Western Digital Caviar onhenkenbaar in bios voor 15sec.

Pagina: 1
Acties:

• teksetter
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-05 23:50
Ik heb enige weken geleden een harde schijf gekocht voor een oude pc die op zich nog redelijk goed is voor internetten. De harde schijven die erin zaten gingen na ruim 5 jaar stuk (maxtors).
Deze keer haalde ik maar deze harde schijf hieronder vermeld.
Wat er gebeurd is als ik de pc opstart dan herkent de bios hem de eerste 10 a 20 sec niet en dan komem de gegevens van de harde schijf naar voren. Maar dit geldt ook voor de DVDbrander van Nec 2500A.
Ik heb de bios naar nieuwste versie geflashed maar dit probleem blijft nog steeds. Ik sla elke keer de changes op zodra de echte gegevens van de brander en harde schijf naar voren komen zet de boot in een goede rij. De jumpers zijn goed ingesteld ieder op zijn eigen IDE (1 en 2) en als master.
Nu weet ik geen raad, ik gok op een niet meer goed functionerende Bios of het is de harde schijf maar het is raar dat het de dvd nec2500 die al 3 jaar in zit ook niet herkend.
Hiermee wordt de kans dat de BIOS niet meer ok is nog sterker.
Ik heb ook een ander batterij in de bios gezet.

Iemand een andere tip.

Western Digital Caviar SE, 80 GB, 7200 RPM, 8 MB
WD800JB

in mijn nieuwe pc gezet en het werkt. maar jah de dvd van de oude pc wordt nog altijd snel herkend maar de harde schijf niet. dus duidelijk niet zo goed samenwerkend. nu wordt het nieuwe andere merk harde schijf of nieuwe moederboard

[ Voor 9% gewijzigd door teksetter op 20-07-2007 10:32 ]