Toon posts:

Utp kabel van 150 meter??

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal.

Ik heb een vraag over onze bekabeling.

Wij zitten een vrij groot gebouw en ik weet dat een utp cat5e kabel maximaal 100meter lang mag wezen, maar wij moeten dus ongeveer een afstand van 150 meter overbruggen. Wat is het verstandigste om te gebruiken??

Gewoon een router, of is er ergens een soort van een extender te krijgen..

Alvast bedankt voor jullie reactie!

met vriendelijke groet

Rolf

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik denk dat je gewoon met een switch wel 2 kabels van 75 ofzo kan maken, die kosten maar een paar euro.

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij is een switch niet zo ingesteld dat hij de signaal sterkte hoog houd, maar dat kan ik mis hebben. Een router kan volgens mij wel de signaal sterkte behouden...

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 16:17:
Hallo allemaal.

Wij zitten een vrij groot gebouw en ik weet dat een utp cat5e kabel maximaal 100meter lang mag wezen, maar wij moeten dus ongeveer een afstand van 150 meter overbruggen. Wat is het verstandigste om te gebruiken??

Gewoon een router, of is er ergens een soort van een extender te krijgen..

Alvast bedankt voor jullie reactie!

met vriendelijke groet

Rolf
Het verstandigste is glas.

En anders een switch.

Invoegen doe je zo!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:35
Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 16:23:
volgens mij is een switch niet zo ingesteld dat hij de signaal sterkte hoog houd, maar dat kan ik mis hebben. Een router kan volgens mij wel de signaal sterkte behouden...
een switch is geen splitter. switch hub of router voldoen volgens mijn alle prima

https://f1nerd.nl

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 16:23:
Ehh, wat dat betreft is er geen verschil tussen een router en een switch. Beide krigjen pakketjes binnen en sturen die weer door. Dus ik zie niet in waarom een switch het niet zou kunnen.

• wulf-
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-01 15:15
Wat jij zoekt is een repeater. Dit is echter vrij moeilijk te vinden, dus is een hub, een switch of een router de volgende logische keuze. Als je een repeater kunt vinden zou ik het daarmee doen omdat dit klein is. Een router zou ik in ieder geval niet doen, dit is wat overkill om enkel je signaal te versterken. Ga je echter nog andere apparaten tussen de 2 uiteinden plaatsen is een switch of een router wel aanbevolen.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-04 09:27

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 16:17:
Hallo allemaal.

Glas leggen
En anders, als je de mogelijkheid daarvoor hebt een switch ergens in het midden zetten.
Een switch fungeerd vanzelf al als een soort repeater.
met vriendelijke groet

Rolf
Ik las Rofl ... erg he?
btw; groeten hoeft hier niet.

Alles kan stuk.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Overige Hardware is geen dumpbak. We hebben zelfs een heel hoofdgroep Netwerken. Aangezien je niet daar maar hier post kan ik me ook niet onttrekken aan het idee dat je in het geheel niet gezocht hebt voordat je postte. Dat voldoet niet aan GoT Beleid qua zelfwerkzaamheid.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.