[PHP][APACHE] include file vanaf alias - rechten in htaccess

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een dedicated server met daarop al onze domeinen en hun website. Onder een van de domeinen staat een map die toegankelijk is voor alle andere domeinen: onder hoofddomein.net staat een map pmshare die toegankelijk is voor alle sites onder de alias pm.

Surf ik dus naar domein1.net/pm, dan kom ik in hoofddomein.net/pmshare terecht. Dit alles werkt goed. Maar nu heb ik het volgende probleem:

Ik heb onder alle domeinen een bestandje pmconfig.inc.php staan die geincluded wordt in de pmsharemap met daarin enkele domeinspecifieke settings. Ik roep vanuit de pmshare map met volgende code de config aan

code:
1
2
3
4
5
if(file_exists($_SERVER["DOCUMENT_ROOT"] . "/pmconfig.inc.php")){
    require_once $_SERVER["DOCUMENT_ROOT"] . "/pmconfig.inc.php";
}else{
    echo 'Config file not found...';
}

als ik $_SERVER["DOCUMENT_ROOT"] . "/pmconfig.inc.php" op het scherm zet, dan klopt het pad naar het bestand. Soms lukt het om het bestand te includen, maar meestal niet (het slagen lijkt volledig willekeurig). Volgens mij ligt het aan de rechten op dit bestand, maar waarom het dan soms wel lukt is mij een raadsel...

Ik zou dus per domein moeten kunnen instellen in het .htaccess bestand dat het bestand geinclude mag worden door een andere subfolder, van het hoofddomein dus... maar ik vind nergens hoe ik dit moet doen. Iemand enig idee?

Edit: Heb dit blijkbaar in het per ongeluk in het verkeerde forum gepost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Move naar programming :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 09:27:
als ik $_SERVER["DOCUMENT_ROOT"] . "/pmconfig.inc.php" op het scherm zet, dan klopt het pad naar het bestand. Soms lukt het om het bestand te includen, maar meestal niet (het slagen lijkt volledig willekeurig). Volgens mij ligt het aan de rechten op dit bestand, maar waarom het dan soms wel lukt is mij een raadsel...
Wat voor melding zie je dan als het niet lukt? Zie je $_SERVER["DOCUMENT_ROOT"] . "/pmconfig.inc.php" ook op je scherm als het niet lukt, en klopt de waarde dan?
Ik zou dus per domein moeten kunnen instellen in het .htaccess bestand dat het bestand geinclude mag worden door een andere subfolder, van het hoofddomein dus... maar ik vind nergens hoe ik dit moet doen. Iemand enig idee?
.htaccess heeft alleen invloed op requests naar bestanden via Apache. PHP wordt daar met require_once over het filesystem niet door beïnvloed (require_once('/home/blah/html/secured/test.php') werkt wel, require_once('http://blah/secured/test.php') niet; omdat je geïnteresseerd bent in de code van test.php en niet de output ervan, gebruik je de eerste en heb je dus geen last van .htaccess).

[ Voor 34% gewijzigd door GlowMouse op 20-07-2007 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
code:
1
if(file_exists($_SERVER["DOCUMENT_ROOT"] . "/pmconfig.inc.php")){

deze code kijkt of het bestand bestaat, en dit geeft dus ook veel false terug. Als ik het pad uitschrijf, dan klopt dit altijd, maar soms geeft de file_exists toch false terug...

als het niet lukt, dan klopt het pad nog altijd...

de include doe ik idd met het pad van de server en niet met de url...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
De werking van file_exists wordt beïnvloed door safe_mode. Maak je daar gebruik van op je server?
Mount je netwerkschijven, of staat alles op de server zelf?

[ Voor 17% gewijzigd door GlowMouse op 20-07-2007 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
een beetje een late reply.

Ik maak inderdaad gebruik van safe_mode. Als ik dit uitschakel, dan lijkt alles goed te werken.
Het zal wel beter zijn om dit aan te laten staan waarschijnlijk, daarom ben ik nu eens aan het kijken of ik met 'safe_mode_include_dir' dit probleem kan oplossen...

Bedankt voor de hulp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik begin echt vast te zitten, de tests met 'safe_mode_include_dir' hebben geen oplossing gebracht.
In het begin leek het erop dat alles werkte met safe mode uit, maar na een tijdje werkte dit ook niet meer. Het is vervelend dat het soms werkt, en soms dan weer niet. Dan denk je dat je een oplossing hebt gevonden, maar dan is het toch niet zo..
Ik heb de config nu even onder alias zelf gezet, dan lukt alles natuurlijk. Onder de alias kun je ook files opladen, en dit werkt nu niet meer, terwijl alle rechten op de uploadfolder op 777 staan..

Iemand een idee, want ik weet het echt niet meer. Lokaal werkt alles, dus moet ik online testen en dat maakt het er ook niet gemakkelijker op.

Ik moet in de htaccess van domein1.net gewoon kunnen zeggen dat hoofddomein.net volledige toegang heeft... dat hij files mag includen en mkdir en foto's opladen... 8)7
Pagina: 1