home cinema ht- q100

Pagina: 1
Acties:

• attimos
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-12-2014
hoi iedereen,

Ik heb een kleine week geleden bovenstaande home cinemaset aangeschaft, evenals een grote plasma tv (Plasma-TV Samsung PS42C6H). Ik ben van beiden heel tevreden, maar heb tot op heden mijn probleem niet kunnen oplossen. Ik wil namelijk het geluid van de home cinema niet enkel voor dvd's en muziekcd's gebruiken, maar ook gewoon het geluid van de tv programma's hiermee afspelen. Ik slaag er echter niet in de juiste verbinding of afstemming op mijn tv hiervoor te vinden. Ik vraag mij af of dit überhaupt mogelijk is, en zoja, met welke kabel ik mijn tv en home cinéma moet verbinden. Op dit ogenblik is er enkel een verbinding tussen beide via de hdmi-kabel.
Alvast bedankt!

Verwijderd

Er zit achterop je tv vast wel een optical out of gewone RCA aansluitingen (tulp). Die steek je in je receiver, en klaar. Gevalletje van handleiding eens even lezen ;).

• attimos
Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 18:47:
Er zit achterop je tv vast wel een optical out of gewone RCA aansluitingen (tulp). Die steek je in je receiver, en klaar. Gevalletje van handleiding eens even lezen ;).
heb ik gelezen hoor, maar staat nergens in, ook niet welke post je dan moet gebruiken. Optical out en tulpaansluiting zegt mij niet direct iets. Is dat dan scart naar die drie kabels? Want scart aar scart kan ik niet gebruiken, want mijn home cinéma heeft geen scart aansluiting.
Ben een harde noob in die dingen, zodus.
Alvast bedankt voor het antwoord.

Verwijderd

De PS42C6H is een ouder model? Ik vind hem niet op de Samsung website. Alleen de PS42C7H.

Bij de specs daarvan staat gewoon:
PC-ingang (D-sub) / Audio uitgang 1/1

Dus jij hebt vrij zeker een audio uitgang (digitaal heeft tie niet). Kwestie van RCA (tulp) erin steken en die ook in je Home Cinema set steken. Dit staat ook in de handleiding van de PS42C7H. Je moet er dus zo'n kabeltje tussen hangen:
Afbeeldingslocatie: http://www.popelectronics.nl/images/T/CABLE-452-01.JPG

• attimos
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 15:53:
De PS42C6H is een ouder model? Ik vind hem niet op de Samsung website. Alleen de PS42C7H.

Bij de specs daarvan staat gewoon:
PC-ingang (D-sub) / Audio uitgang 1/1

Dus jij hebt vrij zeker een audio uitgang (digitaal heeft tie niet). Kwestie van RCA (tulp) erin steken en die ook in je Home Cinema set steken. Dit staat ook in de handleiding van de PS42C7H. Je moet er dus zo'n kabeltje tussen hangen:
[afbeelding]
Bedankt! Ondertussen alles in orde dankzij je raad.