Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Grote 2e hands stationwagen gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 756 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-11 23:26

djidee

Mr. Slungel

Topicstarter
Hooi :w

Opzoek naar wat groters en ruimers, maar omdat het budget nou niet echt hoog is, zit ik te zoeken naar een ruime stationwagen (geen mpv/busje/terreinwagen) van bouwjaar '98 - '02. Benzine of Gas (g3 onderbouw), diesel kan voor mij niet uit. Van de meeste gevonden wagens zijn wel occasions te vinden van 6 tot 8 duizend euro's. Zit ook te denken om over de grens te kijken (duitsland), daar heb je meer keus en zijn de prijzen lager, maar heb je het hele circus van importeren. Dan heb je een aantal opties (en ben vast een aantal vergeten) en die ben ik op een rijtje aan het zetten. Dan denk ik vooral in verbruik, onderhoud en veel voorkomende problemen, maar ook het uiterlijk vind ik belangrijk. De volgende opties heb ik gevonden:

Voorkeuren
Audi A6 Avant 1998-2001
BMW 52xi Touring 1997-2000
Mitsubishi Galant Stationwagon 1997-2001
Subaru Legacy Touring Wagon 1998-2002
Subaru Legacy Outback 1998-2002 (Touring op wat hogere poten)
Ford Mondeo Wagon 2000-2003

Ook niet gek
Peugeot 406 Break 1996-1999 en 1999-2002 (voorkeur voor nieuwere model)
Honda Aerodeck Estate 1995-1998 (wat oud, maar japanner zou kunnen)
Saab 9-5 Estate 1999-2001 (ben niet weg van het interieur)
Toyota Avensis Wagon 1997-2000 en 2000-2003(beetje grijze muis, maar wel japans betrouwbaar)
Volvo V70 2000-2004
Volvo V70 Cross Country 2000-2002

Afvallers
Ford Mondeo Wagon 1996-2000 (uiterlijk)
Mercedes E Combi (uiterlijk)
Citroen XM/Xantia (uiterlijk en bootgevoel)
Rover 75 tourer (Rover is niet meer, en dus onzekerheden betreffende support/onderdelen)
Mazda 626 station (uiterlijk)
Opel Omega (uiterlijk en als ze net als vectra's uit die jaren zijn (roestbakken))
VW Passat (Uiterlijk)
Volvo 850 estate 1994-1997 (uiterlijk)
Volvo V70 1997-2000 (uiterlijk)

Graag jullie suggesties/aanvullingen en vooral evt ervaringen met 1 van de bovenstaande voorkeuren/ook niet gek auto's

"Mekker, blaat"

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Koop de auto waarvan tie bedoeld is om als station te dienen en niet een hatchback ombouw is -> volvo.
Daarnaast gaan ze lang mee, en zien ze er niet verkeerd uit, maar dat is persoonlijk.
* flashin ziet nu dat de v70 bij afvallers staat... :')

Audi A6 Avant / BMW 5. Niet doen, te duur voor jouw budget. Zeker als er straks reparaties aan gaan komen ga je dat, denk ik, niet leuk vinden.

ik vind overigens persoonlijk de subaru en de honda extreem lelijke auto's. En ik weet niet veel van de degelijkheid af omdat ze niet zoveel voorkomen...

[ Voor 16% gewijzigd door flashin op 19-07-2007 11:58 ]

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

flashin schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 11:56:

ik vind overigens persoonlijk de subaru en de honda extreem lelijke auto's. En ik weet niet veel van de degelijkheid af omdat ze niet zoveel voorkomen...
Subaru is een van de degelijkste merken die er is, in de tevredenheids polls staat ie altijd erg hoog.
Dus als je een 'soep' kan vinden binnen je budget en die ok is zou ik daar zeker voor gaan..

Benzine verbruik is wel wat hoger ivm AWD..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• cman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-11 16:52
Ik weet dat ze er niet uitzien, maar die citroen XM die bij je afvallers staat: De meest ruime stationwagon ooit!!! De dingen de je daar in kwijt kan, onvoorstelbaar. Thuis hebben ze tot 2 jaar geleden er mee rondgereden en daarna een c5 break gekocht, hele teleurstelling op het vlak van ruimte in vergelijking met een xm..

BOE

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-11 17:01

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

6 tot 8 duizend voor een 5-serie touring van minder dan 7 jaar en hetzelfde voor een A6 vind ik redelijk optimistisch... Zijn makkelijk te vinden voor die prijs, maar het betreft dan wel wagens die heel veel km's hebben gemaakt in een relatief korte tijd... Daarnaast zijn ze niet echt zuinig...

De V70/XC70 (V70 Cross Country) zou ik in jouw geval ook niet pakken. Hoewel Volvo bijzonder betrouwbaar is, hebben ook deze een vrij hoog verbruik en is daarnaast onderhoudt schrikbarend duur...

Wil je betrouwbaar en redelijk betaalbaar, neem dan een Jap...

Maar eigenlijk geldt zoals altijd, ga proefritten maken. Probeer een beetje feeling voor een auto te krijgen... Uiterlijk is leuk, maar uiteindelijk totaal ondergeschikt aan het rijcomfort (zegt iemand met een BMW 3-serie die volgehangen is met M3-style plastic... :p )

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:50
Ford Mondeo station?
Mondeo's zijn vrij degelijk auto's.
De Mondeo van mijn schoonouders (niet station) uit '94 rijdt nog steeds met 300k op de teller.
Deze rijd op gas wat uiteraard heter wordt dan benzine of diesel.
Mondeo's zijn ook relatief goedkoop omdat er zoveel van verkocht werden in die tijd (nog steeds zelfs), dus 2e hands ontzettend veel keuze en kosten geen bal voor een auto van bijvoorbeeld een jaartje of 4 oud laat staan wat ze kosten als ze ouder zijn.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:10

-tom-562

Oliesjeik

Uit jouw rijtje zou ik voor de mitsubishi of de subaru gaan. De mitsubishi heeft een erg mooie neus (vind ik zelf dan). De subaru zal wel prijziger zijn. Alle 2 zijn ze uiteraad betrouwbaar Japans.
De Honda Accord is ook wel mooi, alleen ben ik bang dat je die praktisch niet vind

Vaak bu'j te bang!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-11 19:21

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Arunia schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 12:41:
Ford Mondeo station?
Mondeo's zijn vrij degelijk auto's.
De Mondeo van mijn schoonouders (niet station) uit '94 rijdt nog steeds met 300k op de teller.
Deze rijd op gas wat uiteraard heter wordt dan benzine of diesel.
Mondeo's zijn ook relatief goedkoop omdat er zoveel van verkocht werden in die tijd (nog steeds zelfs), dus 2e hands ontzettend veel keuze en kosten geen bal voor een auto van bijvoorbeeld een jaartje of 4 oud laat staan wat ze kosten als ze ouder zijn.
100% mee eens , ik heb onderlaatst mijn "97 mondeo station weggedaan met 370.000km op de klok op lpg en die rijd nog steeds.
Houd er met de mondeo wel rekening mee dat op gas na bj 98 de motoren er wel slechter tegen kunnen. Maar als de cillinderkop al een keer is gedaan is dit geen probleem meer.

Heerlijke wagen op de lange afstand, en nagenoeg probleemloos. (origineel ontwerp is mazda 626)
ook een diesel is daarin eventueel goed betaalbaar.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

• Arunia
  • Laatst online: 00:50
Klopt, Ford geeft geen garantie meer op je motor als je bij de nieuwere modellen gas in laat bouwen. Cilinderkop vervangen en nog iets, maar dat weet ik zo even niet meer. Je hoeft de cilinderkop niet meteen te vervangen, als hij gaar wordt kan het altijd nog.

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Topicstarter
Mondeo toegevoegd aan de lijsten (hoe ik die over het hoofd heb kunnen zien (flinke bak met occasion's ook) (model tot 2000 valt wel af, daar krijg je mij niet in), model na 2000 is 2e hands nog te duur

"Mekker, blaat"

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-11 12:14
Renault Laguna uit 2000 (oude model)? Was toen uitloop, dus vaak heel luxe te koop voor weinig geld. Zoek naar de 2.0 16v of de 3.0 V6, fijne motoren. En ze hebben weinig onderhoud nodig.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Topicstarter
Das zo'n Laguna met aangeplakte kofferbak toch? *omhoog stekende laatste stijl,en lijkt wel plastic achtig dak*, nee :>

Wel beste bagage ruimte trouwens, en een stuk betrouwbaarder dan de eerste exemplaren LagunaII (GrandTour is erg mooi, maar valt tegen kwa ruimte en is de meest geziene gast bij Adac en anwb met elektronicaproblemen (2e hands vaak goedkoper te vinden dan de laatsten van de LagunaI :) ))

"Mekker, blaat"

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ook aan het vorige model Renault Espace gedacht?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Rol-Co

Rol-Co

djidee schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 13:06:
Mondeo toegevoegd aan de lijsten (hoe ik die over het hoofd heb kunnen zien (flinke bak met occasion's ook) (model tot 2000 valt wel af, daar krijg je mij niet in), model na 2000 is 2e hands nog te duur
Ik weet niet waar jij kijkt natuurlijk maar volgensmij past het wel in je budget , model 2002 trouwens.

http://occasion.topproduc...ord/mondeo_wagon_2002.htm

:)

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Zo'n mondeo is zeker een ondergewaardeerde auto. Komt uit dezelfde reeks als de focus, die overal goed getest wordt en auto van het jaar was in 1999.

[ Voor 4% gewijzigd door flashin op 19-07-2007 13:36 ]

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Topicstarter
Rol-Co schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 13:27:
[...]

Ik weet niet waar jij kijkt natuurlijk maar volgensmij past het wel in je budget , model 2002 trouwens.

http://occasion.topproduc...ord/mondeo_wagon_2002.htm

Ik ga zeker even zoeken, de carbase lijst gaf de volgende waardes
occasionprijs 2002 € 12.000 (100 dkm)
occasionprijs 2001 € 10.000 (120 dkm)

Als ze meer km hebben zakt dat inderdaad binnen het budget, toevoeging in lijst
Falcon schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 13:27:
Ook aan het vorige model Renault Espace gedacht?
Ik heb zeker naar de Espace gekeken, echter een mpv was ik niet van plan (zie TS)

[ Voor 18% gewijzigd door djidee op 19-07-2007 13:57 ]

"Mekker, blaat"

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Enige reden waarom het geen MPV mag zijn?

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

flashin schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 13:34:
Zo'n mondeo is zeker een ondergewaardeerde auto. Komt uit dezelfde reeks als de focus, die overal goed getest wordt en auto van het jaar was in 1999.
klopt, maar vanwege het vertegenwoordigers imago zijn ze niet populair, dus daar kan je je voordeel mee doen als je niet zo om imago geeft...

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Topicstarter
Falcon schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 14:09:
Ook voornamelijk uiterlijk (het busjes achtige), denk daarbij vooral aan karren als de voyager, peugeot 806 (en broertjes en zusjes van Citroen, Fiat en Lancia) en de Sharan (en Galaxy en Alhambra)... Ook de Espace kan mij niet echt bekoren, behalve dan die van na 2002, maar nee, geef echt de voorkeur aan een flinke station

"Mekker, blaat"

• Juup
  • Niet online
Falcon schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 14:09:
Omdat die busjes te veel wind vangen natuurlijk! ;)

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Kan van je lijst alleen de Mondeo maar onderschrijven. Nu is die van mij in verhouding "te bejaard" :) maar de Mk3 waar je op uit zou komen is een betrouwbare wagen met veel ruimte, prima weggedrag voor het type wagen en afhankelijk van de uitvoering luxe. Veel van verkocht / ex-lease wat de aantallen groot maakt en de prijs verhoudingsgewijs gunstig.

BMW 535D

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Topicstarter
Dat "New Edge" design van Ford spreekt me wel aan, jammer dat dat bij de huidige focus weer verdwenen is.. Direct na het werk nog even naar een dealer hier geweest, die had 2 auto's staan waarvan een soort gelijk iets op mijn lijstje staat, een 523i touring van bmw, binnen de prijs, maar met 250k op het klokje en een Galant Wagon (2.5 v6) met 160k op het klokje. Opmerkingen van de verkoper, de BMW kan veel km hebben, is in regulier onderhoud, zelfs bij een bmw dealer niet heel duur, tenzij je bv lambdasondes ed stuk heb... Auto zag er ook goed uit, klein deukje achter. De Galant is betrouwbaar, komt van 1e eigenaar en is dealer onderhouden geweest, boekje was vrij kort betreffende onderhoud. Interieur maakte wel een wat uitgeleefde indruk.

Kwa ruimte ontlopen ze elkaar niet heel veel, en zaterdag gaan we even een stukje rijden

"Mekker, blaat"

• Ikke!
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09 10:05

Ikke!

aka Netfinity

Deze is wel groot in ieder geval...

Klik mee voor GoT!........

• MikeyMan
  • Laatst online: 14:06

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Octavia combi?

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Topicstarter
Wel volkswagen degelijkheid, en niet zo zeer de prijs... Beetje grijze muis, maar een flink uitgeruste met niet al te veel kilometers is zeker een optie als ik hem tegenkom

"Mekker, blaat"

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:11
Peugeot 307 valt ook groter uit dan je op t oog denkt. Zijn er ook in jouw budget-reeks te vinden:

Klik

Sometimes you need to plan for coincidence

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
flashin schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 11:56:Koop de auto waarvan tie bedoeld is om als station te dienen en niet een hatchback ombouw is...
Inderdaad, bij teveel stations hebben ze gewoon de achterstijl iets naar achter geplaats. Door de aflopende lijn kun je als lang persoon niet eens meer normaal achterin zitten, laat staan dat je een beetje ruimte achterin hebt.
Dit is wel de allerlaatste die ik zou adviseren. Hij is al niet groot, en dan loopt hij ook nog eens af van achter.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Roenie schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 15:06:

[...]
Dit is wel de allerlaatste die ik zou adviseren. Hij is al niet groot, en dan loopt hij ook nog eens af van achter.
Hebbie dat ding uberhaupt weleens van dichtbij bekeken?

Daarnaast; laadruimte vind ik de ruimte ónder het afdekzeil... Tot het plafond volladen is ronduit onverantwoord...

Verwijderd

Als een Mondeo een optie is, waarom geen mazda 6 dan...

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 20:20:
Als een Mondeo een optie is, waarom geen mazda 6 dan...
Voor 8k? :w

• Roenie
  • Niet online
MikeyMan schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 16:33:Hebbie dat ding uberhaupt weleens van dichtbij bekeken?

Daarnaast; laadruimte vind ik de ruimte ónder het afdekzeil... Tot het plafond volladen is ronduit onverantwoord...
Ja hoor, ik heb er zelfs in gereden. Er staan zat auto's in de TS die gewoon meer ruimte hebben achter. Een Octavia blijft behelpen.

Misschien is het een idee om een bagagerek te monteren. Dan kun je veilig opstapelen ;)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Roenie schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 21:24:
[...]
Ja hoor, ik heb er zelfs in gereden. Er staan zat auto's in de TS die gewoon meer ruimte hebben achter. Een Octavia blijft behelpen.

Misschien is het een idee om een bagagerek te monteren. Dan kun je veilig opstapelen ;)
Achterbank moet ik je gelijk in geven... Maar kwa ruimte in de achterbak heb je met een octavia echt weinig te klagen met 550 liter... Das meer dan een mondeo bijvoorbeeld...

Overigens; grootste probleem bij de octavia hatchback is de hoofdruimte... En das bij de combi ook aardig voor elkaar...

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Topicstarter
hoofdruimte >:)

Ik ben 2.06, voorin moet hij gewoon goed zijn, achterin is niet zo zeer nodig (tenzij ik een keer mijn broertjes meeneem (2.05 en 2.08)).

Gister gereden met een Bmw 523i touring executive en met een Galant. De BMW rijd lekkerder, is wat feller, is ietsje luxer en heeft een prachtige sound, maar de Galant is mooier (mening), ziet er minder afgereden uit, heeft een ton minder gereden en is 1200 euro goedkoper... Als ik uit deze 2 moest kiezen, werd het de Galant. Ik ben nog aan het zoeken naar een Mondeo Station hier in de buurt, die wil ik toch rijden ook, en als ik een A6 tegenkom met een redelijke prijs, is dat ook nog een optie.

Dan nog even over de 307, voorin goed ruimte, de stoelen zijn echt mega (mijn schoonouders hebben er 1), alleen de ruimte achterin, en dan vooral de kofferbak valt tegen. Zowel bij de Break als bij de SW. Een 307SW vind ik namelijk wel een vreselijk mooie wagen _/-\o_

"Mekker, blaat"

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:11
De kofferbakruimte valt tegen? Heb je er al eens iets ingestopt?

We (=2) zijn net terug van vakantie, en alles kon er RUIMSCHOOTS in, ook onder de hoedenplank... Alleen de kussens en de koelbox op de achterbank, voor t slaapje en drankje onderweg...

Sometimes you need to plan for coincidence

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Topicstarter
Het oogt kleiner, maar als ik ze naast elkaar zet (autoweek), heeft het oude model 307 break meer bagageruimte in liters dan de Galant....
De goedkoopste Peugeot 307 Break die ook aardig gemotoriseerd is (11sec 0-100 max) die ik vind zijn net boven de 10k, dat is buiten het budget, de 307 SW is wel onder de 10k te vinden (net).

"Mekker, blaat"

• Roenie
  • Niet online
Kijk niet alleen naar liters. Je vervoert immers niet alleen zakken water. Wanneer je bepaalde zaken vaak wilt vervoeren, neem ze dan mee bij een proerit. Dan kun je kijken of het er makkelijk inpast.

Verwijderd

True, maar vanaf Eur. 9.250,- zie ik ze al staan, beetje afpingelen en je zit ergens in de Eur 8.xxx,- ;)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2007 @ 15:00:
[...]

True, maar vanaf Eur. 9.250,- zie ik ze al staan, beetje afpingelen en je zit ergens in de Eur 8.xxx,- ;)
Ja, en dan nog een goede ;)

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:27
Ik heb sinds begin dit jaar een Galant Wagon uit 1998 en ik ben er zeer tevreden mee. Rijdt heerlijk en is redelijk vlot (ik heb de 2 liter). Ik heb achterin genoeg ruimte voor een drietal grote gitaarversterkers en een aantal gitaren. Zeker een aanrader als je een goede kan vinden. Ik heb 4100 betaald voor de mijne, die toen 114.000 op de teller had staan (zit nu aan de 126.000)...

Dingen waar je bij de Galant op moet letten:

- Trillende remmen. Met name de remmen voor schijnen snel te slijten. Ik heb er gelukkig nog geen last van gehad...
- Roest in de wielkassen. Schijnt ook een bekend kwaaltje te zijn. Heb ik gelukkig ook geen last van gehad...

Suc6 met je zoektocht :)

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Verwijderd

MikeyMan schreef op zondag 22 juli 2007 @ 15:01:
[...]

Ja, en dan nog een goede ;)
Mwah,zou ik nog niet zo bang voor zijn, Mazda's staan redelijk bovenaan in de betrouwbaarheids testen van tegenwoordig. Eentje van 2002 of 2003 hoef je echt niet te laten staan hoor..

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 13:53:
[...]

Mwah,zou ik nog niet zo bang voor zijn, Mazda's staan redelijk bovenaan in de betrouwbaarheids testen van tegenwoordig. Eentje van 2002 of 2003 hoef je echt niet te laten staan hoor..
Gemiddelde prijs voor die dingen ligt vele duizenden euro's hoger...
Ga je dan ineens extreem goedkope exemplaren kopen, moet daar gewoon iets mis mee zijn

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11 10:37

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Ik vraag mij serieus af waarom Fiat Brava/Bravo/Marea Weekend en Fiat Palio Weekend er niet bij staan :?

Afbeeldingslocatie: http://www.autoteile-blinker.de/images/FIAT%20PALIO%20Weekend%200797-.jpg

Vooral die Fiat Palio Weekend (verkrijgbaar in 1.2 12v @ 75PK, 1.6 16v @ 100PK en 1.7 Di @ 85PK) is een goede optie. Zit veel luxe standaard in (Electr. ramen, stuurbekrachtiging), is goedkoop (op dit moment tussen de €2500 en €4000 voor één uit 1999) en heeft een super grote kofferband (1500 liter als de bank omlaag staat, platte laadvloer). Bovendien zitten er goede speakers in (6 stuks!) en is het echt een stadsauto (lange versnellingen en behoorlijk pittig in de 1e 3 versnellingen). Onderdelen zijn voldoende te krijgen en je hebt een redelijk unieke auto in NL (minder dan 3500 verkocht in NL).

Ik heb er jaren in gereden en gezien je budget en je lengte is dit wellicht een goede optie. Enige nadeel van de 1.2 (Palio Weekend 75) is dat hij redelijk onzuinig rijdt (1 op 10 gemiddeld) en dat de restwaarde 0 is (De mijne is in 4 jaar tijd zo'n €4000 minder waard geworden).

Nooit extreme problemen mee gehad en ik heb er echt een complete band in vervoerd (ik ben zelf drummer, dus ruimte was hard nodig). Ik heb er toch zo'n 100.000 mee gereden tot nu toe (KM stand is nu 145.000 ongeveer)

Palio is overigens qua laadruimte groter dan een V70!

Brava/Bravo/Marea is eigenlijk dezelfde auto als de Palio, alleen iets kleiner maar iets zakelijker uiterlijk. Hij is ook iets minder luxe :)

[ Voor 10% gewijzigd door WHiZZi op 23-07-2007 14:51 ]

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Topicstarter
Marea Weekend heb ik naar gekeken, maar kwa ruimte viel hij eigenlijk net een klasse te laag uit. Betreffende de Palio, die heb ik gemist, maar zo op het eerste gezicht kijkend is het inderdaad bedoelt voor stadsverkeer, en ik wil graag wel een auto die mij comfortabel van A naar B brengt (hetgene wat ik rij is vaak wel snelweg/80km (lang leve de ruimte hier in het noorden)). Daarom valt hij af (net als alle kangoo's/partners/doblo's en andere bestelachtigen die een enorme kofferbak hebben)

"Mekker, blaat"

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

In welke regio woon jij djidee?

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-11 15:16
Wilde ik net zeggen (posten) d:)b
Aantrekkelijke prijs
Degelijk / betrouwbaar (het is VW / AUDI)
Flinke ruimte
Veel opties voor aanzienlijk minder geld

wijze woorden

• tazzman
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Overweeg anders een Audi C4 Avant. Dat wil zeggen een Audi 100 Avant tot 1994 of eerste generatie Audi A6 Avant = zijn beide C4 modellen en eigenlijk exact dezelfde auto.

Mijn Audi 100 Avant 2.6E V6 uit eind 1993 was echt een heerlijke auto met vooral ontzettend veel ruimte. Ik ben met die auto heel europa door gereden en het is echt een onverwoestbaar model. Het is allemaal niet zo fijntjes en "electronisch" als de nieuwere modellen van de A6 maar wel enorm betrouwbaar.

Hier in Duitsland zie je nog heel veel Audi C4's rond rijden .. een 2.6 V6 of een 2.8 V6 kan ook heel goed op LPG en zijn in aanschaf niet eens zo duur.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

WHiZZi schreef op maandag 23 juli 2007 @ 14:47:
Ik vraag mij serieus af waarom Fiat Brava/Bravo/Marea Weekend en Fiat Palio Weekend er niet bij staan :?

[afbeelding]

Vooral die Fiat Palio Weekend (verkrijgbaar in 1.2 12v @ 75PK, 1.6 16v @ 100PK en 1.7 Di @ 85PK) is een goede optie. Zit veel luxe standaard in (Electr. ramen, stuurbekrachtiging), is goedkoop (op dit moment tussen de €2500 en €4000 voor één uit 1999) en heeft een super grote kofferband (1500 liter als de bank omlaag staat, platte laadvloer). Bovendien zitten er goede speakers in (6 stuks!) en is het echt een stadsauto (lange versnellingen en behoorlijk pittig in de 1e 3 versnellingen). Onderdelen zijn voldoende te krijgen en je hebt een redelijk unieke auto in NL (minder dan 3500 verkocht in NL).

Ik heb er jaren in gereden en gezien je budget en je lengte is dit wellicht een goede optie. Enige nadeel van de 1.2 (Palio Weekend 75) is dat hij redelijk onzuinig rijdt (1 op 10 gemiddeld) en dat de restwaarde 0 is (De mijne is in 4 jaar tijd zo'n €4000 minder waard geworden).

Nooit extreme problemen mee gehad en ik heb er echt een complete band in vervoerd (ik ben zelf drummer, dus ruimte was hard nodig). Ik heb er toch zo'n 100.000 mee gereden tot nu toe (KM stand is nu 145.000 ongeveer)

Palio is overigens qua laadruimte groter dan een V70!

Brava/Bravo/Marea is eigenlijk dezelfde auto als de Palio, alleen iets kleiner maar iets zakelijker uiterlijk. Hij is ook iets minder luxe :)
You're kidding right!? :/

Fiat Poalio is zo ongeveer de meest lelijke auto die ik ooit gezien heb, afgezien van de Fiat Multipla.

Waarom staat er geen Alfa 156 Sportwagon bij?

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Daarnaast; palio groter dan een marea? :|

[ Voor 10% gewijzigd door MikeyMan op 23-07-2007 19:46 ]

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

MikeyMan schreef op maandag 23 juli 2007 @ 19:31:
Daarnaast; palio groter dan een marea? :|
En dan een V70 :D

Like sure 8)7

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

max schreef op maandag 23 juli 2007 @ 19:25:

Waarom staat er geen Alfa 156 Sportwagon bij?
Da's geen stationwagon :X Ergo, zo'n auto koop je niet voor de laadruimte ;)

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:38

Aight!

'A toy robot...'

Maar ze zijn wel mooi ;)

• Rol-Co

Rol-Co

BalusC schreef op maandag 23 juli 2007 @ 21:48:
[...]

Da's geen stationwagon :X Ergo, zo'n auto koop je niet voor de laadruimte ;)
ow jee , nou heb je balus op zijn alfa teentjes getrapt, dat zal wel een ban worden ..... :+

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Rol-Co schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 00:11:
[...]

ow jee , nou heb je balus op zijn alfa teentjes getrapt, dat zal wel een ban worden ..... :+
? Balus zei het toch? :)

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Topicstarter
156 wagon is mooi, maar te klein, en mijn vriendin heeft een aversie tegen de in haar ogen lelijke voorkant van alfa's (vooral de nieuwe met het doorlopen van de driehoek de bumper in..) Ik vind het mooi, maar goed, moeten er wel samen in zitten...

Regio is Noord, woon in Marum, zag bij een audi handelaar een gave 528i touring staan, maar die vraagt net te veel. Die reed wel heeel lekker (da was een 523). Ik ga do met een mondeo rijden, kijken hoe die bevalt, en ik hoop nog een goede A6 (1e model A6/100 station vind ik niet zo mooi) te vinden om ook met die te rijden. Octavia ga ik nog wel naar kijken, wie weet loop ik tegen een flink uitgeruste aan, maar heeft niet mijn voorkeur boven bv een Galant of een 52x touring

"Mekker, blaat"

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-10 17:00
Zelf heb ik een Mondeo TD station uit '99, nu met 322k op de teller. Prima bak, en blijft gaan.

Nadeel van Ford is wel dat we relatief wat meer rammeltjes in zitten tov merken als Audi, Toyota. Maar daar is de prijs ook naar. Binnenruimte is groter dan de meeste directe concurrenten.

Verwijderd

Zosas schreef op maandag 23 juli 2007 @ 15:47:
[...]

Wilde ik net zeggen (posten) d:)b
Aantrekkelijke prijs
Degelijk / betrouwbaar (het is VW / AUDI)
Flinke ruimte
Veel opties voor aanzienlijk minder geld
Ik ben het helemaal eens met je 1e, 3e, en 4e punt. Het tweede valt over te twistten :P
Motorisch heb ik er nooit problemen mee gehad, hij start altijd en is nooit in de soep gedraaid, maar allerlei andere zaken waren bij ons exemplaar wat minder. Denk hierbij aan bijvoorbeeld een zijraam dat naar beneden flikkert omdat de steun is afgebroken (bekend probleem; deze waren van plastic en zijn door Pon, de importeur, vervangen door een metalen exemplaar), versnellingsbak 'stuk' (plastic onderdeeltje wat de horizontale beweging van de pook overbracht afgebroken; hier stond een VW logo op), etc.

Achterin heb je trouwens echt veel ruimte. Laadbak is diep en vooral hoog. Onder het afdekzeil past meer dan bij een V70. Laatst met vier man + bagage voor twee weken (en twee fietsen achterop) weg geweest, ging er makkelijk in.

• GAEvakYD
  • Laatst online: 08:49
Is de Ford Focus Wagon geen optie, dat is volgens mij de uber burger auto voor mensen die veel ruimte nodig hebben voor weinig geld. Bijvoorbeeld mensen met kinderen die dat ding op wielen achterin kwijt moeten. >:)

Ikzelf ben namelijk om dezelfde reden aan het zoeken naar een iets grotere auto voor relatief weinig geld. Zo'n focus'je heb je al voor 4 to 5k als je goed zoekt dan heb je er nog een aico bij ook.

ps kies wel voor een 1.6 als je voor benzine gaat en vermijd de 1.4 motoren.

[ Voor 6% gewijzigd door GAEvakYD op 25-07-2007 15:45 ]

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

• Rol-Co

Rol-Co

GAEvakYD schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 15:43:
Is de Ford Focus Wagon geen optie, dat is volgens mij de uber burger auto voor mensen die veel ruimte nodig hebben voor weinig geld. Bijvoorbeeld mensen met kinderen die dat ding op wielen achterin kwijt moeten. >:)

Ikzelf ben namelijk om dezelfde reden aan het zoeken naar een iets grotere auto voor relatief weinig geld. Zo'n focus'je heb je al voor 4 to 5k als je goed zoekt dan heb je er nog een aico bij ook.

ps kies wel voor een 1.6 als je voor benzine gaat en vermijd de 1.4 motoren.
Sorry , maar de mondeo is goedkoper als de focus 2e hands , en ook nog eens meer ruimte , dat komt waarschijnlijk door wat jij al aangaf , de focus is de uber burger auto dus veel vraag naar.

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Nou weet ik niet zoveel van Nederlandse auto prijzen (ik woon er immers niet meer) maar een E39 Touring met acceptabel aantal km's en flinke uitrusting voor 8000,- .. is dat niet erg optimistisch?

Een leuke E34 moet zeker wel te vinden zijn voor dat geld maar zelfs hier in Duitsland zijn E39s nogaltijd behoorlijk gewild en aan de prijs. (het is dan ook een erg mooie auto!)

Net even via BMW zitten zoeken naar gebruikte E39 Tourings maar een BJ 2000 525i met een ton op de teller kost toch nog 12.890 euro hier in Duitsland. Dat is dan wel bij een BMW dealer maar toch.

Een BJ99 E39 520i Touring met een ton op de teller zit zo rond de 9000 euro - zodra BJ 2000/2001 wordt gaat de prijs al gauw naar 12.000 euro.

[ Voor 45% gewijzigd door tazzman op 25-07-2007 16:57 ]

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Rol-Co schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 15:51:
[...]

Sorry , maar de mondeo is goedkoper als de focus 2e hands , en ook nog eens meer ruimte , dat komt waarschijnlijk door wat jij al aangaf , de focus is de uber burger auto dus veel vraag naar.
En een focus staat er om bekent dat ie lekker rijd natuurlijk, is een erg goed platform :)
(maar wel een burger bak)

<edit>
Je kan het beste een Subaru legacy Outback nemen:
Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/tg1.png
Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/tg2.png

[ Voor 18% gewijzigd door ToolkiT op 25-07-2007 19:01 ]

• GAEvakYD
  • Laatst online: 08:49
Rol-Co schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 15:51:
[...]

Ben ik het zeker niet mee eens. Tenminste niet als je een Mondeo van hetzelfde bouwjaar vergelijkt.
Teneerste heeft de TS aangeven dat hij dit model oerlelijk vind. Ten tweede als je het nieuwe model bedoeld, voor dit model moet je zeker 2 tot 3k meer neerleggen als voor een Focus.

Daar komt bij dat een Mondeo duurder is in belasting en verzekering. De vraag blijft of je de extra ruimte van de nieuwe mondeo nodig hebt en of je er uberhaubt extra geld voor over hebt.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

• Rol-Co

Rol-Co

Kijk eens goed op auto track, een focus station van 2002-2003 kost net zo veel zoniet meer als een mondeo van het zelfde bouwjaar , maar goed het is minder ruimte en de TS wilt veel ruimte.

Wat de belasting en verzekering betreft, ik heb de Ts niet gehoord over die 2 punten anders zou hij ook niet de bmw 5 serie/audi a6 en de mitsubishi Galant in zijn lijstje nemen denk je wel ?

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Topicstarter
Belasting/verbruik/verzekering, ja, ik weet wat ik me op de hals haal met een grote wagen, maar als je veel ruimte wil, en comfortabel, voor niet heel veel geld, zit er niet veel anders op. Wel even rondgebeld, 23 jaar en BMW (ook al is het een 5serie touring...) is soms dubbel zoveel neerleggen als de Galant... Morgen rijden met een FordMondeo, benieuwd hoe die rijd, anders word het zo goed als zeker een Galant. De subaru's zijn zeldzaam, ga vanaaf nog wel even bij de oosterburen daarvoor surfen

"Mekker, blaat"

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Legacy's (Outback en gewone Wagons) zie je hier in Duitsland ook bar weinig hoor. Af en toe zie je er wel 1tje maar ook hier hangen ze niet bepaald aan de bomen.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-10 17:00
Als je voor een Galant gaat zou ik wel even goed de betrouwbaarheidsdata bekijken, Mitsubishi's hebben nogal veel kwaliteitsproblemen gehad in de jaren '90!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Topicstarter
Bigfoot schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 22:53:
Als je voor een Galant gaat zou ik wel even goed de betrouwbaarheidsdata bekijken, Mitsubishi's hebben nogal veel kwaliteitsproblemen gehad in de jaren '90!
De Galant's van eind jaren '90 vind ik weinig slechte dingen over, behalve de dingen die eerder aangestipt zijn in dit topic. Zonder problemen en behalve standaard onderhoud probleemloos 2 ton rijden (benzine). Dat is ook 1 van de redenen dat de Galant meer mijn voorkeur geniet dan de BMW 5serie touring (exemplaar in zelfde prijsklasse hier in de buurt). Als die onderhoud krijgt (die zijn historie is ook stuk langer), en er gaat wat stuk, dan is het direct ook flink duurder ivm de Galant.

"Mekker, blaat"

Pagina: 1