Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Quicktime SDK gebruiken om AAC te decoden

Pagina: 1
Acties:

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:13
Ik ben al een tijdje op zoek naar een manier om een aac-gecomprimeerd bestand te decoderen om in mijn eigen programma te gebruiken, dsp op toe te passen en af te spelen.
De enige library die ik hiervoor tot nog toe gevonden heb is faac/faad. Vanwege de keuze tussen ofwel GPL ofwel licensing via Ahead is deze library niet helemaal geschikt voor wat ik zoek.

Een andere mogelijkheid die ik gevonden heb is om het decoderen via Quicktime te doen. Er is een Quicktime SDK voor windows, dus ik dacht dat dit een goed begin zou zijn,
Zo kwam ik al op een API om audio samples te verkrijgen.
Daar word er echter vanuit gegaan dat er al een 'Movie' object bestaat. Meer info over hoe je dan aan zo'n object komt en of het mogelijk is om dit van een audiobestand te verkrijgen heb ik niet gevonden.
Helaas zit de developer site van apple erg rommelig in elkaar en heb ik hier geen specifiek voorbeeld of API beschrijving of iets dergelijks van gevonden.

Ook verder zoeken via google en live search leverde niets op. Op hydrogenaudio was er 1 topic gelijkaardig aan wat ik zoek, maar ook daar was nog geen antwoord.

Wat ik dus zoek is ofwel betere quicktime sdk documentatie, ofwel een andere manier om aac's te decoderen.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Verwijderd

Is 't geen optie om een kleine COM dll wrapper om die faac/faad library te maken? Daar praat je hoofdapplicatie dan mee, en 't voordeel is dat dan alleen dat wrappertje GPL hoeft te zijn, je echte applicatie kan gewoon closed source blijven. ;)

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:13
Dat zou eventueel een mogelijkheid zijn als het met quicktime niet lukt, maar dan lijkt het me nog niet helemaal in orde als ik die dll ook al zou meeleveren bij mijn programma. Dan zou men dus nog een plugin moeten downloaden om aac's af te spelen.

Ik heb ondertussen al wel iets meer gevonden op de apple developer site. Een tutorial over het gebruik van NewMovieFromProperties.

Gelijkaardig aan dit stukje code heb ik dan geprobeerd in mijn testprogramma een bestand te openen, maar helaas krijg ik een access violation error op het moment van de NewMovieFromProperties oproep.
Ik zie niet echt in wat ik verschillend doe of wat ik zou kunnen anders doen om het te doen werken. Het enige dat ik kan bedenken is dat er vooraf geheugen moet gealloceerd worden voor het Movie object, maar dat lijkt ook in de voorbeelden die ik tot nog toe gevonden heb niet het geval te zijn.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram