Budgetphone - Instellingen

Pagina: 1
Acties:
  • 223 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:39
Er is hier nog geen budgetphone topic, misschien nuttig ?
Ik heb 2 vragen.

Ik heb poort 5004/5006/5008 voor UDP open staan naar binnen toe.
Ook heb 5060-5062 open staan. Is dat genoeg voor budgetphone ?
Ik kan het antwoord niet echt vinden.

Reden dat ik het vraag: gisteren is mijn nummer geporteerd maar per vanmiddag werkt het opeens niet meer. Ik kan mezelf wel bellen maar hoor helemaal niets.
Sterker nog: als ik het VOIP-hoofdnummer van Budgetphone (071-7110300) bel hoor ik ook niets. Als ik het vaste alternatieve nummer van Budgetphone in 071 bel is ie in gesprek.
(dus ik vraag me af of het aan mij ligt of dat ze een storing hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-01 20:08
Het zou ook nog kunnen zijn dat je de betreffende RTP-poorten moet forwarden.

Een eenzijdig gesprek kan ook betekenen dat er geen overeenstemming kan worden bereikt over het te gebruiken protocol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
Ik ga nog even naar RTP kijken.
Wat ik sowieso heb gevonden is dat de Siemens C455 IP niet 100/full duplex doet.
Als ik nu op half/10 forceer gaat het 1 kant op goed.

Edit: budgetphone bevestigd dat ze problemen hebben/hadden... Inmiddels heb ik alleen nog slechte geluidskwaliteit.

Edit2: Budgetphone bevestigd dat ook de geluidsprobs door hun probs kunnen komen... Ik ben verbaasd ! Ze reageren iedere keer in 5 minuten... Dat noem ik nog eens service.

[ Voor 49% gewijzigd door kevertje1977 op 19-07-2007 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216231

De kwaliteit van Budgetphone is niet altijd even goed bij mij. Vaak is een echo te horen bij budgetphone, terwijl als ik bel via Voipcheap de kwaliteit (over het algemeen) prima is.
Nou heb ik op verschillende plaatsen iets gelezen dat budgetphone een "nieuwe" (?) server heeft, waar deze problemen minder zijn. Ik heb al op verschillende plaatsen gezocht (ook op de website van Budgetphone) maar ik kan niets over instellingen vinden.
Weet iemand hier meer van, en wat voor instellingen moet je hier voor hebben.?

Mijn configuratie: S450IP + WRT54G + 20Mb/20Mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195305

Bij mij kraakt het enorm, de ene keer wel minder dan de andere keer.... maargoed dit is niet zoals je zou mogen verwachten.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 195305 op 25-07-2007 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
Ik heb soms ook een echo bij budgetphone. Het is niet echt duidelijk wanneer wel en wanneer niet.
Ik gebruik budgetphone in combi met een C455IP en Cisco877W en 12/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:48
Kan iemand mij uitleggen hoe het porteren van een KPN nummer naar Budgetphone prepaid werkt? Ik kan in de webshop voor 20 euro een portering kopen. Zit daar het prepaid account al bij in, of moet ik eerst een prepaid account hebben voordat ik het porteren kan aanvragen?

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-01 20:08
RichieB schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 10:55:
Kan iemand mij uitleggen hoe het porteren van een KPN nummer naar Budgetphone prepaid werkt? Ik kan in de webshop voor 20 euro een portering kopen. Zit daar het prepaid account al bij in, of moet ik eerst een prepaid account hebben voordat ik het porteren kan aanvragen?
Voor zover ik weet wordt tijdens het invullen van die portering gevraagd of je reeds een prepaid nummer hebt of niet.

Aangezien het geporteerde nummer een apart account wordt, hoef je dus geen prepaid nummer te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
RichieB schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 10:55:
Ik heb 10 euro betaald om het nummer te porteren. Je moet dan een papier per post of per fax sturen en dan gaan ze het regelen voor je.
Bij mij duurde het wat langer omdat ze mijn fax nooit ontvangen hadden.

Uiteindelijk draait het als een tierelier.
Pagina: 1