Toon posts:

PC kapot na vervanging Moederboard.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik ben Dennis,14 jaar, snap eigenlijk niet zoveel van computers nu is mijn computer kapot en ik ken niemand die me kan helpen, ja de pc-winkel die 50 euro rekent. Dus misschien kunnen jullie mij helpen. :)

Een week gelden deed mijn pc raar, hij bleeft hangen tijdens het opstarten en lieps soms al vast in de bios. Ik ben toen naar de computer winkel gegaan en die zeiden dat het misschien het moederboord was, en dat ik de rest moest testen om het zeer te weten. Hij kon bij hun in reperatie voor 50 euro zonder de kosten voor de nieuwe hardware. Nu ik niet zoveel geld had hab ik na veel gezeur het voor mekaar gekregn dat ze voor 10 euro alleen de onderdelen testte. Volgens hun was het moederboord kapot. Ik heb aan hun gevraagd waar ik op moet letten bij het kopen van een nieuw en ben toen gaan zoeken. Ik had een nieuw bord gevonden op het internet en deze gekocht. Volgens de verkoper en de pc-winkel (waar ik het ben gaan navragen) wad het een goed bord.

Nu heb ik heb bord vervangen en alles weer op de goede plek aangsloten. Nu komt het probleem, het doet he niet. Alles gaat aan maar ik krijg geen beeld en hij doet verder niets. Alle fans op die aangesloten zijn en de cd-rom speler krijgen wel stroom dus daar ligt het denk ik niet aan, Ik heb alle stekkertjes aangesloten op het bord, eentje met 20 pinnen en 4 pinnen. Nu volgens de computerwinkel alle onderdeln het deden denk ik dat het daar ook niet aan ligt. Het nieuw gekocht bord is volgens de verkoper getest voor verzending.

Ik vraag me dus af wat kan het zijn. Kunnen jullie mijn helpen?

dit is mijn pc:

Intel pentium 4 2.4 ghz l2 512kb 400fsb soket 478 Northwood
2 X vdata 512 mb DDR 400 mhz
Ati redeon 9600 XT 256 mb
Maxtor 80 Gb harde schijf
Samsung Cd brander
Nec Dvd speler
Tsunami voeding 350 W

Oude moederbord:

asrock p4s61

Nieuwe moederbord:

Matsonic MS9357E

(met dank aan de pc-winkel anders had ik niet geweten wat er precies in zit)

wat ik geprobeerd heb is, de cmos resetten en alls opnieuw aansluiten/

Alvast bedankt voor de hulp,

Verwijderd

nieuw mobo= formateren.
trouwens een 'goed' moederbord is dat niet maarja voor basic stuff wel genoeg me dunkt. ben je trouwens zeker dat het moederbord jou cpu ondersteunt (en dan bedoel ik de snelheid etc)

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

formatteren is pas aan de orde als hij in ieder geval opstart (en dan bedoel ik beeld en je de bios in kan) op zich hebben we hier een goede faq voor 'hangen en opstarten' (even de search gebruiken)

Het komt er op neer dat je zo kaal mogelijk begint en dan stuk voor stuk dingen toe gaat voegen. Dat je al geen beeld krijgt is wel vervelend. Je moet eerst goed uitzoeken of inderdaad al je losse hardware wel met elkaar kan werken

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
deze link bedoelt stuiter dus. Test alles stuk voor stuk en je komt er vanzelf achter waar het probleem precies ziet. Alleen door te testen ene uit te sluiten kom je erachter waar de fout zit.

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:44
Hier staat dat je nieuwe mobo alleen 266 en 333 geheugen ondersteunt, terwijl jezelf 400 gebruikt. Meestal wordt dit wel teruggeklokt naar iets bruikbaars, maar mss nu niet..

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-05 14:38
Embedded 3D Ultra AGP VGA
Integrated Real256TM 2D/3D Graphics Accelerator
Shared memory architecture allows a maximum of 64 MB main memory to act as frame buffer

Misschien een rare vraag, maar heb je het board al eens gestart zonder de VGA-kaart? En dan de VGA-kabel aansluiten op het board.

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-05 13:51

DaOverclocker

Overclocker for life...

Inderdaad, vga kaart eruit halen en onboard aansluiten. Probeer ook eens 1 reepje ram, misschien heb je er een kapot gemaakt.
Verder kan het moederbord best kapot zijn, heb je hem 2e hands gekocht? (ik mag aannemen van wel....)Hij kan best tijdens vervoer kapot zijn gegaan.
Verder weet je zeker dat je cpu goed erin zit, geen pootjes krom of eraf? Je geheugen zit er niet op de kop in?
Sluit ook je pc-speaker aan, misschien hoor je wat piepjes waar je iets mee kunt.

systeem specs

Pagina: 1