Toon posts:

[Orange Internet] betalingsachterstand (een hele rare!)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
x jaar geleden heb ik een ADSL abo afgesloten bij wanadoo. Dit abo heb ik altijd keurig betaald.

Tot er vandaag ineens een brief in de brievenbus lag. En wat blijkt. Ik moet 200 euro betalen, en er staat niet in waarom :( . Ik heb dus gebeld naar hun klantenservice en daar werd het volgende verteld:

Voor de betaling van het ADSL abo betaal je een x bedrag aan de provider, en een x bedrag aan KPN.

U (ik) heeft 2,5 jaar het bedrag betaald aan KPN maar u had ook 7 euro per maand aan Orange moeten betalen.

Dus ik zeg:
Ok! En waarom hoor ik dat pas als het op is gelopen tot 200 euro. 7 euro per maand kan ik mee leven.

En hij zegt:
Tja, dat is een raar verhaal. Al die tijd is de 7 euro die u moest betalen afgeschreven van iemand anders zijn rekening. Diegene heeft dat geld nu terug ontvangen en dat moet u nog betalen.

U heeft tot 25 juli om de verschuldigde 200 euro te betalen of anders wordt u abo stilgelegd en worden er (rechts)maatregelen genomen.

Goed. Dat is het zo ongeveer. Ik heb nog nooit zo'n raar verhaal gehoord.. Is er iemand die mij hier iets meer over kan vertellen? Ik heb nog nooit een cent aan Orange betaald omdat ik dacht dat alles via KPN ging.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-11 21:35
Is bij mij in het begin ook raar gelopen bij een mini providertje, daar ging het afschrijven ook niet zoals het moest.
Wat ik toen heb gedaan is een aangetekende brief versturen waarin je aangeeft dat je het van hun kant uit erg slordig vind, en verwacht dat zij met een betalingsregeling komen, zij hebben immers de fout gemaakt.
Wees eerlijk, je hebt vast wel eens ergens gedacht dat het internet wel een beetje goedkoop was op deze manier...

Verwijderd

Dat je het moet betalen staat vast. Je zal hooguit een regeling kunnen treffen met Orange ivm die betaling(als je geluk hebt, want telecom bedrijven zijn niet echt altijd hulpvaardig ... to say the least), zodat je het bijvoorbeeld gespreid kan betalen.