Toon posts:

Vista - probleem tijdens installatie.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
nadat ik Vista half geinstalleerd heb viel de pc uit. Na wat zoeken heb ik het moederbord vervangen en hij werkt terug! ;)
maar nu zit ik met een ander probleem , omdat windows maar half geiinstaleerd is kan ik niet opstarten.
Pogingen om met de cd terug windows opnieuw te installeren zijn mislukt.

Nu vraag ik me af.
Hoe formatteer ik terug die schijf? Kan ik dat doen vanuit de Bios?
Of is er ook nog een andere methode.

Alvast bedankt!

Verwijderd

Je kunt toch wel gewoon vanaf CD opstarten, en dan opnieuw installeren? Dan krijg je vanzelf de mogelijkheid om te partitioneren en formatteren.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Je moet gewoon opstarten vanaf de DVD/CD. Gaat dat niet, dan is er toch wat meer kapoet als alleen je mamaplank.

Heb je je BIOS goed ingesteld, meestal is het een van de F toetsen voor een boot menu.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
heb ik al geprobeerd!
maar kan iemand me gewoon zeggen of ik de harde schijf kan formatteren vanuit de Bios
of op een andere manier?

Verwijderd

Is afhankelijk van je moederbord en bios maar meestal gaat het niet en moet je een cd of diskette gebruiken. Geef eens een bezoekje aan www.bootdisk.com

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2007 19:36 ]

Verwijderd

Natuurlijk kun je vanuit de BIOS geen schijf formatteren. Je moet eerst een besturingssysteem starten, en dat kan door een bootable CD/DVD in de drive te stoppen en daarvan op te starten (dit moet soms wel even worden ingesteld in de BIOS).

Als je dan vanaf CD of DVD geboot hebt, kun je de harde schijf benaderen en formatteren. En dat kan dus ook gewoon tijdens de installatieprocedure van Windows Vista. Dus leg even uit wat daar nou precies niet mee lukt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan bv wel proberen booten vanaf cd-rom maar dan start hij toch weer een deel op en daarna geeft hij foutmelding!
:(

Verwijderd

Topicstarter
aan Meph:
Die site is wel handig maar er staan enkel boot-bestandjes op voor XP niet voor Vista

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Of je maakt even een opstartdiskette op de PC waar je nu achter zit. Dowt hem in je eigen PC, en als de diskette klaar is met laden tik je in:

code:
1
format C:\

Is ie leeg >:)

[ Voor 12% gewijzigd door Tomfish op 19-07-2007 19:41 ]

Verwijderd

prop em bij iemand anders in de pc, format, klaar

of boot van floppy, win98/me opstart :) /format

of boot van usb, win98/me opstart /format

of boot van de windows xp cd

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2007 19:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ga ik zeker proberen! ;)
kzal jullie zeggen of het gelukt is ja/of nee ;)

Verwijderd

Topicstarter
aan Maleficen :
Enig idee waar ik dat bestandje kan vinden?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 19:37:
Natuurlijk kun je vanuit de BIOS geen schijf formatteren.
Er zijn wel degelijk pc's waarbij je vanuit de bios hd's kunt formatteren hoor :-)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 21:07:
Er zijn wel degelijk pc's waarbij je vanuit de bios hd's kunt formatteren hoor :-)
...en hoe groot acht je de kans aanwezig dat de gemiddelde consumentenPC van topicstarter dat heeft? ;)

Koen199, we verwachten hier wel een beetje basiskennis van PCs en Windows als je op GoT een topic opent.

Hoe je met een bootdisk een schijf kan leeghalen is prima terug te vinden met Google of de search hier.
Een beetje eigen inzet mogen we wel verwachten, we hoeven je niet bij het handje te houden toch?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

alt-92 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 21:40:
[...]

...en hoe groot acht je de kans aanwezig dat de gemiddelde consumentenPC van topicstarter dat heeft? ;)
Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 19:36:
Is afhankelijk van je moederbord en bios maar meestal gaat het niet en moet je een cd of diskette gebruiken.
:P

Verwijderd

Topicstarter
ondertussen het probleem al gevonden.
Blijkt dat de harde schijf gewoon brak was.

Het is trouwens geen consumenten pc (zelfbouw)

Heb even een andere harde schijf bovengehaald :)

toch bedankt

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 19:44:
aan Maleficen :
Enig idee waar ik dat bestandje kan vinden?
welk bestandje praten we dan over?, ook al is het opgelost ;)
Pagina: 1