Vista en opnemen

Pagina: 1
Acties:

• Mikkel1980
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-01 07:35
Een kennis van mij heeft een nieuwe PC aangeschaft met Vista Ultimate. Bij die PC heeft zij een losse Pinnacle PCTV Analog PCI tv kaart gekocht. Ze wil graag VHS banden overzetten naar DVD.

Heeft deze Pinnacle kaart software of hardware MPEG encoder? (ik kan daar niets over vinden). Ik zit er over te twijfelen om een Hauppauge PVR150 aan te schaffen i.p.v. de Pinnacle omdat ik uit ervaring weet dat deze via de WinTV 2000 (ander tools is mij nooit gelukt) onder Windows 2000 en XP Macrovision kan omzeilen. Het probleem is alleen dat deze applicatie alleen werkt wanneer NIET de Media Center drivers worden gebruikt van XP en onder Vista werkt de applicatie zo ie zo niet. Ze wil graag gebruik maken van Windows Media center....

Heeft iemand ervaring met opnemen van beveiligde videobanden in Vista? Zo ja is dit zo ie zo mogelijk via de Pinnacle kaart? Of ben ik toch aangewezen op een PVR150 en moet ik dan Vista eraf halen en XP op de machine zetten? En is het nog mogelijk via combinatie met Windows Media center Vista....

Alle suggesties zijn welkom .... Thanx.....