Ik weet dat je niet zomaar open vragen mag stellen hier op het forum, maar ik zie door de vele bomen het bos niet meer echt.
Ik moet namelijk voor een vereniging een server gaan samenstellen die ongeveer 6 workstations en een aparte webserver moet runnen. Verder zou het erg mooi zijn als we <5 remote desktops erop kunnen laten inloggen. De workstations gebruiken geen heftige 3d aplicaties, maar een keer photshoppen zou wel handig zijn. Verder worden er prive gegevens op verwerkt en ledenadministratie, dit willen we liever niet verliezen dus ik dacht aan raid 1.(misschien te dure oplossing)
Zelf redelijk wat kennis van computers maar totaal niet van servers(dus ook software nie), ben beetje benauwd voor een tragisch rampje, en hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen met het bouwen van een systeem, en misschien wat info voor software.
Voor de bouw van de server mag ik ongeveer 2500e uitgeven.
Bij dell had ik zojuist ff dit samengesteld... vraag me af of dit overkill is of niet:
Kosten 2099. Dus nog ver onder budget, (heb de dvd drive van 100 e weggelaten
)
Ik moet namelijk voor een vereniging een server gaan samenstellen die ongeveer 6 workstations en een aparte webserver moet runnen. Verder zou het erg mooi zijn als we <5 remote desktops erop kunnen laten inloggen. De workstations gebruiken geen heftige 3d aplicaties, maar een keer photshoppen zou wel handig zijn. Verder worden er prive gegevens op verwerkt en ledenadministratie, dit willen we liever niet verliezen dus ik dacht aan raid 1.(misschien te dure oplossing)
Zelf redelijk wat kennis van computers maar totaal niet van servers(dus ook software nie), ben beetje benauwd voor een tragisch rampje, en hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen met het bouwen van een systeem, en misschien wat info voor software.
Voor de bouw van de server mag ik ongeveer 2500e uitgeven.
Bij dell had ik zojuist ff dit samengesteld... vraag me af of dit overkill is of niet:
Base Quad Core Intel® Xeon® E5310, 2x4MB Cache, 1.6GHz, 1066MHZ FSB Additional Processor Geen optionele tweede processor Memory 2GB FB 667MHz FBD (4 x 512 MB Single Rank-DIMM's) Network Cards Broadcom® NetXtreme 5721 Single Port Gigabit Ethernet NIC, Cu, PCIe x1 Optical Devices No CD/DVD required 1st Hard Drive 500GB 7,200rpm 3.5inch SATA hard drive 2nd Hard Drive 500GB 7,200rpm 3.5inch SATA hard drive Standard Warranty Basisgarantie Raid Connectivity C4 SAS/SATA, RAID 1, add-in SAS 5/iR Controller, 2 Hard Drives 1st RAID or SCSI Controller Card SAS 5/iR Controller Card for SATA and SAS Hard Drives
Kosten 2099. Dus nog ver onder budget, (heb de dvd drive van 100 e weggelaten