Welke PSU: Antec Neo550W of Corsair HX520W?

Pagina: 1
Acties:

• The_Big_Easy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 08:40
Na verschillende keren te hebben uitgesteld ivm met prijsverlagingen (eerst april en nu in juli) gaat het dan volgende week toch gebeuren, een nieuwe pc die mijn XP1800+ systeempje na 5 jaar trouwe dienst gaat aflossen.

Alhoewel ik in eerste instantie voor de C2D E6600 op een P5B-Deluxe mobo zou gaan is dat inmiddels een C2D Q6600 op een P35-DS4 geworden. Verder komt er nog een 8800GTX, X-Fi Music, 4GB RAM, 4 SATA HDs en een DVD-RW in. Op de CPU komt een Scythe Infinity. Dit alles zal geplaatst gaan worden in een P182 case waarin ik in elk geval twee extra Nexus 120mm intake fans zet.

Ik heb alleen bij de PSU nog wat vraagtekens staan. Oorspronkelijk zou ik de Antec NeoHE 550W kiezen, maar heb inmiddels ook goede dingen gelezen over de Corsair HX 520W PSU (iets stiller en ook goede efficiency, zit niet voor niets in de Best Buy guides) Omdat hij ook gunstiger geprijsd is dan die Antec PSU neig ik op dit moment naar de Corsair PSU. Nu heb ik nog wel wat vragen over deze PSU:

1. Hij heeft een 120mm fan die haaks op de airflow in de onderste kamer van die 182 staat. Is dat niet ongunstig? Ik neem dat het een intake fan is zodat de luct door de PSU geperst wordt om er aan de achterkan weer uit te gaan...

2. Hij heeft volgens spec 30W minder dan de Antec. Aangezien ik die Q6600 toch wel ga proberen te OC'en vraag ik me af of die 30W extra van die Antec toch wel handig zou kunnen zijn... In eerste instantie maar eens 9x333, dan kijken we wel verder. Ik neem aan dat een Q6600 met dergelijke koeling toch wel de 3.0GHz moet kunnen halen? Alles wat ik er dan nog meer uit kan halen beschouw ik als meegenomen.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
The_Big_Easy schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 20:43:

[...]

1. Hij heeft een 120mm fan die haaks op de airflow in de onderste kamer van die 182 staat. Is dat niet ongunstig? Ik neem dat het een intake fan is zodat de luct door de PSU geperst wordt om er aan de achterkan weer uit te gaan...
Ik denk dat dat niet zoveel uit zal maken. De airflow die een PSU genereert is doorgaans miniem doordat de inwendige fans temperatuurgestuurd zijn. Veel effect op de airflow zal het in verhouding niet hebben.
2. Hij heeft volgens spec 30W minder dan de Antec. Aangezien ik die Q6600 toch wel ga proberen te OC'en vraag ik me af of die 30W extra van die Antec toch wel handig zou kunnen zijn...
Dat is in principe een verwaarloosbaar verschil. De efficiëntie van beide voedingen varieert ook per situatie waardoor ze waarschijnlijk rond hetzelfde gemiddelde vermogen komen te zitten. In ieder geval is met beide PSU's prima over te klokken.
In eerste instantie maar eens 9x333, dan kijken we wel verder. Ik neem aan dat een Q6600 met dergelijke koeling toch wel de 3.0GHz moet kunnen halen?
Dat is met een Scythe Infinity geen enkel probleem. De meeste C2Q's doen dit bovendien op het stock voltage.

Wellicht ten overvloede: Neem eens een kijkje in Welke voeding heb ik nodig? Deel 17 in het subforum Overige Hardware, waar vragen met betrekking tot voedingen eigenlijk thuishoren. ;)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Verwijderd

Ik heb zelf de Antec Neohe 500w in bezit. En ik kan je zeggen, hij is stil. En als je de Corsair gaat nemen om van onhoorbaar stil van onhoorbaar stil wil gaan moet je het niet doen. Als er nog dingen zijn die los staan van stilte zou ik het pas overwegen.

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-01 03:41
Je hebt dezelfde video kaart als mij en ik wil je dan ook dezelfde voeding adviseren waar ik naar volle tevreden heid mee werk .

Genoeg power in de voeding voor veel HDD en overclokken en wat al niet meer .

Afbeeldingslocatie: http://images.tweaktown.com/imagebank/c620_intro1.jpg

http://www.tweaktown.com/...er_supply_ever/index.html

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

• zomaar jb
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-08-2023
ik heb dezelfde vraag toevallig, wel een ander config, maar ik kijk mee wat het bij jou word :)

• Neoptolemos
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-12-2024
De Corsair kan je systeem makkelijk aan, de airflow word niet beïnvloed in de P182, de reviews van de Corsair zijn over 't algemeen beter (zowel qua geluid als qua efficiency), dus de keuze lijkt mij niet zo moeilijk.

Intel Core 2 Duo E6600 @ 3.6GHz | GigaByte GA-P35-DQ6 | G.Skill F2-6400CL4D 4096MB | MSI N660 TF 2GD5/OC

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-01 11:54
Corsair >> Antec :)
Pagina: 1