Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Subversion] Keywords en ignores afdwingen op server

Pagina: 1
Acties:

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Het probleem:
Iedere keer als een dwaze inhuurkracht met onze repository verbind weer moet ik weer instructie geven en corrigeren omdat ze steevast niet de juiste svn:ignores en svn:keywords hebben.

Ik zou daarom graag svn:keywords en svn:ignores automatisch op de server willen afdwingen, zodat als iemand code incheckt in onze repository de bestanden in die niet onder versiebeheer mogen komen deze gewoon genegeerd worden. Idem voor keywords, deze moeten altijd geëxpandeerd worden , dus ook voor nieuwe bestanden die toegevoegd worden.

Ik weet dat je ignores en keywords kunt instellen op je favouriete Subversion-client, maar dan moet je die configuratie dus iedere keer overdragen naar gebruikers van de repository wat gewoon niet praktisch is.

Weet iemand of dit mogelijk is, want alles wat ik vind duidt er op dat zulke instellingen alleen in de client gemaakt kunnen worden?

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
Je kan ignores instellen op je repository, misschien is dat een optie? Met de commandline: "svn propedit svn:ignore ."

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Waar hoort mijn topic?

Dit lijkt me meer iets voor DTE ;)

PRG >> DTE

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:52
chris schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 22:11:
Je kan ignores instellen op je repository, misschien is dat een optie? Met de commandline: "svn propedit svn:ignore ."
AFAIK worden properties niet recursief toegepast, dus als een nieuwe directory wordt ingecheckt geldt daarvoor die property niet. (Ik denk ook dat je file properties als svn:keywords niet op directory kunt zetten, maar dat heb ik nooit geprobeerd.)

Ik denk dat je dit soort dingen wel met een pre/post-commit hook kunt doen. Je kunt sowieso een pre-commit hook schrijven die controleert of er bestanden bijzitten die een verkeerde extensie hebben of bepaalde properties missen, en de transactie dan afbreken met een foutmelding. Dan moet de gebruiker het alsnog handmatig fixen, maar dan kunnen ze in ieder geval niet meer per ongeluk verkeerde bestanden inchecken.

Of je de inhoud van een transactie ook kunt wijzigen met een hook, weet ik niet; lijkt me sowieso minder makkelijk, want als je wijzigingen maakt in de transactie zou je weer conflicten kunnen introduceren die client-side al opgelost hadden moeten zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Soultaker op 22-07-2007 23:28 ]

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Ik heb hetzelfde issue met de EOL property. Er is code om dat automatisch te doen maar ik dacht dat dat server-side mogelijk was. Helaas is het alleen client-side mogelijk en dat is toch wel jammer.

Hmm, tijd voor een feature request. :)

• Soultaker
  • Laatst online: 11:52
Wat bedoel je precies? Hooks zijn juist server side.

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 23:18

djc

Je kunt op de server een pre-commit-hook instellen die de transactie onder bepaalde voorwaarden weigert. Deze kan als ik het goed heb ook een foutmelding teruggeven die door de client wordt getoond.

Zie hier voor een wat verouderde maar goede, korte uitleg.

Rustacean

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Soultaker schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 23:20:
Wat bedoel je precies? Hooks zijn juist server side.
Deze configuratie sectie.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
### Section for configuring automatic properties.
[auto-props]
### The format of the entries is:
###   file-name-pattern = propname[=value][;propname[=value]...]
### The file-name-pattern can contain wildcards (such as '*' and
### '?').  All entries which match will be applied to the file.
### Note that auto-props functionality must be enabled, which
### is typically done by setting the 'enable-auto-props' option.
*.c = svn:eol-style=LF
*.cpp = svn:eol-style=LF
*.h = svn:eol-style=LF
*.hpp = svn:eol-style=LF

• Nick_S
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03:27

Nick_S

++?????++ Out of Cheese Error

Soultaker schreef op zondag 22 juli 2007 @ 23:28:
Of je de inhoud van een transactie ook kunt wijzigen met een hook, weet ik niet; lijkt me sowieso minder makkelijk, want als je wijzigingen maakt in de transactie zou je weer conflicten kunnen introduceren die client-side al opgelost hadden moeten zijn.
Je transacties wijzigen in hooks wordt ten zeerste afgeraden, aangezien de client en de server dan out of sync zijn. (De client denkt dat zijn versie is gecommit en zal dus ook niet updaten, om de wijzigingen in je workin copy door te voeren)

'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'

Pagina: 1