Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 13:27

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Topicstarter
Binnenkort ga ik reageren op 2 vacature's

1. Intern zelfde "kantoor"
2. Zelfde firma echter europees hoofdkantoor.

Hebben jullie tips, do's en don't voor interne sollicitatie's

edit: Oja, het gaat om vacatures in een volledig andere werkomgeving waar ik vrijwel niemand ken.

[ Voor 21% gewijzigd door Pinin op 19-07-2007 21:36 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:40

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Afhankelijk van de algehele sfeer op het kantoor kan het goed zijn je directe baas even apart te nemen om hem dit voornemen te vertellen. Daarmee voorkom je dat het hem koud op z'n dak valt.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirreke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-12-2021

Mirreke

Winter Time

Gewoon solliciteren op de functies zoals je dat ook bij een extern bedrijf doet. Vooral als de functies waarop jij je oog hebt laten vallen ook extern zijn opengesteld en zoals je aangeeft het een volledig andere werkomgeving is.

Dus gewoon een nette brief met CV en let daarbij op dat je geen opschepperij verwerkt in je CV.

Een inmiddels ex-collega van mij heeft namelijk bij eenzelfde organisatie gesolliciteerd en in dat gesprek aangegeven dat hij een aantal zaken hier volledig zelfstandig afhandelde. De functie betrof in dit geval voor mijn ex-collega een flinke stap omhoog. Nu is er inmiddels een onderzoek naar zijn integriteit afgerond en staat ie zonder baan en dus zonder recht op ww op straat, omdat zijn nieuwe werkgever niet happig was op zulke werknemers (en dan ging het met name om de proporties waarin was verteld dat mijn ex-collega bepaalde zaken op zou hebben gepakt hier (wat dus in werkelijkheid niet eens in de buurt kwam bij wat die collega deed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
Zorg dat je in iedergeval je referenties hebt.
Motivatie punten, en laat merken dat je gedreven bent om aan de slag te gaan.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:56

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Mirreke schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 11:42:
Een inmiddels ex-collega van mij heeft namelijk bij eenzelfde organisatie gesolliciteerd en in dat gesprek aangegeven dat hij een aantal zaken hier volledig zelfstandig afhandelde. De functie betrof in dit geval voor mijn ex-collega een flinke stap omhoog. Nu is er inmiddels een onderzoek naar zijn integriteit afgerond en staat ie zonder baan en dus zonder recht op ww op straat, omdat zijn nieuwe werkgever niet happig was op zulke werknemers (en dan ging het met name om de proporties waarin was verteld dat mijn ex-collega bepaalde zaken op zou hebben gepakt hier (wat dus in werkelijkheid niet eens in de buurt kwam bij wat die collega deed).
Interessante anecdote... maar als je hiermee bedoelt als tip te geven "ga niet zitten liegen tijdens je sollicitatie", dat lijkt me redelijk voor de hand liggend :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irby
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:41
Ikzelf heb een maand terug intern gesolliciteerd. Ik heb de dag voordat ik mijn CV doorstuurde mijn leidinggevende op de hoogte gesteld, en ben tijdens het proces heel open geweest richting zowel mijn huidige als mijn nieuwe leidinggevende (wat betreft de voortgang etc). Het betrof hier van de ene naar de andere staf-afdeling.

Resultaat: Oude leidinggevende blij, nieuwe leidinggevende blij, al mijn werkzaamheden worden goed overgedragen (duidelijk aangegeven dat ik dit belangrijk vond), en ik blij met mijn nieuwe functie en forse salarisverbetering en een sollicitatieprocedure / aanneemprocedure van in totaal 1 week :P

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
thx voor reply's

Directe leidinggevende weet ervan en heeft er geen problemen mee.

1. Hoe vertel ik tijdens een evt. gesprek dat ik mijn huidige werk zat ben, en nu dus wel uitdaging ga vinden in "die nieuwe" functie.

2. De CV is tegenwoordig het belangrijkste, wat is eigenlijk wel en niet belangrijk om uit te lichten? Want mijn huidige werk lijkt in geen velden of wegen op mijn huidige job, wel iets meer richting een hobby van me.

3. Ik ben alle jaren erg goed (bovengemiddeld) beoordeeld, doe ik daar iets mee?

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3oC
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-07 17:09
Punt 1. misschien is het handig om het niet met die woorden te brengen :P. Vertel dat je een nieuwe uitdaging zoekt en dat je in je huidige functie niet genoeg gestimuleerd wordt. Breng het niet te negatief, je blijft tenslotte bij het zelfde bedrijf

Punt 2. Op intermediair.nl kan je hele mooie CV voorbeelden en uitleg vinden over het opstellen van een CV. Hier staan (dacht ik) ook do's en dont's

Punt 3. Dit kan je vermelden op je CV, belicht he goede punten. Dat je altijd een goede beoordeling hebt gehad laat mijns inziens wel zien dat je voor je werk ging en er niet de kantjes van af loopt.

Verder kan ik he niet veel punten geven, ik sta ook aan het begin van mijn loopbaan (ik ben 20 jaar, HBO student) en alles wat ik weet heb ik zo een beetje op school geleerd (en logisch nadenken werkt ook heel goed).

https://www.linkedin.com/in/coenversluis || http://www.judovianen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:33

Wish

ingwell

Puntje 1:
Je bent je werk niet zat, je mist op dit moment even de uitdaging! Het huidige werk heb je nu onder de knie en je bent toe aan een nieuwe uitdaging en stap en die zie je in de andere functie.

Puntje 2:
Als je een CV gaat inleveren en huidige baan lijkt niet op je nieuwe baan, maak dan duidelijk in je CV wat je capaciteiten zijn, en focus niet op de inhoud. Dat betekent dat je wel vertelt wat je doet en hebt gedaan, maar duidelijk maakt dat de bereikte doelstellingen te danken zijn aan je flexibele geest, je enthousiasme en natuurlijk je vermogen om met behulp van je analytische vermogen problemen te doorgronden en op te lossen. Dit betekent misschien dat je je CV moet herschrijven, maar ja... jij wilt die baan ;)

Puntje 3:
Jazeker doe je daar iets mee. Je geeft het aan in het begeleidend schrijven of je gesprek, maar kijk ook of bijvoorbeeld je huidige baas dit in een referentie document wil zetten...

Puntje 4 ;)
Reageer net zoals een externe sollicitatie, haal alles uit de kast. Je hebt in deze situatie 1 voordeel, namelijk dat je huidige omgeving en interne netwerk je kent... Gebruik dat.

succes

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Mooi ik ga morgen aan de slag om er een piekfijn briefje uit te persen.

www.casarodriguillo.com

Pagina: 1