Naast Subwoofer ook nieuwe speakers?

Pagina: 1
Acties:
  • 930 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Beukgevaar
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-06-2021
Ik heb sinds kort me eigen auto, en ben er van plan een subwoofer in te zetten.....

Maar kan ik gewoon een subwoofer erin zetten, of moeten er bijpassende (qua aantal Watt) bij doen? (moet een versterker bij de subwoofer, anders trekt die het niet) Of werkt dat los van elkaar?

En is het aansluiten van versterker op radio en subwoofer op versterker zelf te doen? (zonder te iets te slopen/te boren)

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-02 21:44

silitek

Tubes Only

Beukgevaar schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 19:03:
Ik heb sinds kort me eigen auto, en ben er van plan een subwoofer in te zetten.....

Maar kan ik gewoon een subwoofer erin zetten, of moeten er bijpassende (qua aantal Watt) bij doen? (moet een versterker bij de subwoofer, anders trekt die het niet) Of werkt dat los van elkaar?

En is het aansluiten van versterker op radio en subwoofer op versterker zelf te doen? (zonder te iets te slopen/te boren)
1) Gefeliciteerd met je rijbewijs.

2) Je kunt in je 4wieler inbouwen wat JIJ wilt...alles werkt langs/naast elkaar mits goed aangestuurd.

3) Installeren is zelf te doen..of je iets sloopt ligt aan je zelf.

4) Magere post waarin niets word vermeld WAT voor subje je wilt etc.ect..Beetje meer onderbouwing vraagstelling krijg je ook zinnige antwoorden ;)
Is ook niet te lezen trouwens.

Tubes....It's what make music music!

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
De nick zegt genoeg denk ik...

Het meest verstandige in jouw situatie is om hem door iemand met verstand van zaken in te laten bouwen, stuk minder gedoe en risico's.

[ Voor 3% gewijzigd door TimMer op 19-07-2007 21:38 ]

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Voor het echte 'beukgevaar' zal je toch echt een aparte versterker aan die sub moeten hangen.
Er bestaan volgens mij echt geen systemen die bijvoorbeeld een 400Watt sub trekken.

Verwijderd

Wootism schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 00:43:
Voor het echte 'beukgevaar' zal je toch echt een aparte versterker aan die sub moeten hangen.
Er bestaan volgens mij echt geen systemen die bijvoorbeeld een 400Watt sub trekken.
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom men in auto's versterkers van 400 watt nodig heeft voor alleen een subwoofer. Als je nou 40M^2 met geluid moet vullen..okay. Maar een auto is zo klein. M'n zielige 100watt versterker in m'n sub krijgt mijn kleine kamer van 12M^2 makkelijk gevult.

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-10-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 00:56:
[...]

Ik snap eerlijk gezegd niet waarom men in auto's versterkers van 400 watt nodig heeft voor alleen een subwoofer. Als je nou 40M^2 met geluid moet vullen..okay. Maar een auto is zo klein. M'n zielige 100watt versterker in m'n sub krijgt mijn kleine kamer van 12M^2 makkelijk gevult.
Wellicht omdat het rendement van de meeste autowoofers triest laag is? Zet er een PA-woofer in, de afval wordt wel geregeld door de cabin gain en met een 10W versterker moet het helemaal goed komen hoor.

• Beukgevaar
silitek schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 20:51:
[...]

1) Gefeliciteerd met je rijbewijs.

2) Je kunt in je 4wieler inbouwen wat JIJ wilt...alles werkt langs/naast elkaar mits goed aangestuurd.

3) Installeren is zelf te doen..of je iets sloopt ligt aan je zelf.

4) Magere post waarin niets word vermeld WAT voor subje je wilt etc.ect..Beetje meer onderbouwing vraagstelling krijg je ook zinnige antwoorden ;)
Is ook niet te lezen trouwens.
Ik weet vrij/erg weinig over dit, dus zou zelf niet weten hoe ik het aan moet sluiten of wat waar voor nodig is.

Om toch terug te komen op punt 4, ik ben dus eigenlijk opzoek naar een subwoofer met leuke bas voor hardcore muziek :) (in een subwoofer kist al ingebouwd, wil niet gaan zagen en hakken in mijn autotootje :D) Maar hoeveel Watt is gewoon goed qua geluid en toch een leuke prijs?

Ik heb alleen op bij correct en halfords gekeken (online), omdat ik daar een inbouwservice zag. Maar Veel keuze hadden ze niet echt. Misschien een andere winkel (regio rotterdam) waar dit kan?

Dit zag ik dus bij halfords:
Sony SXS-L121P5, daarbij zou dan Sony Versteker XMSD 12x bijhoren, maar die heeft geen 300 Watt... |:(
En Correct site wil op moment even niet laden, kom ik op terug.

[ Voor 14% gewijzigd door Beukgevaar op 20-07-2007 08:17 ]

• fingerhead
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-03-2025
Je kan kisten kopen die al versterker en subwoofer hebben ingebouwd die zitten aan een prijs van tegen 200 euro enzo maar ik zag dat je hardcore wilt gebruiken. en met ingebouwde set and go subwoofer krijg je jammer genoeg niet vaak trillende geluiden.
http://www.pioneer.nl/nl/.../201/TS-WX206A/index.html

http://www.youtube.com/watch?v=34AqN3IQf2o
dit is mijn systeem van pioneer heeft bij elkaar 1000 euros gekost ofzo. maar als dit voluit gaat dan krijg je toch echt wel een massage gratis in je stoel :P maar hij kan nog niet eens voluit. en als die te vaak hard staat geeft het gewoon oorschade :P.

Dus je moet even iets meer preciezer zijn dan hier. Heb je bv al een auto radio heeft die subwoofer uitgang hoeveel watt kan die output geven etc.

Intel Core i7 2600k @ 3.4GHz # Asus Sabertooth P67 # GeForce EVGA 8800GTX 768mb # 8gb Corsair Vengeance # 250gb SSD # 2x Samsung SyncMaster 940BF # Logitech G15 // G5 # Coolermaster iGreen power 500w # Windows 10

• Beukgevaar
fingerhead schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 08:14:
Je kan kisten kopen die al versterker en subwoofer hebben ingebouwd die zitten aan een prijs van tegen 200 euro enzo maar ik zag dat je hardcore wilt gebruiken. en met ingebouwde set and go subwoofer krijg je jammer genoeg niet vaak trillende geluiden.
http://www.pioneer.nl/nl/.../201/TS-WX206A/index.html

http://www.youtube.com/watch?v=34AqN3IQf2o
dit is mijn systeem van pioneer heeft bij elkaar 1000 euros gekost ofzo. maar als dit voluit gaat dan krijg je toch echt wel een massage gratis in je stoel :P maar hij kan nog niet eens voluit. en als die te vaak hard staat geeft het gewoon oorschade :P.

Dus je moet even iets meer preciezer zijn dan hier. Heb je bv al een auto radio heeft die subwoofer uitgang hoeveel watt kan die output geven etc.
Er zit een nieuwe auto radio in van Kenwood. (heeft mijn broer gekocht) Als het goed is deze: Kenwood KDC W4537UA(zonder USB uitgang) Er staat op de site dat daar een versterker uitgang op zit, dus dat gaat wel goed dan denk ik :?

Nu ik weer even kijk ja zie ik dat die 4x 50 Watt geeft, maar ik weet niet hoeveel Watt de boxjes zijn die al in de auto zaten. (is een Renault Megane, als dat helpt)

Trouwens leuke set, maar hij heeft van mij niet ultiem te zijn (nog niet :)) Maar gewoon een 1tje die het leuk doet.

[ Voor 13% gewijzigd door Beukgevaar op 20-07-2007 08:29 ]

• fingerhead
Oke naja je hebt een goede radio voor subwoofer/versterker. Maar je hoeft niet zo ultiem als wat ik had dus je zou gewoon opzoek kunnen gaan naar een subwoofer en versterker in 1 zoals ik al eerder als link gaf. die zijn al kant en klaar en ze zijn compact je kan natuurlijk ook voor subwoofertje gaan en versterker apart maar je bent meer kwijt en je moet nog kabels gaan uitleggen enzo.maar 4x50 wat is gewoon genoeg en je speakers uit je renault die zijn in principe al underpowered :P. Je zou ook eerst voor luidsprekers kunnen zoeken daar zit ook al perfect geluid in. bv speakertjes van 240-320 watt ofzo als je die bass al hoort dan heb je ook al heerlijk geluid. Miss is dat vast beter om te doen dan aalleen een subwooferbox te nemen. want je hebt nog niet zon super goed geluid van je renault al. ;)

ps waarom zijn altijd die goedkope radios al standaard met ipod en usb :P ik zit te kijken voor deze radio maar daar moet ik weer adapters voor kopen :S
http://www.pioneer.nl/nl/...1/AVH-P5900DVD/index.html

Intel Core i7 2600k @ 3.4GHz # Asus Sabertooth P67 # GeForce EVGA 8800GTX 768mb # 8gb Corsair Vengeance # 250gb SSD # 2x Samsung SyncMaster 940BF # Logitech G15 // G5 # Coolermaster iGreen power 500w # Windows 10

• Beukgevaar
Ok, dus als er een een versterker met sub in 1 zit, kan je er vanuit gaan dat het genoeg vermogen heeft om het te doen? :) Ga ik daar eens naar zoeken :P

Ik vind deze wel leuk: Pioneer TS-WX301, deze is ook versterkt toch? (en wel goed geluid neem ik aan gezien 800 Watt?)

Dus een sub is eigenlijk om het overdreven te maken? Waardoor goede boxjes ook lekkere bass geven? :?

[ Voor 50% gewijzigd door Beukgevaar op 20-07-2007 08:55 ]

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

Beukgevaar schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 08:47:
Ok, dus als er een een versterker met sub in 1 zit, kan je er vanuit gaan dat het genoeg vermogen heeft om het te doen? :) Ga ik daar eens naar zoeken :P
En ja speakertjes komen later dan, beetje veel geld voor in 1x :D

Ik vind deze wel leuk: Pioneer TS-WX301, deze is ook versterkt toch? (en wel goed geluid neem ik aan gezien 800 Watt?)
die 800 watt is pure nonsens, en hij is niet versterkt. dus of een versterker erbij of verder zoeken. Persoonlijk zou ik voor een losse versterker en sub gaan. Wil je dan in de toekomst weer wat veranderen kan je dat in delen doen.

• fingerhead
Ik ben het met stuiter eens. Je kan in principe eerst gewoon losse achter speakers nemen en als dat je bevalt miss losse versterker en sub erbij.

maar er staat bij 800 wat piek vermogen het is nominaal 150watt dus valt wel mee.

mijn is max 3000 watt maar heeft een versterker van 600 contininous watt voor leggen (zwakkere versterker) en me sub is 1000 wat nominaal dus hij word maar voor iets meer dan de helft gebruikt.

Als ik jou was zou ik eerst achterspeakers kopen en eventueel voorspeakers en dan pas over half jaar kijken voor sub want ik kreeg ook al machtige bass in me auto voordat mijn sub erin lag.

• Beukgevaar
Er zitten al achter speakers in :P Maar ik zal dan maar gaan kijken voor goede boxjes eerst :) Wat is dan het beste als ik het in 2 dele wil doen? Eesrt voor of eerst achter vernieuwen? 4 Boxjes in 1x kopen is toch al gauw 400-500 euro...

• fingerhead
400-500 euro :O
kijk is op internet sites scheelt vaak de helft ;)
ik zou eerst achternemen denk ik miss ook voor ik denk dat je iets van 300 uit ben ofzo voor een beetje goede dan heb je al iets van 700 watt max wat al heel goed klinkt.

ik denk dat je voor 150 al perfecte speakers kan hebben ofzo kijk is op pioneer voor een leuk setje. en dan zoeken op kieskeurig.nl voor prijzen.

• Beukgevaar
Ja ik kijk op pioneer, maar dat is toch per speaker? (was het ong 100+ per, x4)

maar als ik ze koop moet het wel ergens zijn waar het erin gezet moet worden, dus niet een goedkope site, waar ik dan zelf nog meot gaan klote...

• Davitos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04-2025
Of je koopt een kant en klaar pakket dat bij je budget past.
http://www.rondevries.nl/catalog/default.php?cPath=178_208 subwooferpakket
http://www.rondevries.nl/catalog/default.php?cPath=178_209 Luidsprekerpakket sommigen met subwoofer

• fingerhead
Beukgevaar schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 09:17:
Ja ik kijk op pioneer, maar dat is toch per speaker? (was het ong 100+ per, x4)

maar als ik ze koop moet het wel ergens zijn waar het erin gezet moet worden, dus niet een goedkope site, waar ik dan zelf nog meot gaan klote...
bij pioneer heb je er altijd 2. dat is gewoon vaak genoeg altijd zo is een set dus 2 ;)
maar internet sites heb je denk ik niet inbouw services of het moet echt een car only site zijn die het ook laten inbouwen. miss coolsound ofzo wel iets weet niet of die inbouwen ofzo maja. ik heb het allemaal zelf gedaan dus hehe.

Verwijderd

Een vraag: waarom wordt in de car-hifi iedereen doodgesmeten met wattages?! Het gaat om de stabiliteit en niet zozeer de PMPO wattages ;) Ik heb nu een Bow ZZ-one stereo-amp en die heeft 'maar' 2x75 Watt. Deze bakje heeft een veel mooier geluid dan mijn Denon surroundbak (AVC-A11SR) met 7x160 Watt (6 ohm belasting).

• fingerhead
Dat is vaak het enige wat de mensen weten en vaak ongelijk hebben in de zin van hoe meer watt hoe beter :P

Ik weet niet waar ik op let mijn speakers waren 2.5 jaar geleden de duurste van pioneer en heb er nu wat meer verstand van maar dees zijn nog goed en me subwoofer heeft zogezegd maar 3000 watt max en 1000 watt nominaal maarja het zegt niets want me amp geeft maar 600 watt continious dus ik haal het erzowieso niet uit maar het is alsnog een praaltje :P had een decibel meter die maar tot de 114 ging en hij stond continue op 114 dus zal wel nog een stukkie hoger zijn :D

• XXlerator
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-08-2025

XXlerator

Old time gamer

Ik ben zelf ook een liefhebber van de wat meer "beukbevattende" muziek om het maar subtiel uit te drukken en heb in mijn Alfa 159 Sportwagon een actieve Pioneer subwoofer liggen (Type: TS-WX20LPA 200W) die is aangesloten op mijn AVIC HD3BT systeem.

De woofer beukt er behoorlijk in en voldoet ruimschoots voor mij. Het systeem speelt ook dvdfilms af (leuk voor als we een stuk moeten rijden en ik heb geen zin om urenlang naar mijn vriendin te luisteren, zet ik een filmpje aan om haar zoet te houden ;) j/k) en daarvoor voldoet de subwoofer ook prima.

Ik heb ook lang getwijfeld over aparte versterker + passieve woofer of een all-in-1 en dit bevalt me nog steeds prima. Spul heeft 4 jaar in mijn 206je gelegen en nu sinds een paar maanden in mijn Alfa.

/edit: de woofer is overigens in aanvulling op het standaard audio systeem in mijn voormalige 206 (Clarion) en nu in mijn Alfa.

[ Voor 7% gewijzigd door XXlerator op 20-07-2007 12:04 ]

• Beukgevaar
Als ik zou moeten kiezen uit:
Deze Blaupunkt
Of Deze Pioneer
Of toch deze Deze Magnut
of uiteindelijk Deze UBL (met kist, zit in de winkel erbij)

Wat zou dan het beste zijn voor een Hardcore liefhebber en een House/dance/technoliefhebbende broer?

• fingerhead
Pioneer ofc :P haha ik zou zowieso voor pioneer gaan omdat ik vind dat die de king is in geluid. en ziet er opzich ook een van de beste uit maar als je trouwens alleen sub gaat kopen kom je alsnog niet heel ver hoor ;) vooral niet met standaard speakertjes van je renault.

• Beukgevaar
Bij correct zeiden ze als je tevreden ben mt geluid van je speakers is de subwoofer een goede toevoeging :|

• fingerhead
wat ben je van plan om te gaan doena sl je je sub hebt voluit draaien zo ja gaan je speakers dan wel goed mee uit ervaring van standaard speakers (heb zelf nooit standaards gehad) gaan die keihard kraken of ruisen etc.

maar als ze wel aardig hard en helder en mooi klinken kan een sub erbij geen kwaad.

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Beukgevaar, neem eens een kijkje bij http://www.rondevries.nl of http://www.pimtensen.nl. Beide bedrijven hebben altijd leuke speakersetjes in de aanbieding. Heb je meteen alle componenten die je nodig hebt. Zelf inbouwen is goed te doen, alleen het kabels trekken kan bij sommige auto's voor wat ergenis zorgen (zoals mercedes waar alles veels te goed zit dichtgeplakt :P)

• blackhawk180
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-01 13:02
Als je speakers koop voor die radio, dan moet je opletten dat deze volgens de kenwood site max 50W uitstuurt.
details kenwood

Je kan natuurlijk 150W speakers aan die kenwood hangen, maar die zullen dan niet optimaal belast worden zonder een extra verterker.

Verwijderd

Hoe komt het dat ik het gevoel heb dat de helft van de mensen die hier post totaal geen idee heeft van hoe wattages werken :) Ik heb hier een 2x50 (@8ohm) watt versterker en die max ik nooit uit met mijn 88db rendement speakertjes. Ik wil namelijk mijzelf nog wel horen als ik tegen mijzelf praat ;). Wattages zeggen zo goed als 0,0 over de geluidskwaliteit, het gaat er oa. om hoe stabiel de versterker is. Ik kan zo een aantal speakers noemen die een 3000 watt auto versterkertje totaal in rook op laat gaan :).

• XXlerator
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-08-2025

XXlerator

Old time gamer

Beukgevaar schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 14:10:
Bij correct zeiden ze als je tevreden ben mt geluid van je speakers is de subwoofer een goede toevoeging :|
Zoals je in mijn post hebt gezien kan ik dat helemaal bevestigen! Hierbij is natuurlijk wel een vereiste dat je standaard speakers van voldoende kwaliteit zijn. En of dat zo is kan alleen jijzelf bepalen, want kwaliteit is natuurlijk zo subjectief als wat ;)

offtopic:
Maar geloof mij... ik ging vroegah alle feesten af, Thunderdome, Mysteryland (toen de hardcoretent nog de grootste was) etc. etc. incl. allerlei kleinere obscure feesten.. en ik ben nog steeds hardcorefan (al is het niet meer praktiserend in de zin van feesten aflopen), maar met een goede subwoofer (zoals die pioneer bijvoorbeeld) kom je voldoende aan je trekken hoor! En dan hoef je absoluut geen 3000 W versterker/subwoofer combinatie te hebben, want daar komt zelfs regelmatig nog meer baggergeluid uit dan bv. een kwalitatief goede 200W combi.

Succes met je keuze in elk geval. :9

• Beukgevaar
Het is de blaupunkt (750 watt) met magnut versterker (600 watt x1)

En het klinkt hartstikke goed :D
Hierbij iedereen nog bedanken voor de reacties!!

Verwijderd

Het is net wat je wilt, wil je geluid van , als het maar hard gaat, kun je naar pionier of jbl of zoiets kijken.
Wil je daarbij ook mooi zuiver geluid kun je beter 2 versterkers hebben 1 voor de speakers in de deuren en 1 voor de sub
Speakers in de deuren kun je voor CDT kijken, die zijn toch 1 van de betere en voor de sub rockford stage II.
Het is net wat je er voor over hebt
Pagina: 1