ATi HD2900XT vreemde vertoningen

Pagina: 1
Acties:

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Af en toe zie ik vreemde vertoningen op mijn beeldscherm (Samsung 226BW) tevoorschijn komen van uit mijn ATi HD2900XT.

Hier een aantal voorbeelden:

Afbeeldingslocatie: http://www.jurgenneele.nl/got/vgaraar_t.jpg
klikbaar

Afbeeldingslocatie: http://www.jurgenneele.nl/got/vgaraar2_t.jpg
klikbaar

Dit heb ik niet alleen in firefox maar ook in internet explorer en windows explorer. Het maakt niet uit welke driver ik installeer Catalyst 7.5 t/m 7.7 geprobeerd (en driver netjes ge-deinstalleerd). Windows XP opnieuw geinstalleerd.

Mijn systeem specs

Is dit een bekend probleem bij deze kaart of met een ATi product? of is er iets met mijn kaart aan de hand wat eigenlijk niet 'normaal' is?

Twitter | Linkedin

Verwijderd

me dunkt dat je kaart fucked is maar vind het dan wel vreemd dat je het maar op bepaalde plaatsen krijgt. sjek eens of het osd mooi weergegeven wordt als je jet op dezelfde plek zet als die artifacts (me dunkt eerder dat het de graka is mer kom, je weet nooit) :)

• Balkz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-12-2025
Het is inderdaad een bekend verschijnsel, naar mijn weten ligt het echter niet zozeer in de kaart zelf. Ik neem aan dat de corruptie alleen op bepaalde vlakken van het scherm voorkomt en na het verversen van het beeld (herstarten van browser o.i.d.) gewoon weer verdwenen is? Persoonlijk zit ik hier met een nogal oude Windows XP installatie, hiervoor draaide deze op een X800 en als ik me goed herinner zelfs nog op een 9500. Aan een herinstallatie ben ik nog niet toegekomen, onder andere omdat ik dan eigenlijk meteen op Vista over wil stappen. Heb dan ook het idee dat de oorzaak ligt in een software of hardwareconflict. Persoonlijk kan ik niet zeggen dat het me stoort, en in games (van Tiberium Wars tot Oblivion) moet ik m'n eerste beeldfout nog tegenkomen.

Een aantal jaar terug had ik last van een gare kaart in m'n notebook (brakke koeler als je het mij vraagt). De corruptie die daarbij optrad was niet beperkt tot bepaalde vlakken van het scherm, kwam overal en dan met name in games voor en werd naar verloop van tijd erger. In ieder geval duidelijk anders dan wat jij en ik nu af en toe zien.

Suffice to say, dat StarCraft niet starten wil vind ik erger. In Vista zou het met 7.7 al gefixt moeten zijn, misschien toch maar eens proberen dan. :p

Was nichts kostet, ist auch *NIX.

• Mavvie
OSD wordt gewoon goed weergegeven. Het is idd alleen boven in het scherm meestal links in de hoek. Het is idd alleen in windows, games geven geen enkel probleem.

Maar ik vraag me af waar het dan aan kan liggen?

Twitter | Linkedin

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-07 19:35
Denk dat de kaart defect is. Heb zelf een 2900XT en heb dit nog nooit gezien, niet in XP en ook niet in Vista. meer mensen hebben er last van, kan ook nog een driver issue zijn, maar dat lijkt me sterk.

• Cardo
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-06 15:33
offtopic:

haha volgens mij kan hij geen dx10 weergeven, want ja die plaatjes met al die arti's zijn nou net dx10 plaatjes van crysis fzo? haha flauw.

even sirieus, ik denk dat je mem brak is, MAAR dan zou hij ook arti's moeten geven in games, en andere delen vaak:O vaaag!!

Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Cardo schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 16:34:
offtopic:

haha volgens mij kan hij geen dx10 weergeven, want ja die plaatjes met al die arti's zijn nou net dx10 plaatjes van crysis fzo? haha flauw.
Whahahahahahahahahahahahahahahahahaha :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*)

:/ :?

Goedkoop bellen via VoIP

• Cardo
MensionXL schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 17:31:
[...]

Whahahahahahahahahahahahahahahahahaha :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*)

:/ :?
Het was nou net NIET de bedoeling dat mensen erop reageerde, vandaar dat ik het in het klein zette ;) MAAR voor de mensen die het niet snappen, het is dus een dx10 kaart, en dat zijn dx10 plaatjes, en net dat laat ie niet zien;) ben namelijk niet zo pro dx10.

[ Voor 18% gewijzigd door Cardo op 20-07-2007 17:41 ]

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Cardo schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 17:35:
[...]

Het was nou net NIET de bedoeling dat mensen erop reageerde, vandaar dat ik het in het klein zette ;) MAAR voor de mensen die het niet snappen, het is dus een dx10 kaart, en dat zijn dx10 plaatjes, en net dat laat ie niet zien;) ben namelijk niet zo pro dx10.
Bedoel je dat serieus, of is dat weer een 'grap' :P?

Goedkoop bellen via VoIP

• Cardo
MensionXL schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 17:51:
[...]

Bedoel je dat serieus, of is dat weer een 'grap' :P?
Gewoon sirieus, omdat ik sirieus denk dat jij de grap niet snapt;) nee maar ff sirieus, we moeten even de topicstarter helpen met het probleem:) Ik zou de kaart gewoon RMA doen, dit hoort niet

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Cardo schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 18:46:
[...]

Gewoon sirieus, omdat ik sirieus denk dat jij de grap niet snapt;) nee maar ff sirieus, we moeten even de topicstarter helpen met het probleem:) Ik zou de kaart gewoon RMA doen, dit hoort niet
Ik denk serieus dat jij geen Nederlands kunt schrijven :P

Goedkoop bellen via VoIP

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-07 22:39
Je zegt dat je er zelfs nog een 9500 in hebt zitten gehad. Is dat dan geen agp kaart? Dus zit je ook al op een ander moederbord... Misschien toch maar eens herinstalleren

http://specs.tweak.to/16567

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-06 21:51
MensionXL Ga eens wat nuttigs doen ofzo. Als je je voelt geroepen om men op zijn/haar Nederlands te bekritiseren, wordt dan Onderwijzer ofzo.
Je kan ook gewoon zeggen dat die persoon er naast zit, want het maakt geen ruk uit of het wel DX10 plaatjes zijn, al waren het DX12 plaatjes. Het maakt niet uit wélke kaart je hebt met het weergeven van fotobestanden.

Ik denk dat de TS beter andere drivers kan proberen, en denk dan aan chipset drivers e.d. Wellicht loopt dat niet lekker :)

[ Voor 10% gewijzigd door NomadTitan op 20-07-2007 19:22 ]

• Balkz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-12-2025
skelleniels schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 19:17:
Je zegt dat je er zelfs nog een 9500 in hebt zitten gehad. Is dat dan geen agp kaart? Dus zit je ook al op een ander moederbord... Misschien toch maar eens herinstalleren
Scherp van je. In ieder geval gaat het OS al (merkbaar) erg lang mee, de A8N-SLI is sinds ~maart 2005 in gebruik, destijds ook een X800 bij gedaan juist vanwege het PEG gebeuren. Dat was dan ook meteen de laatste verse XP install. ;)

Sinds 7.7 nog niets gemerkt overigens, maar het gebeurde toch al vrijwel niet.

[ Voor 15% gewijzigd door Balkz op 20-07-2007 20:24 ]

Was nichts kostet, ist auch *NIX.

• Mavvie
mm chipset driver, ik heb een Asus P5B Deluxe mobo (dus een Intel 965 chipset) ik heb daarvoor gewoon de laatste drivers van intel gebruikt (versie 8.3.0.1013)

Dat zou toch voldoende moeten zijn?

[ Voor 37% gewijzigd door Mavvie op 21-07-2007 00:57 ]

Twitter | Linkedin

• krakbracket
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-07-2024
heb dezelfde kaart op hetzelfde moederbord, lijkt met sterk dat het de chipset is. wel ook al verschillende problemen gehad met deze kaart, maar die waren allemaal driver gerelateerd. aan je foto's te zien zou ik ook zeggen dat de kaart kapot is (mem of core), maar dan zou het natuurlijk ook niet doen in games.
dus dan volgens mij toch iets met de drivers. heb je de mogelijk hem onder vista te testen? dit was met mijn dualboot telkens erg handig om soft-/ hardware problemen te onderscheiden.
zo blijft dit kaartje voor intrigerende problemen zorgen...

PC gameplay geen multiplatform!

Pagina: 1