hey, ik ben al een tijdje van plan om zelf, -voor het eerst- een computer te gaan bouwen. op aanraden van mijn moeder heb ik even gepraat met iemand van een (veel te dure..) computerwinkel. ik had hem mijn lijstje (onder andere: c2d 6750, GA p35c-ds3r, 2 gb kingston 667mhz, 8800gts 640mb) laten zien. hij zei hierover dat dat moederbord slecht was (als hij hem zou bouwen dan zou hij er een asus p5k in stoppen) en de graka veels te zwaai. en dat als ik hem zelf zou bouwen ik ongetwijfeld tegen problemen aan zou lopen, niet zou weten welke kabels hoeveel volt zijn en er niet tevreden mee zou zijn omdat ik het systeem dan op zo'n beetje de helft van de capaciteit ervan zou krijgen.. ("alsof je een caravan met een porsche zou trekken, het werkt wel maar niet goed"..). ik ben nu erg gaan twijfelen over het wel of niet zelf bouwen.. nou is mijn vraag, wat komt er allemaal kijken bij het bouwen van een pc? en heeft deze man gelijk of ruikt hij gewoon geld? ik heb al verschillende (verouderde, 2000 enz) topics op GoT gelezen, en al veel guides (ook die op GoT) maar die gaan allemaal alleen maar over de kast zelf bouwen.. ik ben vooral benieuwd naar wat er allemaal nog meer bij komt kijken.. hij zei dat het veel meer was dan alleen wat onderdeeltjes aan elkaar vast maken.
ik hoop dat iemand me kan helpen want ik weet echt niet meer hoe het verder moet
ik heb niet echt bepaald zin om zo'n 400 euro extra te betalen..
edit: misschien ook even handig te vermelden, mijn idee van een computer bouwen was gewoon die kast bouwen m.b.v. de guides, aan doen, OS cd erin, installeren, drivers installeren en gamen maar.. maar zit het dan toch anders, ingewikkelder in elkaar dan ik dacht?
ik hoop dat iemand me kan helpen want ik weet echt niet meer hoe het verder moet
edit: misschien ook even handig te vermelden, mijn idee van een computer bouwen was gewoon die kast bouwen m.b.v. de guides, aan doen, OS cd erin, installeren, drivers installeren en gamen maar.. maar zit het dan toch anders, ingewikkelder in elkaar dan ik dacht?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2007 19:26 ]