Toon posts:

Home Cinema Set Kopen

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil een nieuw audiosysteem kopen voor in mijn kamer. Ik zat te denken aan een receiver, maar omdat ik er dan nog speakers bij moet kopen is dat wel een erg dure optie. Daarom vroeg ik me af of je op home cinema sets ook je pc kunt aansluiten met surround geluid. Ik wil mijn pc namelijk als mediacenter inzetten. Op mijn moederbord (MSI P4M900M2-L) zit een onboard geluidskaart met 7.1/5.1 channel audio output.
Zijn er sets waarbij ik naast mijn tv ook mijn computer kan aansluiten? Zo ja, hebben jullie aanbevelingen (sets met relatief goede geluidskwateit)?
Ik wil ongeveer 200-400 euro besteden, luister veel muziek en kijk redelijk veel films.

Plop1001

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-02 20:53
Jouw moederbord kan op elke receiver aangesloten worden, alleen als je voor een 7.1 receiver gaat moet je wel opletten dat de receiver 7.1 analoge ingangen heeft. En zolang je tv een audio-uitgang heeft (hoofdtelefoonuitgang kan ook) kan je hem ook op elke receiver aansluiten. Ik denk dat er voor jouw budget hele leuke receivers te koop zijn (excl. speakers), kijk maar eens bij merken als JVC, Pioneer, Panasonic, Yamaha, Denon, Harman Kardon etc. Succes met je keuze!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie, Tha Ra, maar zoals ik al zei wordt een receiver met losse speakers erbij kopen erg duur. Daarom was mijn vraag of er ook Home-Cinema-Sets zijn (incl. speakers), die het geluid uit mijn pc in surround kunnen afspelen?

Dus: Een home-cinema-set (incl. speakers) met 5.1 (of 7.1) analoge ingangen

Want volgens mij kost een goedkope receiver + speakers samen meer, dan een home-cinema-set met dezelfde totaalprijs. Toch?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2007 20:15 ]

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-02 01:57

Emiel1984

Made in NL

Waarom niet een goede geluidskaart ? Ik heb zelf een SB Audigy kaartje in mijn pc met een 5.1 surroundsetje erbij van creative. Het geluid is gewoon goed zat naar mijn mening met prijs\kwaliteit verhouding.

Als je meestal films op de PC kijkt is het direct geheel opgelost. Kijk je meer films etc.. op de tv dan kan je de input gebruiken op je geluidskaart . Nadeel van dit laatste is dat je computer aan moet staan en je waarschijnlijk de kabels van de speakers moet verlengen om de goede opstelling te krijgen.

Edit:

Je kan trouwens ook bij verschillende audiozaken ook wel is 2e hands goede spullen kopen, dus ook goede receiver en goede speakers. Dan heb je mischien wel een model van 2 a 3 jaar geleden maar die waren en zijn ook goed. Je kan daarbij ook nog luisteren of je het wat vind. Ik weet niet waar je precies woont maar in Arnhem zit een erg goede audiozaak (weet de naam niet zo) welke een aantal jaren terug daar in ieder geval wel in handelde.

Edit2:

Nog een kleine tip: Veel mensen beginnen klein dus waarom schaf je niet een receiver aan en pak je gewoon nog even wat speakers die je nog hebt liggen totdat je gespaart hebt voor andere speakers.
Dan begin je dus met stereo en bouw je je home cinema langzamerhand op.

[ Voor 43% gewijzigd door Emiel1984 op 19-07-2007 20:21 ]

[LTS][MTS][HTS]

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een geluidskaart koop, heb ik nog dezelfde situatie.

Nogmaals: Ik zoek een surround syteem met speakers dat het geluid van mijn pc kan afspelen.

• roger1234
  • Laatst online: 26-11-2025
Met jou budget zou ik eens kijken naar de Logitech Z5500 of Z5450, op deze sets kan je meerdere apparaten aansluiten en er komt een goed geluid uit

http://tweakers.net/gallery/158119/sys

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-02 01:57

Emiel1984

Made in NL

Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 20:18:
Als ik een geluidskaart koop, heb ik nog dezelfde situatie.

Nogmaals: Ik zoek een surround syteem met speakers dat het geluid van mijn pc kan afspelen.
In je topictitel staat "Home Cinema Set ", ik nam dus aan dat je meer wou dan een paar goede surroundspeakers voor je pc. Omdat een compleet systeem (zoals je zelf ook al wist) prijzig is kwam ik toch maar met het idee om een 'echte' geluidskaart te kopen (vanwege betere kwaliteit dan onboard) met een goed PC speakersetje.

Je had het in de TS ook over een receiver dus kwam ik daarna met de optie voor een 2e hand audioset of het systeem maar in een minder rap tempo op te bouwen.

Als je enkel een surround setje zoekt voor je pc en je gaat niet een andere geluidskaart kopen dan ben je voor +\-150 euro wel klaar. Zoek je net iets proffecionelers (maar nog niet direct top kwaliteit) dan kan je beter een andere geluidkaart halen + een setje kopen. Dat setje zou bijvoorbeeld een setje kunnen zijn welke bovenstaande poster heeft gepost.

[LTS][MTS][HTS]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties!

De Z-5450 lijkt me inderdaad wel wat. Heb ik geen last meer van de audiokabels (ik verzet mijn tv regelmatig).

Ik zal later ook eens kijken of ik een geluidskaart koop, als dat idd veel in kwaliteit scheelt.
Zit te kijken naar Club 3D Theatron DD. Is dat iets?

• Tha Ra
  • Laatst online: 13-02 20:53
Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 20:47:
Bedankt voor jullie reacties!

De Z-5450 lijkt me inderdaad wel wat. Heb ik geen last meer van de audiokabels (ik verzet mijn tv regelmatig).

Ik zal later ook eens kijken of ik een geluidskaart koop, als dat idd veel in kwaliteit scheelt.
Zit te kijken naar Club 3D Theatron DD. Is dat iets?
Ja, dat is een goede kaart. Je kan deze kaart digitaal met je speakerset verbinden en zo zonder kwaliteitsverlies het geluid van muziek, films, games etc. doorsturen.

[ Voor 12% gewijzigd door Tha Ra op 20-07-2007 14:53 ]

Pagina: 1