwerken? Is er voor dit spel maar 1 gameserver of staan ze allemaal in hetzelfde netwerk?

Onderhoud om 21.00 uur kan je ISP niets aan doen de 17de. Dat lag aan de telco (BaByXL) (DSL netwerk leverancier) via wie je bent aangesloten. Kan mij niet voorstellen dat iemand om die tijd onderhoud wil plegen tenzij het strikt noodzakelijk is.

[ Voor 29% gewijzigd door bjck op 20-07-2007 10:27 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:10

M2M

medicijnman

Roman schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 10:17:
Beste mede tweakers.

Ik heb in feb 2005 een internet abonement genomen van een niet nader te noemen bedrijf. Het liep opzich goed, totddat ze wat wijzigingen hadden doorgevoerd en het toen niet meer zo goed werkte.

Nu wil ik ervan af en naar een andere provider toe stappen. Vind het niet kunnen als ik aan het sof2 spelen ben en een ping van 600 heb. Andere provider is snel gevonden, das het probleem niet. Maar mijn huidige provider zegd.. leuk maar je moet nog betalen tot feb 2008. Toch ondanks ik de provider meerdere keren gemaild en gebeld heb en hem nu in gebrekenstelling gezet heb.

Wat kan ik doen om ervan af te komen??

[...]

Ohja werkzaamheden om 21:00 uur. Juist die tijd dat de meeste mensen thuis online zijn 8)7
weet je zeker dat die brakke ping veroorzaakt wordt door je provider?

niet toevallig een draadloos modem / router waar je aan verbind? of dat jij wel via een vaste kabel bent verbonden maar dat iemand anders jouw i-net verbinding gebruikt voor downloadn / uploaden?

maar dat kan natuurlijk ook allemaal aan mij liggen.

edit: en je provider is... 12move? of mag ik dat niet zeggen.... (iig het plaatje op je website wordt gehost door 12move)

[ Voor 5% gewijzigd door M2M op 20-07-2007 10:30 ]

-_-

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ook meerdere servers geprobeerd?
Ik kan ook naar een 56k6 gehoste server gaan in timboektoe en zeggen dat ik nonstop ping van 800 heb, niet echt realistisch :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-11 17:20

Foamy

Fulltime prutser

Hm, en waar heb je precies in je contract staan dat ze een goede latency/ping garanderen om te kunnen gamen?? Als je dat er niet in hebt staan houd het op voor je vrees ik :D

blub

• bjck
M2M schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 10:26:
[...]

weet je zeker dat die brakke ping veroorzaakt wordt door je provider?

niet toevallig een draadloos modem / router waar je aan verbind? of dat jij wel via een vaste kabel bent verbonden maar dat iemand anders jouw i-net verbinding gebruikt voor downloadn / uploaden?

maar dat kan natuurlijk ook allemaal aan mij liggen.
Misschien is het handig als er ook even een traceroute wordt gepost door de TS naar de gameserver. Dan weten we wel om welke ISP het gaat, maar dat hoeft niet geheim te zijn toch? Mensen kunnen ook meer ervaringen delen in deze situatie als ze weten welke ISP het om gaat.

Voor zover ik kan zien nu worden SOF2 gameservers overal gehost. Blijkbaar gaat het om een specifieke (IP?) in een netwerk waar toevallig de latency naartoe hoog is vanaf je ISP.
Foamy schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 10:29:
Hm, en waar heb je precies in je contract staan dat ze een goede latency/ping garanderen om te kunnen gamen?? Als je dat er niet in hebt staan houd het op voor je vrees ik :D
Dat is inderdaad on topic, de andere reacties (incl mijzelf) gaan op onderzoek uit naar de reden en een oplossing in plaats van antwoorden op de vraag.

Als er geen afspraken zijn over latency specifiek naar dit doel netwerk kun je de ISP weinig maken. Latency op de ADSL verbinding kan soms iets over genoemd staan in de voorwaarden (wederzijdse afspraken over de dienst tussen leverancier en afnemer). Dan nog kan ook de hoster van de server andere (transit)bandbreedte inkopen wat andere routes geeft tussen ISP en hoster van de server waar de ISP niets aan kan doen.

Je zou het op redelijkheid & billijkheid kunnen proberen. Dat je een lagere latency mocht verwachten en dit onredelijk is. Lastig aan te tonen en aannemelijk te maken wat een langer gevecht wordt dan je contract nog duurt. Dan ben je in 2009/2010 klaar met procederen en ben je meer geld & tijd kwijt dan je abonnement afbetalen/afkopen.

[ Voor 40% gewijzigd door bjck op 20-07-2007 10:33 ]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:10

M2M

medicijnman

bjck schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 10:29:
[...]

Misschien is het handig als er ook even een traceroute wordt gepost door de TS naar de gameserver. Dan weten we wel om welke ISP het gaat, maar dat hoeft niet geheim te zijn toch? Mensen kunnen ook meer ervaringen delen in deze situatie als ze weten welke ISP het om gaat.

Voor zover ik kan zien nu worden SOF2 gameservers overal gehost. Blijkbaar gaat het om een specifieke (IP?) in een netwerk waar toevallig de latency naartoe hoog is vanaf je ISP.
inderdaad, open CMD in start run, tiep in tracert "ip van gameserver" (zonder haakjes) en kijk eens naar de latencies. kun je ook precies zien waar het euvel zich bevind.

-_-

• Roman
  • Nu online

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Het betreft meerdere servers (allemaal eigenlijk). Als ik b.v. speedtest.nl draai zit ik soms op 80-120 kbps terwijl het 4mbps zou moeten zijn. Vaak is het wel goed, maar meestal savonds en in het weekend is het brak. En dat dus sinds die wijzigingen medio 2006.

En ik vind dat ze werkzaamheden niet om 21:00 moeten doen waar 80% thuis online is. Maar ja dat is mijn meening.

Heb reeds een nieuwe provider en daar werkt het wel prima (ping tussen de 19 en 105). En ook stabiel!

Maar ik wil niet nog 6 maanden 19.95 voor iets betalen waar ik geen gebruik van maak.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

*Dat* je een probleem had was al duidelijk, maar je post nog steeds niets waaruit blijkt exact *wat* het probleem is. Voor hetzelfde geld heb je zelf een losse UTP kabel of een router die aan het bokken is.

Post nou eens die tracerts, zowel naar gameserver(s) in kwestie als een paar andere sites. Het verbaast me eerlijk gezegd niet dat je met die mail naar je provider niets bereikt hebt. Er staat namelijk vrijwel niets in waarmee de helpdesk het probleem kunt opsporen (nog los van het feit dat je jezelf als "lid" omschrijft. Is je ISP een vereniging dan? Nee, dacht het niet, je bent gewoon klant :o ). Maar goed, het is je goed recht om zo met je ISP te communiceren, hier op GoT verwachten we iets meer eigen inzet...

Oslik blyat! Oslik!

• Roman
  • Nu online

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ik zeg al heb een andere provider. Voor de rest is alles hetzelfde (zelfs de router) en het werkt. Dus ISP Brak. Ligt niet aan mijn PC ook niet aan mijn kabels, of servers in mijn netwerk.

Ben nu niet thuis kan dus de route niet printen. Heeft ook geen zin meer omdat ik nu een andere provider heb!

[ Voor 23% gewijzigd door Roman op 20-07-2007 12:51 ]

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12 19:59

Pogostokje

* twiet *

Als er in je contract niet iets staat over pingtijden of andere gegarandeerde netwerksnelheden, kan er geen sprake zijn van een ingebreke stelling. Tenzij jij kan aantonen dat jouw afgenomen dienst als geheel slechter is dan wat je redelijkerwijs had kunnen verwachten. Als je het zo wilt gaan spelen, zul je met veel voorbeelden moeten komen, verspreid over alle tijden van de dag en alle dagen van de week naar meerdere grote hosts op internet. Als alles ver beneden pijl is en de traceroutes aantonen dat het fout gaat binnen het netwerk van je ISP zelf of de directe peering/transits (en NIET met een transit of peering buiten het beinvloedingsgebied van jouw provider) dan maak je misschien een kans. (dit laatste omdat je ISP niet meer dan een deur is naar internet tenslotte en er wellicht niks aan kan doen ... misschien heeft jouw gaminghoster wel een slechte transit precies op de route naar jouw provider)

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• Roman
  • Nu online

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Het gaat mij niet ook alleen om de pingtijden. Dus titel klopt niet. Maar een download van 120kbps terwijl dat 4mbps zou moeten zijn is ook niet goed. En het valt wekelijks even helemaal uit.

en het gaat me er ook niet om om het optelossen, maar hoe kom ik er van af. Heb n.l. al een andere provider uit elende genomen waar ik geen problemen heb. Wil dus niets oplossen met mijn oude provider!

[ Voor 34% gewijzigd door Roman op 20-07-2007 12:55 ]

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-11 13:03

DaOverclocker

Overclocker for life...

Tja...dan kan je nu dus niet concreet aantonen dat er wat schort? Alleen maar roepen dat het slecht was? Dan kom je niet zo heel ver meer.
Je had met je oude verbinding veel meer bewijs moeten verzamelen, download statistieken, up-time statistieken en ping tijden. Dat had je aan kunnen kaarten en kijken wat ze ermee zouden doen.
Je staat al gewoon niet zo sterk tegenover een ISP als klant, maar nu helemaal niet meer en kan je het wel vergeten dat je contract beeindigd wordt.

systeem specs

• Roman
  • Nu online

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ik heb c.a. 20 mailtjes gestuurd en 50 keer gebeld. En dan krijg je altijd de standaard antwoorden, die ik uiteraard al gedaan heb (zoals reset e.d. dingen).

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Roman schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 13:06:
Ik heb c.a. 20 mailtjes gestuurd en 50 keer gebeld. En dan krijg je altijd de standaard antwoorden, die ik uiteraard al gedaan heb (zoals reset e.d. dingen).
Leuk, maar post dan hier exact wat je al gedaan hebt. Dan kunnen wij er wat mee...

* dion_b snapt allereerst het nut niet zo van dit topic als je toch niet van plan was om een en ander uit te zoeken en verwacht bovendien binnenkort nieuwe topic als het met nieuwe provider ook al niet zo denderend gaat...

Oslik blyat! Oslik!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-12 13:57
Roman, je wilt het duidelijk niet oplossen (en dat kan nu al niet meer omdat je overgestapt bent). Op GoT kunnen we dus niks meer voor je doen. Alles werkt nu toch?

Trouwens, je zegt dat alles hetzelfde is gebleven. Zelfs de modem? Bij 12move krijg je een ZyXEL modem. Ik weet niet welke provider je nu hebt (of dat 12move juist de nieuwe is). Is de modem ook dezelfde gebleven?

• Roman
  • Nu online

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ik heb nu een provider die ten eerste geen 50 cent per minuut kost als ik bel en heb een opzeg termijn van 1 maand, zonder iets van 1 jaar en dan stilzwijgend nog een jaar. Daar heb ik wel opgeled bij de nieuwe provider (okee is wat duurder maarja, goed koop is brakkoop).

Die zyxel die erbij zat het ik al heel in het begin vervangen door een cisco router.

[ Voor 13% gewijzigd door Roman op 20-07-2007 13:17 ]

Verwijderd

Mogen we toch even weten welke provider je hebt, en nu hebt? Is wel fijn om andere mensen beetje te "waarschuwen" lijkt me toch?

• Roman
  • Nu online

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
En denk dat dat niet mag wegens flaming (heb al wat waarschuwingen gehad toen ik het een en ander over een computer merk gezegd had).

• urk_forever
  • Laatst online: 29-11 17:06
Tja, ik denk dat je opzeggen wel kan vergeten. Je hebt een standaard consumenten verbinding waar niks is afgesproken over minimale snelheden/pings en uptime en dergelijke.

Je kan weinig anders doen als nu opzeggen en nog tot feb 2008 betalen denk ik zo.

Hail to the king baby!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-11 10:54
Roman schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 12:53:
Het gaat mij niet ook alleen om de pingtijden. Dus titel klopt niet. Maar een download van 120kbps terwijl dat 4mbps zou moeten zijn is ook niet goed. En het valt wekelijks even helemaal uit.

en het gaat me er ook niet om om het optelossen, maar hoe kom ik er van af. Heb n.l. al een andere provider uit elende genomen waar ik geen problemen heb. Wil dus niets oplossen met mijn oude provider!
vergeet niet dat die 4mbps = 4069kbps dit door 8 word gedeeld word 512Kbps in theorie.

Echter als jij download op een brakke server dan kan het zijn dat je nooit hoger komt dan die 120kbps. Wat je dus zou kunnen doen is een bestand van 16 mb downloaden van een server van je ISP.

Je kan je download snelheid nooit correct controleren als je download van af een 3e party server download. ik heb een 8mb lijn thuis liggen ik heb dus theoreties 8*1024=8192/8=1024kbps als download snelheid.. in praktijk haal ik ruim 800 kbps. alle downloads bij elkaar opgeteld. je theoretiesche snelheid licht altijd stuk hoger dan werkelijk gehaald wordt.

Je latency kan je ISP niets aan doen. Als ik gaat gamen op een server die via duitseland, polland, amsterdam, londen, utrecht wordt gerout ja dan is je latency hoog. maar je ISP is hier niet verantwoordelijk voor. voordat je een game server aanschaf speel eerst paar maandjes op die server is je latency stable dan overgaan tot huren eerder niet. ook de server kan brak geconfigureerd worden!

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Roman
  • Nu online

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
To_Tall schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 13:39:
[...]

vergeet niet dat die 4mbps = 4069kbps dit door 8 word gedeeld word 512Kbps in theorie.
Ja nee... 4 mbit is 4096 kbps = 512 kByte/sec ik zat dus regelmatig op 80-120 kbps dus 10-12 kByte/sec...

Gemeten via speedtest.nl en nog een test site die de provider heeft aangeraden.

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-11 10:39
Post nou eens een traceroute. Als je echt een ping haalt van 250 ms, dat zeer regelmatig is en de oorzaak ook echt bij je provider ligt is dat in mijn ogen wel een reden tot ingebrekestelling. Dat is tenslotte niet wat je redelijkerwijs van een ADSL verbinding mag verwachten. Vaak is het echter zo dat de oorzaken heel ergens anders liggen, en dan valt er weinig te beginnen :)

• Roman
  • Nu online

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Heeft nu weinig zin meer omdat ik reeds een andere provider heb. En daar de problemen niet heb.

Ik zal even kijken. Denk dat ik er een paar heb opgeslagen.

[ Voor 24% gewijzigd door Roman op 20-07-2007 14:11 ]

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
Roman schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 14:07:
Heeft nu weinig zin meer omdat ik reeds een andere provider heb. En daar de problemen niet heb.

Ik zal even kijken. Denk dat ik er een paar heb opgeslagen.
En ga je daar ook janken als je weer problemen hebt?

Want je hebt in dit hele topic nog nergens aangetoont dat het probleem bij de ISP ligt. Ik vind het dan ook uitermate triest om op je ISP af te geven terwijl je helemaal niks bewezen hebt.

Verder mag je 'r vanuit gaan dat je tot februari 2008 mag dokken.

Je hebt een consumentenlijn, dus als de ISP onderhoud wil plegen om 21:00 s'nachts moet ie dat lekker zelf weten, jij betaald niet voor uptime garanties of whatever. En je roept '80% is dan online', er ooit bij stil gestaan dat 09:00 tot 17:00 kantoortijden zijn? En dat onderhoud dan dus voor veel grotere problemen zorgt?

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-12 10:49
Roman schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 13:49:
[...]

Ja nee... 4 mbit is 4096 kbps = 512 kByte/sec ik zat dus regelmatig op 80-120 kbps dus 10-12 kByte/sec...

Gemeten via speedtest.nl en nog een test site die de provider heeft aangeraden.
waarmee heb je die 80-120kbps dan gemeten?

Computer says no

• Punica-
  • Laatst online: 27-11-2023
Roman schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 13:06:
Lijkt me vrij logisch, als jij met zo'n verhaal aan komt, ik zou daar ook niets van kunnen maken als ik je ISP was.

• Fabian
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-11 11:05
Door alle overhead wordt vaak gedeeld door 10 ipv door 8. 4096 / 10 = 409,6 Kbyte/s

Standaard overboeking op adsl lijnen is 1:25. Haal je niet sneller dan 16,384 Kbyte/s, dan mag je gaan klagen. Op een consumenten lijn krijg je geen SLA voor ping/latency/packetloss dus in gebreke stellen wordt vrij lastig.

In gebreke stellen doe je overigens per aangetekende brief en niet per email.

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Maar ze hebben dus je lijn al vrijgegeven, je geeft aan al bij een ander nu te zitten. Je hebt al acties ondernomen zonder eerst tot een eventueel passende oplossing te komen met je 'slechte' provider.

Als hun _voor_ vrijgeven al zeggen dat jij door moet betalen en jij gaat over naar een nieuwe provider, ben je hier dus in principe al mee akkoord gegaan. Oftewel, wat wil je nu nog bereiken?

[ Voor 4% gewijzigd door SinergyX op 20-07-2007 14:55 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

Dit, sorry, maar dit is een typisch voorbeeld van hoe je een conflict met een bedrijf NIET moet aangaan. Je hebt nu 2 ADSL abonnementen en daar zit je financieel aan vast. Hou rekening met de opzegtermijn van die eerste, anders zit je er in 2008 weer en jaar aan vast. ;)

• Roman
  • Nu online

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Punica- schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 14:23:
[...]
Want je hebt in dit hele topic nog nergens aangetoont dat het probleem bij de ISP ligt. Ik vind het dan ook uitermate triest om op je ISP af te geven terwijl je helemaal niks bewezen hebt.
Het lijkt me duidelijk als ik een andere provider heb en daar helemaal geen last van heb dat het aan de provider moet liggen! Heb die andere provider nu c.a. anderhalf jaar op een andere lokatie gehad en daar geen last van gehad. Dus heb ik dat abonement naar mijn huis verplaatzt omdat het met de oude provider alleen maar gerotzooi was (bijna elk weekend plat). Ergo.

• Roman
  • Nu online

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
SinergyX schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 14:54:
Maar ze hebben dus je lijn al vrijgegeven, je geeft aan al bij een ander nu te zitten. Je hebt al acties ondernomen zonder eerst tot een eventueel passende oplossing te komen met je 'slechte' provider.

Als hun _voor_ vrijgeven al zeggen dat jij door moet betalen en jij gaat over naar een nieuwe provider, ben je hier dus in principe al mee akkoord gegaan. Oftewel, wat wil je nu nog bereiken?
Nee alleen 150 euro aan telefoonkosten uitgegeven aan die agnese dure telefoonlijn van hun. En toen had ik iets van het is over geef die lijn maar vrij.

Nou ik was gewoon pissig toen ik weer zo'n jonkie aan de lijn had van "wilt u even dit en dan resetten". voor de 30 keer....

• Roman
  • Nu online

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Moshe85 schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 14:25:
[...]

waarmee heb je die 80-120kbps dan gemeten?
Je kent toch speedtest

Afbeeldingslocatie: http://img261.imageshack.us/img261/8691/speedtestqf2.th.jpg uiteraard niet van mijn oude provider >:)

[ Voor 5% gewijzigd door Roman op 20-07-2007 15:44 ]

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

4MB/s en bijna 1MB up... ? Dat lijkt mij of fout, of geen ADSL.

[ Voor 41% gewijzigd door SinergyX op 20-07-2007 15:48 ]

• Meekoh
dan had je het beter kunnen laten escaleren naar een 2e of 3e lijns support medewerker ;)

Computer says no

• Roman
  • Nu online

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Das helaas ook niet thuis. was maar zo'n feest. Das Kennisnet via een glasvezel netwerk. Wel lekker snel. Ik heb nu 6/1mbit thuis.

• Roman
  • Nu online

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Moshe85 schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 15:54:
dan had je het beter kunnen laten escaleren naar een 2e of 3e lijns support medewerker ;)
Bij de meeste bedrijfen lukt mij dat ook. Zoals bij Dell en Apple, maar bij deze provider wat ik ook geprobeerd heb, kwam niet voorbij de eerste lijn. En de afdelingmanager krijg je toch nooit te pakken, die is er dan toevallig niet of is in gesprek....

• Meekoh
Roman schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 15:58:
[...]

Bij de meeste bedrijfen lukt mij dat ook. Zoals bij Dell en Apple, maar bij deze provider wat ik ook geprobeerd heb, kwam niet voorbij de eerste lijn. En de afdelingmanager krijg je toch nooit te pakken, die is er dan toevallig niet of is in gesprek....
dat is dan inderdaad een gare helpdesk dan |:(

Computer says no

• Roman
  • Nu online

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Heb net met de KPN gebeld om te kijken of ik 2 ader paren heb lopen naar mijn huis. Maar helaas is dat niet zo. Anders had ik bijde abonementen tegelijkertijd kunnen gebruiken.

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

Nee dat had niet gekund, je hebt die ander immers al op je 'oude' aderpaar laten zetten. Wijzigen van aderpaar wordt gewoon gezien als verhuizing. En ADSL verhuizen binnen het 1e jaar is zo ongeveer het meest lastige wat er is momenteel. Over het algemeen krijg je dan een nieuwe en betaal je de oude af. In jouw geval zou je dan dus met 3 abonnementen eindigen. ;)

• Murcielago
  • Laatst online: 13-10 03:55
maar je hebt dus adsl snel surfen van hetnet met een maandcontract?

PSN: djmurcielago

• bjck
Pogostokje schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 13:20:
Nee dat had niet gekund, je hebt die ander immers al op je 'oude' aderpaar laten zetten. Wijzigen van aderpaar wordt gewoon gezien als verhuizing. En ADSL verhuizen binnen het 1e jaar is zo ongeveer het meest lastige wat er is momenteel. Over het algemeen krijg je dan een nieuwe en betaal je de oude af. In jouw geval zou je dan dus met 3 abonnementen eindigen. ;)
Dat is heel erg ISP afhankelijk. Sommige doen niet eens een verhuizing op hetzelfde adres. Sommige niet eens een verhuizing en andere maken er geen probleem van voor zelfs een redelijk bedrag aan verhuiskosten.

• Roman
  • Nu online

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ben ik blij dat ik alles opsla... hier 2 tracerts van de servers waar ik het meest op speel CHP en MDK:
Bezig met het traceren van de route naar u15186794.onlinehome-server.com [82.165.191.77] via maximaal 30 hops:

1 1 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.254
2 301 ms 11 ms 9 ms 82-170-85-254.dsl.ip.12move.nl [82.170.85.254]
3 81 ms 14 ms 13 ms vpn132-12move.bcsw1.asd-nh.net.tiscali.nl [195.241.4.45]
4 12 ms 12 ms 14 ms 10ge-2-0-0-25.ams22.ip.tiscali.net [213.200.75.1]
5 14 ms 143 ms 136 ms ge3-12-1000M.ar2.AMS1.gblx.net [64.215.195.209]
6 88 ms 163 ms 291 ms SCHLUNDandPARTNERAG.ge-4-0-0.405.gblx.net [208.178.62.190]
7 206 ms 281 ms 180 ms vl-401.gw-core-a.whn.oneandone.net [217.160.229.74]
8 200 ms 92 ms 192 ms ae-1.gw-prtr-a.whn.oneandone.net [217.160.229.38]
9 89 ms 166 ms 88 ms u15186794.onlinehome-server.com [82.165.191.77]

De trace is voltooid.

Bezig met het traceren van de route naar game.cpgaming.com [64.34.175.251] via maximaal 30 hops:

1 1 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.254
2 280 ms 132 ms 24 ms 82-170-85-254.dsl.ip.12move.nl [82.170.85.254]
3 93 ms 134 ms 13 ms vpn132-12move.bcsw1.asd-nh.net.tiscali.nl [195.241.4.45]
4 * * 199 ms 10ge-2-0-0-25.ams22.ip.tiscali.net [213.200.75.1]
5 144 ms 188 ms 132 ms so-2-0-0.nyc33.ip.tiscali.net [213.200.81.197]
6 89 ms 89 ms 275 ms kar1-ge-5-0-0.NewYork.savvis.net [206.24.193.197]
7 92 ms 186 ms 203 ms dcr3-ge-0-2-0.newyork.savvis.net [204.70.193.2]
8 98 ms 133 ms 238 ms 204.70.196.138
9 155 ms 100 ms 263 ms 206.24.227.105
10 220 ms 221 ms 145 ms cpr2-pos-15-1.virginiaequinix.savvis.net [206.24.227.65]
11 209 ms 216 ms 282 ms 208.173.10.194
12 231 ms 134 ms 399 ms oc48-po2-0.wdc-sp2-cor-1.peer1.net [216.187.115.245]
13 215 ms 265 ms 133 ms oc48-pos6-0.wdc-sbsp2-dis-1.serverbeach.com [216.187.115.238]
14 343 ms 133 ms 159 ms game.cpgaming.com [64.34.175.251]

De trace is voltooid.

• knorde
  • Laatst online: 30-11 20:38
Wat ik niet snap is dat je een topic start en in de startpost aangeeft dat je over wilt stappen naar een andere provider. Op dezelfde dag maar later op de dag geef je aan dat je al bij een nieuwe provider aangesloten bent. Kan dit tegenwoordig zo snel?

Tevens zeg je dat je nu zonder jaarcontract voor 9,95 p/m internet hebt.

Dit is hoogstwaarschijnlijk van hetnet. Vergeet niet dat dit alleen voor het eerste jaar geld die 9,95. Daarna is het 19,95.
Dit bericht is alleen om je even te helpen :)

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Het kan nooit zo zijn dat je nu al aangesloten zou zijn op een andere ISP. Dat kan gewoon niet in 2 dagen.

Als het probleem nu verdwenen is, zou ik toch gaan denken dat 12move niet zo slecht is als je dacht.

Mocht je dit probleem toch nog hebben: kijk eens goed of de bekabeling wel goed zit aangesloten. Nu klink ik wel als een helpdesk, maar heb hetzelfde probleem gehad toen mijn splitter verkeerd zat aangesloten (niet als eerste apparaat op de lijn)

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

• Roman
  • Nu online

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ik betaal 19.95 bij de oude provider en 25 euro bij de nieuwe. ergens een typo waarschijnlijk.

Het is zo dat ik nu nog bijde providers heb. De ene heb ik meegenomen van mijn zaak, waar ik 1 juli mee gestopt ben. Overzetten duurde c.a. 1 week.

En van die met 19.95 wil ik dus vanaf... maarja of dat lukt is nog de vraag.

Wat zeggen jullie de trace?

/edit: de spliter had ik al vervangen en verwijdert. Maar dat hielp ook niet. heb toch geen splitter nodig :+

[ Voor 13% gewijzigd door Roman op 22-07-2007 20:27 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

De trace toont duidelijk aan dat het bij de tweede hop, dus tussen router en DSLAM foutgaat. Dat zegt alleen nog niet zoveel aangezien een deel van dat traject (jouw router, jouw bekabeling binnenhuis) bij jou ligt en niet bij de provider. Ik zou allereerst eens benieuwd zijn wat ee PC direct op een ADSL modem zou doen...

Oslik blyat! Oslik!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Roman schreef op zondag 22 juli 2007 @ 20:26:
Ik betaal 19.95 bij de oude provider en 25 euro bij de nieuwe. ergens een typo waarschijnlijk.

Het is zo dat ik nu nog bijde providers heb. De ene heb ik meegenomen van mijn zaak, waar ik 1 juli mee gestopt ben. Overzetten duurde c.a. 1 week.

En van die met 19.95 wil ik dus vanaf... maarja of dat lukt is nog de vraag.

Wat zeggen jullie de trace?

/edit: de spliter had ik al vervangen en verwijdert. Maar dat hielp ook niet. heb toch geen splitter nodig :+
FF voor de duidelijkheid, heb jij op dit moment in jouw huis ook 2 verschillende tel-kabels lopen waarop 2 verschillende abbonnementen lopen?

Want ik krijg meer het idee dat je je oude lijn al hebt laten afbreken en daar een nieuwe provider overheen hebt laten zetten.
Waardoor in principe het contract met je oude provider afgelopen is ( want ze leveren geen dienst meer ) en dus voordat dit gebeurd kan zijn moet je ergens mee akkoord zijn gegaan vanuit je oude provider , oftewel waarschijnlijk ben jij akkoord gegaan met het doorbetalen van het abbonnement als zij maar nu die lijn afbraken. Als dit zo is dan moet je gewoon 2 providers betalen, want je oude providerkan niet meer nalatig zijn ( hij levert niets ) en of hij vroeger wel nalatig is geweest dat is iets totaal anders, waar je nu mee zit is dat je gewoon je abbo moet afbetalen.

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Roman schreef op zondag 22 juli 2007 @ 20:26:
Heb je ook niet, alleen je telefoon ruist wat meer :)

Die trace lijkt inderdaad mis te gaan van je router naar je gateway.

Probeer eens een trace vanaf je router, kijk of je dan hetzelfde probleem hebt. En idd, probeer je PC een rechtstreeks op je modem.

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

• Roman
  • Nu online

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Nee, ik heb 1 tel-lijn met nu 1 provider erop. De andere zit te nixen...

Aangezien ik een ping 1ms naar mijn router/modem heb denk ik niet dat het daaran ligt. Maarja uitproberen heeft ook geen zin meer :o Het enigste wat er tussen hangt is een 10/100 mbit 3Com switch.

/edit Telefoon... heb mobiel. gebruik mijn lijn eigenlijk alleen maar voor internet en internationale telefoongesprekken.

[ Voor 18% gewijzigd door Roman op 22-07-2007 22:04 ]

• bjck
dion_b schreef op zondag 22 juli 2007 @ 20:29:
De trace toont duidelijk aan dat het bij de tweede hop, dus tussen router en DSLAM foutgaat. Dat zegt alleen nog niet zoveel aangezien een deel van dat traject (jouw router, jouw bekabeling binnenhuis) bij jou ligt en niet bij de provider. Ik zou allereerst eens benieuwd zijn wat ee PC direct op een ADSL modem zou doen...
Het gaat helemaal niet mis op de tweede hop, er zijn wel op- en aanmerkingen te maken. In het netwerk van Tiscali (waar 12Move onderdeel/merknaam van is) is de tweede hop sowieso al niet de DSLAM.

Maar even @ Roman voor de oplossing/uitleg (contractbreuk hierom gaat niet lukken vermoed ik namelijk sowieso omdat latency niet genoemd wordt in de voorwaarden van de dienst bij ISP's voor consumenten producten).

Ik neem aan dat de verbinding waar het om gaat in dit topic (dus niet je nieuwe) de 12Move verbinding is waar ook de traceroutes van zijn gepost?

Roman in "Hoge latency naar gameserver, reden voor..."

Paar dingen die opvallen:

82.165.191.77
  1. Wordt gehost in het netwerk van 1&1 in Duitsland, maar het kan ook een ander land zijn (Duitsland lijkt wel te kloppen.
  2. De route heen ziet er goed en direct uit, maar toch verspringt de latency heel erg alsof je over de oceaan gaat naar de USA. De heenweg lijkt dat niet te doen en die wordt mede bepaald door je ISP (meer dan de terugweg). De terugweg wil je nu weten om iets zinnigs te kunnen zeggen en die kan de hoster van de gameserver (even bij de server admin vragen) vragen. Vraag gewoon een traceroute naar je IP dat je hebt als je online bent wel natuurlijk.
64.34.175.251
  1. Wordt gehost door serverbeach die meerdere datacenters hebben in de USA (!!). Welke is niet helemaal op te maken maar het lijkt die in Herndon, Virginia te zijn. Normaal als het aan de oostkust is heb je sowieso 110ms latency en naar de westkust eerder 150 a 170ms als normaal natuurlijk.
  2. Je ziet enorme verschillen in je traceroute van hoog naar laag op de tussenliggende routers. Kan heel normaal zijn en geen probleem want het gaat om het eindstation (tussenliggende routers kunnen niet of langzamer reageren op verkeer bestemd voor hunzelf zoals een ping/traceroute. Het routeren van verkeer heeft voorrang altijd boven andere taken).
Hier vanaf mijn Tiscali aansluiting (zelfde netwerk met dezelfde routes als 12Move):
--- 82.165.191.77 ping statistics ---
20 packets transmitted, 20 packets received, 0% packet loss
round-trip min/avg/max = 94.1/95.1/96.1 ms
Hier is het heel erg interessant om een traceroute terug van te zien. Dan is het probleem beter te analyseren bij welke partij/netwerk/koppeling het ligt en waarom het zo hoog is.
--- 64.34.175.251 ping statistics ---
20 packets transmitted, 20 packets received, 0% packet loss
round-trip min/avg/max = 103.3/104.5/105.4 ms
Heel erg netjes naar de USA! Lijkt dus inderdaad Herndon, Virginia te zijn bij serverbeach waar de server hangt.

Samenvatting
  1. Je traceroutes zijn al vreemd omdat er hogere schommelingen in zitten wat ernstig duidt op een (volle) down- en/of upstream van je verbinding. Ik vermoed sterk dat je iets van torrent/p2p hebt draaien wat je latency laat schommelen/beinvloed, kan dat?
  2. Probleem kan ook liggen toch in de bekabeling, modem, gebruikte netwerk apparatuur (auto-sensing issue bijv) etc, maar als een ping naar je modem zelf wel okee is en stabiel 1ms lijkt die kans klein voor het laatste.
  3. Latency naar de USA is prima.
  4. Latency naar het IP wat lijkt te zijn gehost in een netwerk/datacentrum in Duitsland is wat vreemd, maar niet onmogelijk. Wellicht is de reden aan te wijzen en de partij te bewegen iets te veranderen wat lijkt mis te gaan in de route terug naar Tiscali/12Move.
  5. Al met al niet echt schokkend dit en ligt beide niet aan de ISP. Thans is niet vastgesteld met de informatie in het topic dat het zo is.

[ Voor 19% gewijzigd door bjck op 23-07-2007 01:21 ]

Pagina: 1