Probleem Scythe Infinity

Pagina: 1
Acties:

• charlie7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-01 13:24
Hallo, ik heb vandaag een scythe infinity gekocht en geinstalleerd. Nu valt het mij op dat de tempraturen van mijn cpu slechter zijn dan met de standaard intel cooling. Ik heb een beetje coolpasta op de cooler gedaan (zalman thermalgrease) niet te veel. Stressed word mijn cpu 67graden en non stressed 49.

Ik heb een E6600 stock speeds.
Met de intel cooler had ik op 3ghz stressed 62graden. Ik lees dit uit met PC probe 2.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Mn case is groot genoeg voor de cooler dus dat kan het ook niet zijn. (thermaltake armor.)

Alvast bedankt!

MacMini M4 / MacBookAir M1 / iPhone 17 PM / AWU 3 / Model 3 Highland

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Koelpasta dien je op de processor aan te brengen, niet op de koeler. Weet je verder zeker dat de Infinity correct is gemonteerd? Alle vier de pushpins zitten heel goed vast?

[ Voor 15% gewijzigd door Rone op 19-07-2007 18:32 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• michel1991
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-01 19:32
Misschien domme vraag maar: heb je die stickertje weg gehaald? die waarop staat: 'peel off before installation'? Anders: probeer hem opnieuw te installeren.

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01 12:48

KatirZan

Wandelende orgaanzak

r00n schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 18:31:
Koelpasta dien je op de processor aan te brengen, niet op de koeler. Weet je verder zeker dat de Infinity correct is gemonteerd? Alle vier de pushpins zitten heel goed vast?
ligt aan je koelpasta, sommige merken beweren dat je het op beide moet smeren, de ander beweert dat het op je koeler moet en weer een ander beweert dat het op je cpu moet.

om het even uit de wereld te helpen, het maakt niet uit, koeler of cpu ;)

Wabbawabbawabbawabba

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-01 21:25

M2M

medicijnman

KatirZan schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 18:33:
[...]

ligt aan je koelpasta, sommige merken beweren dat je het op beide moet smeren, de ander beweert dat het op je koeler moet en weer een ander beweert dat het op je cpu moet.

om het even uit de wereld te helpen, het maakt niet uit, koeler of cpu ;)
daarnaast alsjeblieft die temps in windows progjes niet al te veel vertrouwen geven. die dingen zijn onbetrouwbaar bewezen als verschillende progs, verschillende temps aangeven.

-_-

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
KatirZan schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 18:33:

[...]

ligt aan je koelpasta, sommige merken beweren dat je het op beide moet smeren...
Ik weet dat ook Zalman adviseert dit op beide aan te brengen, maar als we er even logisch over nadenken: de processor is het onderdeel dat warm wordt en gekoeld dient te worden.
Koelpasta heeft als doel eventuele oneffenheden op te vullen, maar buiten de afmeting van de IHS van de processor bevindt zich geen koelbaar oppervlak.

Conclusie: een flinterdun laagje koelpasta aanbrengen op de IHS van de processor. Dat komt vervolgens na montage van de koeler ook op de heatsink terecht, maar dan wel op de plek die direct contact maakt met de IHS van de processor. Dat is precies wat je wil.

Dit terzijde, de TS moet simpelweg iets fout gedaan hebben, want met een Scythe Infinity is de temperatuur van de processor altijd lager dan met een boxed Intel-koeler. Verder kan er bij het monteren van een koeler weinig fout gaan, dus zijn er ook niet veel mogelijke oorzaken.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• charlie7
Bedankt voor alle reply's wat r00n al zegt het is om op te vullen.

Ik zal morgen nieuwe coolpasta erop doen, van een ander merk. Hopelijk is dat beter. http://www.digitique.nl/z...ium-koelpasta-p-3109.html
Die coolpasta heb ik er nu opzitten. Schijnbaar is die dus erg slecht. Om nog even op r00n terug te komen, hier heb ik nog wat info gevonden over waarom coolpasta zo belangrijk http://www.techpowerup.com/printarticle.php?id=134 misschien wel intressant voor andere mensen.
Nouja in ieder geval bedankt en hoop dat het morgen met de nieuwe coolpasta is opgelost.

mvg

Charliee

Verwijderd

dude haal gewoon arctic silver 5? of arctic ceramique, allebei zijn goed.
verder moet je kijken of je hem goed erop doet.

• charlie7
Ja dat ga ik dus morgen ook doen. Maar ik had zoiets van, zalman is goed met coolers dus vast ook wel met coolpasta. Verder geen research meer naar gedaan. Dom dus.

• Neoptolemos
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-12-2024
Ik had 't zelfde probleem een beetje, bij mij lag 't er ook aan dat de pinnetjes niet helemaal goed vast zaten. Even aan de onderkant van je moederbord kijken of die zwarte pinnetjes helemaal door het witte gedeelte heenzitten.

Tip: Ik heb er nu met 4 schroefjes, 4 washers en 16 moertjes een alternatieve bevestiging opzitten. Heel simpel, en je haalt zo 4-5 graden eraf.

Intel Core 2 Duo E6600 @ 3.6GHz | GigaByte GA-P35-DQ6 | G.Skill F2-6400CL4D 4096MB | MSI N660 TF 2GD5/OC

• charlie7
Ik heb hem er ook gewoon opgezet, zonder mobo los te halen *schaam schaam* zal morgen bij nieuwe bevestiging mobo wel even loshalen.

• charlie7
Zo nieuwe coolpasta zit erop, en heb de standaard scythe fan omgeruild voor mijn blauwe fan uit mn case die draaide iets harder. Gisteravond ook nog even 3.0ghz geprobeerd dat was 57graden idle, dat is nu 42. Zo te zien is het gelukt.

Allemaal bedankt voor de reply's.

mvg Charl.

Pagina: 1