[Illustrator CS3] Max afmeting bestanden

Pagina: 1
Acties:
  • 1.158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-12 20:09
Voor het Solar Team Twente ben ik bezig met de grafische vormgeving van de auto. Alle logo's van de sponsoren en dergelijke worden geprint als stickers. Dit moet aangeleverd worden in (het liefst) PDF of AI. Ik krijg bij beide echter een foutmelding:
Acrobat PDF File Format is having difficulties. The dimensions of this page are out-of-range.
Nou denk ik dat dit komt omdat het bestand 5100mm bij 5100mm meet. Toch vind ik het raar dat illustrator dit bestand niet op kan slaan, het is toch gemaakt om grote dingen mee te maken?

Is er een mogelijkheid om dit toch goed op te kunnen slaan? Anders moet ik het gaan resizen en dat is niet echt handig voor de drukker.

Volgende heb ik al geprobeerd:
- Opslaan als PDF => error
- Opslaan als AI (CS3 compatible) => error
- Opslaan als AI (CS2 compatible) => error
- Opslaan als AI (niet PDF compatible) => error

kortom, ik kan heel mijn bestand nu niet opslaan :'( . Ik heb echt deze lengte nodig gezien de vleugel van bijna 5 meter in 1 keer bestickerd wordt.

edit: nog wat geprobeerd:
- Opslaan als EPS => Cannot save image

[ Voor 3% gewijzigd door DP Kunst op 19-07-2007 16:38 ]

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• NijntjeRocks
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-11 12:04

NijntjeRocks

Jeugdsentiment

Waarom maak je het niet op schaal?
Dat is het mooie van vectorbestanden (Illustrator dus ;)) Je kan eeuwig vergroten zonder kwaliteitsverlies.
En dan in InDesign plaatsen in bestand, InDesign kan dat formaat wel aan (net ff geprobeerd).
Ik zie net dat PDF max 5080x5080 doet, mss heb je daar genoeg aan?
Mocht je dat niet voldoende vinden, gewoon op 50% maken, dan kan de RIP van de printer waarop geprint wordt wel vergroten.

Dick Bruna? Copyright? Nooit van gehoord!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:08
Was dat niet een oude limiet van Postscript?

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

• NijntjeRocks
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-11 12:04

NijntjeRocks

Jeugdsentiment

Geen idee, maar het zou niet vreemd zijn angezien PDF gewoon de doorontwikkleing van PS is ;)

Dick Bruna? Copyright? Nooit van gehoord!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-12 20:09
noujah, ik denk dat het aan het bestand lag...

in eps wou die uiteindelijk wel goed opslaan, niet in ai en pdf. toen heb ik geprobeerd om het geheel op te delen, en dat ging ook goed. ik heb nu een bestand van 5100 x 300 mm en nog 2 kleinere. Ik blijf het nog wel steeds raar vinden.

Maargoed, de stickers liggen nu bij de drukker en zijn als het goed is al voor een groot deel af :)

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?