Toon posts:

[vista] UAC en bestanden verplaatsen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo volk

Las in de vista FAQ dat je UAC uit kan zetten, hartstikke handig natuurlijk,
alleen word me afgeraden deze uit te zetten.
Snap ik dan ook wel weer.
Alleen, als ik nou zin heb om m'n mp3tjes te gaan sorteren, krijg ik bij elke x dat ik er een
verplaats, de melding "u hebt administratie rechten nodig bladie bladie bla"
En elk zelfrespecterende downloader heeft aan 10 mp3tjes niet genoeg, dus misschien
kan je je voorstellen dat ik geen zin heb om bij elk exemplaar tegen windows te vertellen dat
de verplaatsing toch echt mag gebeuren!

Is er nu een soort van tussenweg gebouwd waardoor ik kan kiezen dit soort "wijzigingen" in het systeem gewoon standaard toe te laten, zonder heel UAC uit te zetten ?
Zo ja: hoe?
Zo nee: iemand een andere oplossing misschien?
Of zie ik wat over het hoofd qua instellingen?

thx in advance ofc

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
De mappen waar je in bezig bent hebben bepaalde rechten.

Jij hebt blijkbaar niet de juiste rechten dus zorg daar eerst voor. Dus je eigen gebruikersaccount de volledige rechten geven op de mappen waar je in bezig bent.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Verwijderd

Topicstarter
neem me niet kwalijk, maar ik ben niet zo into vista nog.
Ik kom via configuratiescherm in gebruikersaccounts, en daar kan ik mijn
accounttype selecteren... aangezien ik het enige account heb dat bestaat,
ben ik sowieso administrator...

iets met een instelling mbt. 'rechten op mappen' ? waar vind ik dat?

Verwijderd

Naar welke map probeer je het te verplaatsen?

Als je UAC ingrijpt doe je iets waarvan je zeker moet weten wat je doet, dat doet ie dus echt niet zomaar.

Laat me raden, je probeert de boel naar C:\MP3\ oid te verplaatsen? Dat is niet verstandig, alle bestanden/instellingen etc etc van een gebruiker horen thuis in de map van de gebruiker, verplaats ze dus daarheen.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je alles op D:\Muziek hebt staan, moet het mogelijk zijn om eigenaar te worden van de hele schijf met onderliggende mappen en bestanden. Zet Full Control erop en UAC zou niet meer moeten zeuren. Heb ik bij mijn data partitie gedaan toen ik Vista draaide. Bij verplaatsen, verwijderen en wat je maar kan bedenken, geen enkele melding. Aan te passen via Eigenschappen > Beveiliging tabblad.

Commandline FTW

Verwijderd

Topicstarter
ah die weg zocht ik, bedankt...
(vage voetnoot: ... een dll-tje van adobe reader kan ie niet op toepassen, voor de rest pakt ie het)

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2007 20:33 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik had gehoopt dat je zo netjes zou zijn om een aparte data partitie te hebben, maar schijnbaar dus niet. Je hebt nu wel een beveiligingsrisico, dat begrijp je? Ik weet niet hoe groot je hdd is, maar ~20 GB voor Vista en de rest voor data is een prima begin. Ik heb niet zo veel en grote programma's, dus voor mij is 10-15 vaak wel genoeg, maar andere hebben daar te weinig aan. Ik raad echt aan om een extra data partitie te maken, danwel een data hdd te nemen. Zoiezo heb je bij een format al je gegevens nog op die partitie.

Commandline FTW

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Eventjes een titeluitbreiding, UAC zelf zegt niet zoveel over je echte "probleem".

Voor wat meer achtergrondinfo zou je http://www.microsoft.com/.../2007/06/ACL/default.aspx eens kunnen doorlezen :)

En nee, Everyone Full Control op je C:\ en verder is niet slim nee.
Installeer dan gelijk win98 weer ;)

[ Voor 19% gewijzigd door alt-92 op 19-07-2007 20:55 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
hero of time

ik heb et wel op D:\muziek staan, dont worry, je uitleg hoe ik full control over aparte partitie moest geven volstond goed. ik had je oplossing al gelezen en toegepast daarom hoefde ik niet meer per sé te zeggen of et apart stond ja of nee :P
C: is nog steeds beveiligd

anyways thx for the help
en de moderator voor het aanpassen van de titel, je hebt weer helemaal gelijk.
Pagina: 1