[PPT 2003] Tekstvlak een fixed location geven *

Pagina: 1
Acties:

• nvanthoff
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-06-2022
Weet iemand of het mogelijk is om in powerpoint een tekstvlak vast te zetten zodat er niet mee kan worden gesleept of de grootte kan worden aangepast?
Ik ben namelijk bezig met een projectgroep en er zijn altijd mensen die niet snappen dat als je afspraken maakt over de layout dat je dan ook de layout niet moet aanpassen. Ik heb al wel het lettertype en de headings weten te forceren als zijnde fixed, nu de tekstvlakken nog.

• Actual
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04 07:38
Even voor onze info:

In welke versie van PPT werk je? (Dit moet trouwens ook in je TopicTitel)
Moeten die andere mensen ook muteren in de PPT? Of moeten ze alleen de presentatie kunnen bekijken en afspelen?
Worden andere afspraken met die mensen wel nagekomen? ;)

• nvanthoff
Het gaat om een office 2003. Ze moeten ook kunnen muteren (dwz: tekst invoegen)
Andere afspraken worden ook moeizaam nagekomen, vandaar dat ik zoek naar een gefixeerd tekstvlak... ;)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ik zet even [PPT 2003] in de topictitel, zodat men door heeft waar het om gaat: zie ook Het gebruik van titeltags in office *lezen svp* :)

Ik ken er zelf geen standaardmethode voor; anders dan zelf wat bouwen middels VBA. Maar dat wil je echt niet doen voor zoiets.

Alternatief is hun slides negeren en de teksten kopieren naar jouw slides.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• nvanthoff
Ja, dat lijkt er inderdaad op dat dat kopiëren op dit moment de enige oplossing is, want die andere oplossing met die VBA is een handwerkoplossing als ik het goed begrijp en dat gaat inderdaad niet echt werken. ;-)

Of is er anders wel een oplossing in Office 2007 hiervoor, want dan vind ik dat desnoods wel een vervroegde aanschaf waard. Ik zal toch vroeg of laat moeten overgaan op 2007

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Of is er anders wel een oplossing in Office 2007 hiervoor, want dan vind ik dat desnoods wel een vervroegde aanschaf waard. Ik zal toch vroeg of laat moeten overgaan op 2007
Hebben de anderen ook Office2007 dan? :P

Ik gebruik Off2k7 nog niet zo lang en hoe dan ook in compatibility mode (oftewel de oude bestandsformaten) dus dat zegt niet alles, maar ik ken in PPT2k7 ook geen optie daartoe. In theorie kan je de (Open)XML files zelf gaan uitlezen om zo je teksten er uit te halen. Da's het leuke van XML. Maar dan nog is het inderdaad handwerk, en nog meer dan wanneer je "simpelweg" wijzigingen zou blokkeren of terugzetten.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• nvanthoff
F_J_K schreef op maandag 23 juli 2007 @ 10:59:
[...]

Hebben de anderen ook Office2007 dan? :P
Nog niet, maar ik forceer ze wel! ;)

Goed, dan is het pech en zal ik ze gewoon zweepslagen moeten geven bij het verzieken van de layout. Toch jammer dat zoiets niet mogelijk is...
Pagina: 1