[Apache] Alias via htaccess geeft internal error

Pagina: 1
Acties:

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-02 18:23

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Topicstarter
Voor een domein probeer ik een combinatie van multiviews en een alias te maken m.b.v. een htaccess file. Echter, ik krijg het niet aan de praat en daarom krijg ik een internal error terug.

Wat wil ik bereiken
Als je www.mijndomein.nl/nl oproept in de browser, dan wordt www.mijndomein.nl/core.php geopend.

Kortom, het bestand core.php bestaat, staat in de root folder van de website folder. "nl" bestaat dus niet, maar moet dus een Alias worden.

Htaccess nu
code:
1
2
Options MultiViews
Alias /nl "/home/mijndomein/html/mijndomein.nl/core.php"

Als eerste activeer ik multiviews, zodat ik bijv www.mijndomein.nl/core kan oproepen ipv www.mijndomein.nl/core.php. Vervolgens voeg ik de alias toe. Dit levert echter een internal error op, dus ik doe iets fout.

Eerst had ik dit geprobeerd:

code:
1
2
Options MultiViews
Alias /nl "/core.php"

Maar dat werkte ook niet. Via phpinfo() heb ik de doc root opgezocht, aangezien die opgegeven moet worden, en dat is dus /home/mijndomein/html/mijndomein.nl/

MultiViews werkt opzich prima, want een test bestand zonder extentie oproepen werkt dan ook perfect. Alleen mijn Alias wilt niet werken.

Via phpinfo() heb ik ook gezien dat mod_alias wordt geladen als een module, dus die is aanwezig. Ik werk via htaccess files, omdat ik geen toegang heb tot de conf file (shared hosting).

Als ik kijk naar de documentatie doe ik volgens mij alles goed, maar toch krijg ik een internal error.

Ook heb ik na wat google werk gezien dat de directory toevoegen ook soms nodig is, maar helaas geen succes met het onderstaande toegevoegd aan het eerste htaccess voorbeeld:
code:
1
2
3
4
5
6
<Directory "/home/mijndomein/html/mijndomein.nl/">
    Options Indexes FollowSymLinks MultiViews
    AllowOverride all
        Order allow,deny
    Allow from all
</Directory>

Kortom, ik doe iets fout ;) Module is geladen, de doc root haal ik uit phpinfo() (dus moet kloppen) maar krijg het niet werkend. Wellicht is het de combinatie multiviews met de alias. Ik weet het niet :)

Wie kan mij een schopje in de goede richting geven :) ?