[iTunes] Albums op Tracknr sorteren ipv Artiest

Pagina: 1
Acties:
  • 1.452 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvanlaak
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:07
Om een of andere reden sorteert iTunes sinds kort hele albums eerst op Artiest, ipv op Tracknr. Het vreemde is dat dit bij sommige albums het geval is, en dat er bij andere albums weer wel correct gesorteerd wordt. Dit is storend omdat ik veel aansluitende albums heb.

Wat ik nu wil, is dat de de albums eerst op Album, en dan op tracknr gesorteerd worden, zoals dat bij veel albums wel het geval is.

Ik heb reeds in andere topics gekeken, maar kwam nergens iets soortgelijks tegen. Ook heb ik de instellingen van iTunes doorgespit, waar je ook niet wijzer van wordt. De aanwezige help functie biedt overigens bij dit probleem ook weinig hulp, helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-10 14:42

TheFirepit

Vuurbal

Heb je bij de info van de nummers wel staan welk nummer het is op het album? Daar kan je invullen dat een track bijvoorbeeld nummer 4 van de 11 is van het album en als je dan op album laat sorteren dan staan ze wel in de goede volgorde.

(rechtermuisknop op een nummer > info > 2e tabblad)

[ Voor 13% gewijzigd door TheFirepit op 19-07-2007 14:03 ]

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvanlaak
Ja, uiteraard.. Dit komt namelijk gewoon uit de .CUE files nadat ik de grotere MP3s gespilt heb! Hij geeft ook alles gewoon netjes aan, maar in de verkeerde volgorde. Hij sorteert bij sommige albums op artiest ipv op nummer als ik op album aan het sorteren ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Staat naast tracknummer bij elke track ook het totale aantal nummers aangegeven? Zo niet, stel dat even in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobender
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 13:44
apple + j tracknummer ff aanvinken en sorteren die hap ^O^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvanlaak
Dat invullen van het totaal aantal nummers werkt niet. Ik heb namelijk albums waarbij dat gebeurt is, en daarbij sorteert iTunes de nummers ook op artiest nadat ze op album zijn gesorteerd. Dit is serieus het meest wazige probleem dat ik ooit gehad heb volgens mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvanlaak
Nu ik weer even aan het proberen was om te sorteren heb ik de oorzaak achterhaald. Het is namelijk zo dat als je bij een nummer de Album-Artiest invult, dat daarop dan gesorteerd wordt als je sorteert op album! Bij elk van de albums die niet correct gesorteerd werden heb ik nu de Album-Artiest leeggemaakt, en nu wordt het weer correct weerrgeven!

Dit topic mag gesloten worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdj79
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 31-01 16:49
Rvanlaak schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 18:00:
Nu ik weer even aan het proberen was om te sorteren heb ik de oorzaak achterhaald. Het is namelijk zo dat als je bij een nummer de Album-Artiest invult, dat daarop dan gesorteerd wordt als je sorteert op album! Bij elk van de albums die niet correct gesorteerd werden heb ik nu de Album-Artiest leeggemaakt, en nu wordt het weer correct weerrgeven!

Dit topic mag gesloten worden
Thx a million, eindelijk opgelost. Ik had hetzelfde probleem!
Pagina: 1