Toon posts:

ADSL2+, Advies?

Pagina: 1
Acties:
  • 466 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort gehoord over ADSL2+ aansluitingen en tot mijn verbazing is dat veel sneller en niet eens veel duurder of even duur met mijn huidige internet.Ik heb namelijk momenteel ADSL confort, 6mbit voor 55 euro p/m van Planet Internet. Is het dan ook dat je daarwerkelijk 20/24 mbit haalt(Ik woon dichtbij de centrale)?

Ik heb zo net postcodecheck gedaan voor ADSL2+. Volgens: http://adsl.hunen.net/index2.php?id=12&nrc=565 staat er bij KPN "Ja", betekend dit dan dat er ook ADSL2+ beschikbaar is of niet?

Zo ja, bij welke providers kan ik dan terecht? De enige providers van KPN zijn: XS4ALL, Planet, HetNet, Speedlinq, Demon en Tiscali voor zover ik weet. En volgens de postcodechecks van XS4ALL en Speedlinq is ADSL2+ nog niet beschikbaar. En van Planet, Hetnet Demon en Tiscali weet ik het niet.

Naast deze providers kan ik niet kiezen, aangezien BBnet alleen bitstream en BabyXL niks aanbiedt.
Weet iemand van deze providers welke ADSL2+ goed zijn. Daarnaast wil ik er nog op wijzen dat ik ongeveer 400 meter van de centrale woon, misschien heeft dat nog invloed op de keuze.

Ten slotte wil ik er nog op wijzen dat ik veel game. Ik heb gehoord dat de ms in een server wel toeneemt, maar dat maar met enkele ms. Is dit waar en heb ik op alle europese servers een goede routing? Tot nu heb ik alleen op 'game-hosting' servers uit Zweden een ping van 100 ms.

Alvast bedankt dat je er naar wilt kijken!

Ken

Verwijderd

Heb je al gekeken bij Tele2?

Verwijderd

Tiscali 6 MB kost 19.95 euro....T20 kost39.95.....
Als ik dan de prijs van Planet zie... snel verhuizen?
Wel: Ticali heeft geen newsservers met binaries (geen behoefte aan hier), dus daar moet je ergens met een abo wat voor regelen als je dat wilt.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Dit is een 'kleine' centrale (heel klein zelfs). Hier is geen andere telco dan KPN aanwezig met een ADSL netwerk en wellicht zelfs geen ADSL2/2+ in deze centrale van KPN.

Je kan kiezen alleen uit de KPN providers, Orange (alleen 4/1 via KPN's netwerk) en Speedlinq, die laatste is wel goedkoop per maand al is de helpdesk bellen wel 70 cent per minuut!

Andere opties zijn Speedlinq en Solcon. De laatste noemt het 'bitstream2'.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-12 23:37
als je op www.internetten.nl je postcode invult kan je precies zien welke abonnementen er voor jouw adres beschikbaar zijn.

Met de postcode van de centale (uit je link) zag ik dat er wel ADSL2 in de centrale zit, KPN levert namelijk abo's tot 12mbps (en adsl gaat niet verder dan 8mbps). Dat zijn echter wel dure abo's, de goedkope adsl2 aanbieders zijn op jouw adres niet beschikbaar.

Hoewel ik niet zo'n fan van speedlinq ben, lijkt 8mbps voor €15 (€23 na het 1e jaar) me het abo met de beste prijs/snelheid verhouding. Of Solcon met 8mbps voor €30.

Verwijderd

Topicstarter
Bah :(

Alleen ADSL lijnen zijn beschikbaar... Ik dacht dat ADSL2+ beschikbaar moest zijn, aangezien de centrale nog geen 4 jaar oud is... Maja jammer dan, thanks voor de hulp...

En @ Andre @ home: Bij jou prijs komt er waarschijnlijk nog de kosten van KPN bij, aangezien Tiscali bij KPN zit. De abo van planet is ook 27 euro plus de kosten van KPN. Dus zoveel verschilt dat niet.

Verwijderd

ik heb kpn beldbudget, dus die kosten moet ik altijd maken...
Internet delen we met 2 buren.. dat scheelt...

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-12 23:37
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 12:43:
En @ Andre @ home: Bij jou prijs komt er waarschijnlijk nog de kosten van KPN bij, aangezien Tiscali bij KPN zit. De abo van planet is ook 27 euro plus de kosten van KPN. Dus zoveel verschilt dat niet.
Nee dat klopt niet. Bij Tiscali (en speedlinq en solcon) betaal je alle ADSL kosten aan tiscali. De genoemde bedragen zijn wat je maandelijks betaalt. Je hebt nog wel een kpn telefoon abo nodig, maar dat kost maar €18 of €10 per maand, en dus niet €28 zoals je nu hebt.

En dat je geen 20mbit kunt krijgen is natuurlijk jammer, maar 33% meer snelheid (8m ipv 6) voor veel minder geld is toch ook leuk?

Verwijderd

Topicstarter
Ja zekers, maar mijn vader regelt alles he. We zijn nu opzich tevreden bij planet. Internet valt nooit uit, kwa gamen is het uitmuntend en het is redelijk stabiel. Ik zou best willen overstappen, maar dan moet je weer inschrijfkosten betalen, misschien nieuwe modem, en allemaal gezeik.

Daarnaast weten we niet of Speedlink en Solcon(zoals je noemde) stabiel is kwa ping, download snelheid. Ik hoor namelijk ook genoeg negatieve reacties van o.a. Speedlinq, bijvoorbeeld dat de service daar gewoon erg slecht is.
Pagina: 1