Toon posts:

[XP] Wel of niet verschijnen loginpopup WinXp/Media Center*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een servertje waarop ik een aantal programma's 24/7 heb lopen. De mappen op de server heb ik sinds kort afgeschermd zodat voor bepaalde mappen autorisatie nodig is.

De server is gewoon een Xp Pro machientje. Als ik met een XP Pro machine een van de beveiligde mappen wil openen krijg ik een schermpje te zien waar ik gebruikersnaam en wachtwoord in moet opgeven. Als ik dit juist heb ingevuld krijg ik de inhoud van de mappen te zien.
Als ik echter op de "hoofdpc" in huis met Windows XP Media Center een van de mappen wil openen krijgen krijg ik zonder dat ik een inlogschermpje krijg te zien de melding dat ik niet geauthoriseerd ben.

Ze hangen allemaal in hetzelfde netwerk en ik kan geen verschillen ontdekken op de pc's waardoor de een wel en de ander niet het inlogschermpje krijgt te zien. Is dit wellicht uitgeschakeld in Windows Media Center edition? Lijkt me erg vreemd.....

Graag jullie reacties :)

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Dat hangt volgens mij samen met of je het .NET 1.1 framework hebt geïnstalleerd.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je snelle reactie.
Op de Media Center machine heb ik in ieder geval .Net 1.1 + .Net 2.0 geinstalleerd.
Op mijn laptop staat geen .Net 1.1 of .Net 2.0 geinstalleerd.

Lijkt me toch sterk dat deze optie met een update word uitgeschakeld of niet?

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2007 22:04 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Heeft niks met .net te maken, maar dat je MCE standaard als Guest probeert aan te melden (kan je snel genoeg controleren in je eventlogs door het logging level iets te verhogen van je security log > gpedit.msc)

Als je hebt vastgesteld dat inderdaad met de Guest account wordt geconnect dan kan je het probleem ook oplossen.

Als alternatief kan je ook overwegen om de optie Netwerkwachtwoorden te gebruiken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device