foto's op kaart in 1 directory

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

• sretlow
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09-2025
Ik word helemaal gek dat foto's, voor mijn gevoel, in allerlei directories op de kaart worden gezet. Ik heb een Canon en een Konica Minolta digitale camera's. Kan ik op een of andere manier er voor zorgen dat alle foto's op 1 directory komen?

Verwijderd

Ik vind "in allerlei directories" wel wat vaag. Maar, kijk 'ns in de handleiding; voor KM camera's weet ik trouwens niet hoe het zit. Ik heb op m'n A710 wel een instelling ervoor; dan wordt er per dag een directory aangemaakt. Zelf ben ik er dolbij mee, omdat ik ze gewoon kan kopiëren en vervolgens per stuk netjes hernoemen naar de datum van de foto's die erin staan. :)

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:14
Hoewel je vraagstelling vaag is, begrijp ik eruit dat je wilt dat zowel je KM als je Canon op je SD kaart in dezelfde directory foto's maken? Afgezien dat ik niet snap waarom je dat zou willen, kunnen wij daar geen antwoord op geven zonder uberhaupt de modellen van de camera te weten, en zelfs als we die weten, jíj hebt een stuk sneller in je manual opgezocht hoe je de directory van je cam moet veranderen dan dat wij op een internet zoektocht gaan naar hetzelfde antwoord, zeker omdat het een vrij weinig-voorkomende vraag is.

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-01 10:28

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Ga in de directory staan waar alle files en directories onder vallen, start daar de search functie.
Kies voor *.*
Daarna pak je alle gevonden files, druk je op Ctrl-x en geef je Ctrl-V in de directorie waar je alle files wil hebben.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Verwijderd

Even kijken naar mijn Nikon, die maakt een directory structuur aan als volgt:

(uit het hoofd, want cam en alle SD's liggen thuis)
root -> ->Nikon->MagIkKiezen.

Als de Canon en KM dat ook doen is het dus simpel. Nee, dat kan niet.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-01 00:54

Floor-is

5.2

Aan de TS:
1. Laat even zien dat je moeite hebt gedaan. Wat je hebt geprobeerd, wat je bevindingen tot op heden zijn en waar je hebt gezocht/gevonden.
2. Misschien is het wel een idee om het type camera te noemen :P

Voor nu krijg je een slotje, totdat je bovenstaande laat zien. :)

Bericht hierboven

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.