[XP] computernaam en registratiegegevens veranderen*

Pagina: 1
Acties:
  • 239 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30648

Topicstarter
Waar kan ik de naam veranderen die ik heb ingegeven bij de installatie van Windows XP? Er staat nu mijn eigen naam maar ik wil mijn laptop verkopen en mijn naam er graag uithebben. Ik heb al overal gezocht en gegoogled maar kom er niet uit. Simpelweg de gebruikers naam veranderen bij gebruikersaccounts in het configuratiescherm werkt niet. Ook sommige mappen waar mijn naam bij staat laten zich niet veranderen.

Ik vermoed dat ik het moet zoeken in het register maar wie weet waar precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-05 16:02
Je kan inderdaad gaan lopen zoeken en roppen in het register (alhoewel het laten zoeken en aanpassen van je naam naar iets anders in het register misschien nog wel werkt), maar wellicht is herinstalleren ook een optie?
Als je dat doet inclusief formatteren, weet je ook zeker dat er niet per ongeluk nog iets achter is gebleven...

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26306

Waarschijnlijk bedoele je gewoon de computernaam/beschrijving die zijn opgegeven. Die staan in het Configuratiescherm bij Systeem op het tabblad "Computernaam" ofzo.

En je kunt vast wel even een nieuwe gebruiker aanmaken (met administrator rechten) en dan de oude gebruiker verwijderen. Dan kun je de oude mappen met Administrator vast wel verwijderen. Eventueel in safe mode, maar dat zal wel niet nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Teq_
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:09
Als ik mijn laptop zou verkopen zou ik ervoor zorgen dat het beestje eerst geformatteerd en opnieuw geinstalleerd is. Niet dat ik zulke gevoelige info op mijn laptop heb, maar gewoon 'voor het gevoel'
Windows en progsels installeren kost je max. 2,5 uur ofzo. Lijkt me de moeite wel waard, en je ben dan, zoals gezegd, wel zeker van het feit dat al jouw info weg is. (Tenzij je je laptop aan de FBI o.i.d. verkoopt :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Formatteren en opnieuw installeren is idd het beste, maar als dat geen mogelijkheid is dan zou ik gewoon een nieuw (administrator-)account aanmaken en je eigen account verwijderen. Dan is je naam als het goed is overal weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Control Panel > System > Computer Name > Change...

Dit onder Windows XP Pro SP2

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fallout
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05 10:04
Start » uitvoeren » regedit » enter

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion

aub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30648

Topicstarter
Fallout schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 18:35:
Start » uitvoeren » regedit » enter

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion

aub
Tanks, deze was het inderdaad. Spaart me de moeite om alles te formatteren en gevoelige info staat er toch niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Het scheelt ook een stuk als je de juiste zoektermen gebruikt natuurlijk :)
[google=windows gebruikersnaam wijzigen]
[google=windows gebruikersgegevens verwijderen]
[google=windows computernaam wijzigen]

Om maar wat even te noemen.

Ik wijzig sowieso je topictitel, maar zet je topic ook op slot.
Je hebt genoeg hints gekregen waar je verder mee kan, en van iemand die zolang hier zit mogen we echt wel wat meer verwachten dan "ik kan het niet vinden".

Je bent echt niet de eerste, en dit soort zaken kan je ook heel goed met de GoT search vinden.
[search=computernaam aanpassen]
[search=gebruikersnaam wijzigen]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.