Toon posts:

Naam van power socket...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

een vreemde vraag misschien, maar ik ben de stroomkabel kwijtgeraakt (verhuizingen...) van mijn externe USB schijf. Nu zit daar een vrij gebruikelijke power socket op, maar ik heb eigenlijk nooit geweten hoe deze nou heet... vandaar dat ik de vraag hier stel, want ik denk dat er vast wel iemand is die weet hoe de socket heet zodat ik een nieuw kabeltje kan gaan bestellen :)

Ik heb deze schijf: http://prioritylaptopbatt...0se20035pubaexsthadr.html

Dit is een vergroot plaatje van de achterkant, waarbij je de power connector uitvergroot ziet: http://us.st11.yimg.com/u...ptopbattery_1951_28126679

Als iemand me op weg kan helpen om zo'n nieuw kabeltje te regelen dan alvast bedankt!

grtz

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:11

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Dat is een 4 pins mini-DIN connector, maar dat is enkel een standaard voor de vorm van de connectoren. Elke fabrikant kan de indeling van de pinnetjes zelf kiezen, je kan dus niet zomaar er van uitgaan dat een voeding met dezelfde connector geschikt zal zijn voor jouw harde schijf.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

tsja je zou al snel ps/2 zeggen maar dat is hem niet, volgens mij is dat trouwens ook niet de officiele naam (zal iets van DIN### zijn).

Toch kom je wel wat hits tegen op google als je powercable met PS/2 combineert dus je kan de term best gebruiken in de communicatie met Seagate.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

The Bad Seed schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 23:51:
Dat is een 4 pins mini-DIN connector, maar dat is enkel een standaard voor de vorm van de connectoren. Elke fabrikant kan de indeling van de pinnetjes zelf kiezen, je kan dus niet zomaar er van uitgaan dat een voeding met dezelfde connector geschikt zal zijn voor jouw harde schijf.
Precies, ik denk dat de meest veilige oplossing een nieuwe adapter bij de fabrikant is. Of zelf een nieuwe behuizing kopen en daar die hdd induwen (waarschijnlijk goedkoper, losse adapters zijn altijd belachelijk duur).

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, geen standaard power dus... lekker :'(

Nou goed, ik zal eens contact met Seagate opnemen dan... hoopte eigenlijk dat 't gewoon een standaard kabeltje was, ziet 'm namelijk wel vaker die connector..

Thanks guys!